Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klage på verkstedreparasjon halvt år etter utført arbeid?

samaron

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde min gamle 1986-modell Volvo 740 inne på verksted i sommer for å få reparert takluken. Hele takluken måtte byttes, så taktrekket ble tatt ned for å komme til hele kassetten til takluken. I dag så skulle jeg bytte den ene lyspæren som var gåen, samt jeg stusset litt over hvorfor cupélyset hang litt skjevt. Når jeg skulle ta den av så rikket den seg ikke, og etter en god del riving og sliting så oppdaget jeg at lyset var limt fast med noe veldig seig lim. Dette vil jeg si er veldig useriøst av verkstedet, siden jeg ikke har blitt informert om dette en gang.

Cupélyset blir klipset fast i noen plastikkbøyler som er limt i kanten på hullet i taktrekket. I værste tilfelle er holdepunktene rundt hullet knekt slik hele taktrekket må byttes.

Siden bilen er så gammel så er det jo en risiko dette er ting som ikke er å oppdrive lenger fra Volvo.

Hva har jeg av rettigheter her? Jeg vil jo selvsagt ha nytt kupélys og eventuelt taktrekk om dette har tatt skade.

- Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På en så gammel bil har nok verkstedet tatt en snarvei for å spare deg for ekstra kostnader ved å kjøpe nytt taktrekk. De burde selvsagt informert deg om dette. Er det mulig å feste lyset på samme måte som verkstedet hadde festet det, og det funker som det skal?

Lenke til kommentar

Vel, jeg turte ikke ta det helt av, siden det kun henger ved hjelp av limen. Jeg klarte å klemme det noelunde på plass, men blir jo et problem å bytte hovedlyspæren når den tid kommer. Var det ene leselampelyset som jeg ville bytte lyspære i. Jeg har brukt mye penger på å pusse opp denne bilen, og har kjøpt mye nye deler hos dem tidligere. Får høre hva dem har å si i morgen.

Hva kan jeg kreve om dette er umulig å få tak i nytt? Verkstedet har jo ødelagt dette i prosessen med reparasjonen av takluken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...