Mindwheeel Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har funnet ut at når man først får opp en fungerende youtube konto, har laget en ferdig video og har lært seg hvordan opplastningen skal gjøres, så det likevel SVÆRT VANSKELIG med dagens teknologi å få dette til. Personlig har jeg en helt ny computer med 6G i ram, den er klinisk rensket for viruser, alle videoene er pent lagret i passende filer og jeg har fått meg det raskeste mobile bredbåndet som finnes, 4G. Og, ja, jeg befinner meg i et område med 4G dekning. Og selv da er det ytterst krevende å laste opp en video på youtube. Nå for eksempel prøver maskinen på nytt med en video på skarve 30 minutter, det står "starter opplastning..." og så langt har intet skjedd på omtrent ti minutter. Sist gang den forsøkte å laste opp denne videoen klarte den å komme seg til 26%, og så klarte den ikke mer og alt sto stille. Igår kveld på to timers tid og med bruk av all maskinens ram for å laste opp samme video, lyktes den å komme seg til 95% før alt stoppet opp. Forrige uke ble det også gjort 3-4 forsøk på å få det til, den klarte å komme et stykke opp i prosentene også da, før den ikke klarte mere. Så langt har med andre ord alle av snart ti forsøk på å laste opp en 30 minutter lang video til youtube fra en helt ny pc med norges raskeste mobile bredbånd, feilet. Jeg forstår at det tydeligvis er svært vanskelig for dagens datamaskiner å klare å laste opp så mye digital video helt til youtube borte i USA. Med tanke på hvor KREVENDE det er selv for de nyeste datamaskinene på de raskeste nettverkene å laste opp en video, er det egentlig et mirakel at youtube eksisterer. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Vel, nettopp det med mobilt bredbånd kan jo være noe av grunnen. Det er slett ikke ofte jeg laster opp til YouTube, men det er vel i utgangspunktet en grense på 15 minutter om du ikke har verifisert telefonnummer. Nettleseren bør nok også være av nyere dato for at det skal fungere knirkefritt med store filstørrelser. Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Vel, nettopp det med mobilt bredbånd kan jo være noe av grunnen. Det er slett ikke ofte jeg laster opp til YouTube, men det er vel i utgangspunktet en grense på 15 minutter om du ikke har verifisert telefonnummer. Nettleseren bør nok også være av nyere dato for at det skal fungere knirkefritt med store filstørrelser. Rart at det ikke kan komme en feilmelding som forteller hva problemet er da? Nettleseren er helt ny også. Og youtube kontoen henger sammen med chromen og sammen med google+ kontoen og navnet mitt og hele pakka. Mens det mobile 4G bredbåndet skal jo være bortimot ti ganger så raskt som vanlig bredbånd. Men samtidig er det visst ytterst krevende for computeren å få dette til... Endret 10. desember 2012 av Hamolinadir Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Bredbånd er et veldig vidt begrep. Det kan hende at man skal kunne forvente ti ganger høyere bitrate enn med såkalt tredjegenerasjons mobilnett (3G), men det er fortsatt mobilt bredbånd. Ytelsen vil variere basert på avstand til basestasjon, samt total bruk i området (altså også andre enn deg) og noen faktorer. Jeg vet heller ikke hva slags bitrate du har opp. Hva med å teste? speedtest.net gir en viss indikasjon. Vil du ha mer detaljer, men du teste NDP - f.eks. mot målepålen plassert i NTNUs nett. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 På de videoene jeg har lastet opp, så har jeg hatt null problemer. Og største var på over 1gb, stod i fire timer. Kanskje det superdupermegaheftige bredbåndet ditt ikke er så supert? Lurer på hva pakketap som er på den linja.. Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 På de videoene jeg har lastet opp, så har jeg hatt null problemer. Og største var på over 1gb, stod i fire timer. Kanskje det superdupermegaheftige bredbåndet ditt ikke er så supert? Lurer på hva pakketap som er på den linja.. Det er netcom 4G mobilt bredbånd og jeg er i et område med 4G dekning. Jepp, det er ikke i nærheten av noe det lover. Har hatt en haug med trøbbel mange ganger og vil gi det terningkast 1 eller 2. Digget dette sitatet forresten: "I think perhaps the most important problem is that we are trying to understand the fundamental workings of the universe via a language devised for telling one another where the best fruit is." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå