Politrikks Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det må da ha vært fryktelig dyrt å reise til USA på 1800-tallet? Noe sier meg at man må ha vært godt stilt til å begynne med for å ha muligheten til å reise fra norsk fattigdom? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Ikke hvis du går og svømmer litt! Men når du sier det, så lurer jeg på det samme. Var kanskje ikke så dyrt å ta ferge selv om avstanden er enorm? Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 It is estimated that well over one-half of the emigrants to Am. in some years had their passage paid in whole or in part by friends. The peak year for such assistance was 1854, when a total of €1,730,000 ($8,650,000) was received in the United Kingdom; and in addition to this, the passage of many thousands was paid in N.Y.. - Edwin C. Guillet, The Great Mig., p. 34 How did the poor finance passage? Hidden in the thatch of many a poor cottage were a few sovereigns, put aside for an emergency. The emergency had come. The sale of furniture netted a few pounds. Landlords complained that out of pity they had not pressed their tenants for last year's rent, & now this rent was taking them forever out of reach. Others did not hesitate to beg, & those who contributed believed they were giving to the most worthy of causes. Another important source was the contributions of relatives in the U.S. & Canada, who may have thought the funds were for relief; but the recipient hastened to buy passage, the best relief he could think of. - Marcus Hansen, The Atlantic Mig., p. 244-51 http://clarke.cmich....c_crossing.html Most immigrants booked into the less expensive ‘steerage" class, which cost at least $25. This was about two or three weeks wages for a coal miner. ... Often, the husband went to America first, and got a job. When earned enough money for his family's passage, he sent for his wife and children. http://freepages.fam...lanticcross.htm Sitatene over gjelder ikke spesifikt Norge, men jeg vil tro det var omtrent det samme. Oppsparte penger, salg av nesten alle eiendeler, og hjelp fra venner og familie i Norge og i USA. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå