Olahoey Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hei! Jeg kjøpte nettopp ny pc med disse spesifikasjonene Silver Power SP-SS500 500W PSU Intel® Core i5-3570K Processor ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Etter kjøpet snublet jeg over en rekke tråder hvor folk frarådet kjøp av 500W PSU sammen med GTX 670. Samtidig var det også uenigheter om 500W faktisk var kompatibel så lenge kvaliteten på PSU'en var god nok. Jeg er ingen ekspert på dette området og spør derfor dere om hjelp. Er strømforsyningen jeg valgte god nok for skjermkortet? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Referanseversjonen av kortet er rated til 170 watt TDP. SP-SS500 har 2 12 volt rails (2 individuelle strømforsyninger) som hver kan levere 17 ampere. Det er ikke anbefalt å blande 2 rails, og da kan du trekke ut 204 watt fra ene 12 volten. Det kan gå, om du finner ut hvilke av railsa som går hvor, og er EKSTREMT NØYE med dette. Du vil også kjøre strømforsyningen din på bristepunktet. Jeg ville sagt at det ikke går, og vil ikke anbefale det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758532#extra Single rail og modulære kontakter. Det kommer også ann på hva annet av utstyr du har i maskinen. Har du tenkt å overklokke CPU, GPU, hvor mange vifter er det og hvor mye strøm trekker disse til sammen, hvor mange HDD. Har du lys eller andre pci-e kort? Lenke til kommentar
Olahoey Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Takk for svar! For øyeblikket har jeg ingen planer om overklokking på noen av områdene nevnt ovenfor. Jeg tror heller ikke jeg er i stand til å utøve den ekstreme nøysomheten som åpenbart kreves. Komplett satt opp en liste med produktalternativer hvor mengde watt varierte fra 500 - 850, hvor det også tilsynelatende bare var tre mulige alternativer for merker. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10711 Hvis du scroller ned til strømforsyninger, finner du Corsair, Silver power og XFX pro-series. Hvilket alternativ bør jeg gå for? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Et av disse 3 seriene av PSU kan jeg anbefale: Corsair TX/HX/AX (ikke CX) XFX ProSeries Black Edition Fractal Design R2 Series Det er høykvalitets single rail powersupply som leverer det man trenger, og liten feiltoleranse. Her kan jeg også stå for å anbefale fra og med 500 watt. Et råd fra meg til deg er å kjøpe mer og bedre kvalitet enn det du trenger, ettersom kabinett og strømforsyning er de store tingene man som regel ikke bytter i en maskin når man oppgraderer. Endret 11. desember 2012 av dbass Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Som jeg alltid ville sagt alltids greit og ha litt mer og trekke i. Også for fremtids rettet. Ser uansett ut som du har fått de nødvendige svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå