AppelsinMakrell Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Hei, kan noen hjelpe meg å oversette dette? Skal ha presentasjon i tysk, og hadde vært evig takknemlig!! ) Presentasjonen min skal være på minst 5 minutter, og skal handle om severdighet i Köln som ligger i Tyskland. Går i 10 klasse. Tror kanskje dette er litt lite for å være 5 minutter, men samma det!! PRESENTASJONEN: Köln er den fjerde største byen i Tyskland, og byen ligger her (viser på kart). Byen ligger ved elva Rhinen. Befolkningstallet er cirka 1 million blank. Byen er over 2000 år gammel, og derfor har Köln svært mange severdigheter. FC Köln + RheinEnergieStadion: FC Köln er byens fotballklubb, og ble grunnlagt i 1948. I dag spiller klubben i 2. Bundesliga. Den norske treneren, Ståle Solbakken, har trent FC Köln. En kjent spiller som har spilt for FC Köln, er den tyske landslagsstjernen Lukas Podolski. Stadion til FC Köln har plass til 50 000 mennesker. Köln karneval: Dette karnevalet arrangeres hvert eneste år i Köln i Tyskland, og dette er noe som Köln er kjent for. Tradisjonelt blir karnevalet erklært åpnet 11 minutter over klokken 11, 11 november. Det er mer enn 2 millioner besøkende, og hvis man ikke har kostyme eller er forkledd blir man sett på som rar. Karnevalet varer i noen måneder, og har sitt høydepunkt i februar. Kölner Dom Dette er det største landemerket i Köln. Byggingen av katedralen startet i 1248. Katedralen var først ferdig i 1880, noe som betyr at det tok over 600 år å bygge den. Katedralen var lenge verdens høyeste bygning, og er i dag oppført på UNESCOS verdensarvliste. Museum Ludwig: Museumet befinner seg såklart i Köln. Museumet ble grunnlagt(?) i 1976, og det finnes mange forskjellige malerier her. Museum Ludwig har en av de største Picasso-samlingene i Europa. Andre kjente malere som har malerier her er Andy Warhol og Roy Lichtenstein. Endret 10. desember 2012 av Ibracadabra_10 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) min taktikk var å bruke google translate, også rette jeg på det som til og med jeg kunne se at var feil endte med 4 i andre klasse prøv det du også Endret 10. desember 2012 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Du kan vel i det minste prøve å oversette det selv, og legge ut forslaget ditt her? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Jamann! Legger d ut i morgen Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Nå har jeg oversettet litt og sånn og trenger hjelp med grammatikken PRÄSENTATION: Köln ist die viertgrößte Stadt in Deutschland und die Stadt ist hier (auf der Karte). Die Stadt befindet sich am Rhein. Die Bevölkerung ist etwa 1 Million leer. Die Stadt ist über 2.000 Jahre alt, und daher Köln viele Sehenswürdigkeiten. FC Köln + RheinEnergieStadion: FC Köln ist die FuBballmannschaft in der Stad, und was gegrundet im 1948 (Neunhundertachtundviercich). Heute ist der Club spielt in der 2 (zweite) . Bundesliga. Der norwegische FuBball Trainer Stale Solbakken hat FC Köln trainiert. Ein bekannter Spieler, der hast spielt im Köln, ist der deutsche FuBball spieler Lukas Podolski gespielt. Das Stadion hat eine Kapazität von 50 000 Menschen. Kölner Karneval: Dieser Karneval findet jedes Jahr in Köln. und dies ist etwas, dass Köln bekannt ist. Traditionell Karneval ist erklärt 11 Minuten vorbei 11.00, 11. November eröffnet. Es gibt mehr als 2 Millionen Besucher, Und du bist seltsam, wenn man nicht das Kostüm für Sie hast. Der Karneval dauert ein paar Monate, und hat ihren Höhepunkt im Februar. Kölner Dom Dies ist der größte Sehenswurdigkeit in Köln. Der Bau der Kathedrale begann im Jahre 1248 (Svulfhundertachtundviersich). Die Kathedrale wurde 1880 (achthundertundachtsich). abgeschlossen, was bedeutet, dass der Bau dauerte über 600 (sechshundert) Jahre. Die Kathedrale war lange die höchsten Gebäude im der Welt, und ist derzeit auf der UNESCO-Liste des Weltkulturerbes aufgeführt. Museum Ludwig: Das Museum wurde gegründet (?) Im Jahr 1976, und es gibt viele verschiedene Gemälde. Museum Ludwig besitzt eine der größten Picasso-Sammlungen in Europa. Andere bemerkenswerte Künstler, die Bilder haben hier ist Andy Warhol und Roy Lichtenstein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå