vettafaankaæskakallmæ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hei! Først og fremst vil jeg si jeg har svært lite kunnskap om alt som har med videoredigering og slikt å gjøre, derfor kunne jeg trengt litt hjelp av dere Det har seg slik at jeg vil redigere, sette sammen små klipp fra både mitt kamera, Nikon 3100 (eller noe sånn), og fra min iPhone 4s i Movie Maker. Jeg har nå forstått det slik at Movie Maker ikke tar iPhone-videoene mine, som lagres på PC'en som IMG_01, IMG_13 osv. Jeg har prøvd å laste ned slike "mp4 to wmv converters" til liten nytte. Da jeg prøver å finne mine videoer fra iPhonen som er lagret på PC'en for så å konvertere dem, kommer det ikke frem noen ting. Jeg vet ikke hvilken converter jeg skal laste ned, om jeg i det hele tatt trenger å laste ned en? Hva skal jeg gjøre? Vet jeg høres jævlig idiot ut nå, men jeg kan ingen ting. Har Windovs Vista om dere lurer på det. æ e så jævli lei no at æ vetta faan hælvette åååh hehhe ja, håper på svar! Lenke til kommentar
buurdi Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Fant denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1132847 Samme problem som du har. Håper den hjelper. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Last ned Hamster Free Video converter. Konverter alle video klippene dine til en video codec som Movie maker liker før du strater redigeringen. (ja, den er virkelig helt gratis uten masse masing om å kjøp/oppgradering for betal versjoner). Det er også mulig du må laste ned en Codec Pack til Vista, da noen av disse codecene er nyere enn Vista og muligens ikke er støttet på din maskin (ref; iPhone). Hvis du synes video redigeringen går tregt (spesielt Nikon konvertert video) vil jeg anbefale at du oppgraderer Vista til Win7 eller win8, muligens også kjøpe mer RAM. PS: Ikke slett original video klippene etter at du har konvertert. Lenke til kommentar
vettafaankaæskakallmæ Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå