Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Concerta til eksamen - Dosering?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har eksamen i dag, og har i den anledning et spørsmål. Har sovet svært lite de siste to nettene, og jeg trenger virkelig å være maks skjerpet i dag. Jeg har en ADD-diagnose (eller ADHD-PI, som det vel heter nå) og har brukt det før, så den påståtte mulige motsatte effekten vil ikke skje hos meg. Jeg har imidlertid ikke gått på Concerta på godt over et år grunnet manglende effekt når jeg tar det over tid.

Jeg har noen tabletter igjen fra den gang. Fikk for et års tid siden klarsignal fra legen som utskrev disse til å ta dem som et slags "sjokk" ved behov (eksempelvis på eksamen), siden toleransen min virket relativt høy. Ble riktignok rådet til å utvise forsiktighet, men det var visst greit dersom jeg tok mine forholdsregler.

Tablettene jeg har er 36mg hver. Ved en eksamen for et års tid siden tok jeg to av disse, altså totalt 72mg, uten at jeg følte det hjalp noe særlig. Da hadde jeg vært av Concerta noen få måneder.

Hvor mye bør jeg ta nå? Er 108 mg trygt? Jeg er forøvrig mann og veier et-par-og-sytti kilo. Tar forresten Tetracyclin i tillegg, men har ikke opplevd noen bivirkninger som helst av dette.

Fullt klar over at dette ikke er å anbefale, altså, men akkurat den delen må vike når det er et engangstilfelle under "ekstraordinære omstendigheter". Jeg er interessert i risikoen og mulig effekt, ikke å høre at medisinen er vanedannende, gift etc. Det første er riktignok sant, men ikke aktuelt. Anonym poster: 7592c4540db5e11d658a6df13ea6d34e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...