Gå til innhold

Så mye har SSD-ene rast i pris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle da bare mangle, 5000 for en 500gb SSD er alt for mye. Det er også for mye å betale 1400kr for en 250gb også! Skulle gjerne sett 500gb for en hyggelig pris snart, gjerne under 2000kr!
Kan nå huske å betale 1500kr for 120GB's SSD'en min jeg, og da følte jeg at det var billig!
Jeg betalte 1700kr for en 60gb.... Men det var tider det :)

Siste jeg kjøpte var en 120gb til 700kr.

Føler det ikke er lenge siden jeg betalte 1900,- for min gamle 128gb ssd

Leker vi 1-up? Jeg kjøpte 2x 32GB SSDer i 2008 for 5000kr pr stykk og kjørte dem i RAID. Det var tider det.

I win :D

iFire, for langtidslagring er det for mye å betale, men hensikten med å bruke en SSD er ikke langtidslagring/oppbevaring av data.

Håper SSDer med 1TB+ blir oppnåelig snart. Merkes at 256GB er litt lite når man er vant med 1TB snurreharddisk :p
Det har vært mulig en godt stund, men ikke som forbruker-enheter. OCZ hadde noen SSDer hvor kontrolleren støttet 1TB i fjor (mener jeg på), men de ble ikke solgt med den kapasiteten.
Lenke til kommentar

Leker vi 1-up? Jeg kjøpte 2x 32GB SSDer i 2008 for 5000kr pr stykk og kjørte dem i RAID. Det var tider det.

I win :D

iFire, for langtidslagring er det for mye å betale, men hensikten med å bruke en SSD er ikke langtidslagring/oppbevaring av data.

Det har vært mulig en godt stund, men ikke som forbruker-enheter. OCZ hadde noen SSDer hvor kontrolleren støttet 1TB i fjor (mener jeg på), men de ble ikke solgt med den kapasiteten.

Det er jo allikevel for mye, det er som om en ny Porche 911 Turbo S koster 1,5 mill, det er jo mye for en bil, men allikevel billig (Ja, du får jo mindre plass og mindre bruksvennlighet, men raskere er den) .. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en dårlig analogi for kostnad, kapasitet og ytelse. Jeg synes det ville vært bedre å bruke motorsykkel vs stasjonsvogn/SUV, eller sportsbil vs buss/lastebil som analogier. En SSD med liten kapasitet trenger ikke være dyrere enn en harddisk med stor kapasitet, selv om SSDen har mange ganger høyere ytelse.

En du kan få god 128GB SSD til mindre enn en 2TB harddisk. Om du trenger mer enn 128GB for OS, programmer, og mest brukte spill/data har du enten spesielle behov, eller problemer med å organisere/prioritere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du trenger mer enn 128GB for OS, programmer, og mest brukte spill/data har du enten spesielle behov, eller problemer med å organisere/prioritere.

Godt sagt, og veldig sant. Har en 3 tb disk og 120 ssd, perfekt for mitt bruk. Med Win8Prox64 og 2 nyere spill + nødvendige programmer har jeg fortsatt 77 gb ledig. Er ikke vits å ha ørten spill installert. Legg inn spill, spill det, slett det. Enkelt :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...