AnonymDiskusjon Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg er en gutt på 15 år som sliter med depresjon. Og har slitt siden jeg bare var en guttunge, har mange traumer og har hatt masse mareritt siden jeg var liten. Alt dette har forandret livsstilen og personligheten min. Er ikke så mye med venner på fritiden, på grunn av at jeg takker ofte nei til dem og at det er litt problemer mellom oss fra før. Var ofte veldig sjenert og litt tilbakeholdene når jeg var mindre, men er ikke så sjenert som jeg var før. På fritiden har jeg ikke stort og gjøre, stort sett bare litt lekser og surfe på nettet. Eller være med familie, og ikke noe særlig venner. Men nå kommer jeg frem til teamet hva det dreier seg om, jeg kunne gjerne tenkt meg en hund. Som jeg kan gå turer med, og ikke minst forandre humøret mitt. Har samtaler med psykolog jevnlig via skolen, og hun har anbefalt meg og tenke over hund. Siden dem er lojale og forandrer ofte humøret på folk. Men det er mye ansvar med dem, og det har jeg tid til. Jeg bor i en leglighet med 2 etasjer, og det er 2 legligheter i hele huset. Noen i familien min eier den, og han har sagt at det ikke er aktuelt med hund, pga han er redd ting blir ødelagt. Moren min og familien har hatt hund siden hun var født, og er oppvokst med hunder. Den siste hunden dems døde når jeg var ca et halvt år, og dem hadde ikke flere etter den. Noen som vet åssen jeg skal få overtalt moren min til og gå med på og kjøpe hund? Burde jeg hjelpe mere til i huset, og vise at jeg er ansvarsbevisst? Eller fortelle om fordeler med hund. Hørt noe om at mann kan få legeattest på dyr? Kan godt hende jeg tar feil. Tusen takk for alle svar! Anonym poster: 4e0211933fe3394d9485bd877a55204f 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Man kan i et borettslag få papirer fra lege på at man må ha hunden/ avhengig av selskapet, så borettslager ikke får myndighet til å nekte deg hund. Men nå er det jo din egen familie som er imot? Hva med å fortelle dem at psykologen anbefaler det? Vil dem ikke hjelpe deg? 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 I utgangspunktet kan ikke utleier nekte deg å ha dyr, så lenge dyret ikke er for sjenanse (f.eks at katten pisser ned leiligheten, hunden bjeffet døgnet rundt, osv). Har du fortalt moren din hvorfor du vil ha deg ett kjæledyr? Kanskje det hjelper å prate med henne og åpne deg opp for henne om dette. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) På fritiden har jeg ikke stort og gjøre, stort sett bare litt lekser og surfe på nettet Det er fort gjort å tro at hvis du gjør som lærerne ønsker så går det bra. Det du mangler er fysisk og motorisk utvikling. Etterpå kan du fortsette utdannelsen. Fysisk jobb er best (enklest mulig, aviser, post, vaske, rydde, snekre). Idrett kan fungere, men ikke like bra. Etter 2-3 år vil du ikke kjenne deg selv igjen (selvfølgelig tror du at lekser er viktigere .. ditt problem) Endret 12. desember 2012 av Rosario 1 Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg hadde hund mens jeg slet med PTSD og depresjon. Noen ganger var det virkelig tøft. Det var ikke alltid energien var på topp, og det var et slit å skulle gå turer og lufte hunden jevnlig. Samtidig, hunden hjalp meg med å tvinge meg utenfor døren flere ganger til dagen. Du må planlegge dagen mer, hvis du går på skole må hunden være alene hjemme hele dagen? Plutselig må hunden ut flere ganger i løpet av natten pga. oppkast eller diaré. Med de fleste hunder må du støvsuge opp hundehår minst et par ganger i uken. Du må til veterinær - og det kan bli dyrt. Min hun svelget en gang en stor stein som satte seg fast i tarmen og blokkerte, og veterinærregningen kom på kr. 10.000,-. Da er det viktig med forsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå