furra Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Kan godt spilles på, skjermen maks 15". Skal selger macen, så da må noe nytt inn:) Takker for eventuelle svar og veiledninger i jungelen. Lenke til kommentar
furra Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har sett litt på denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitep850-133/170462.3003/#tabs + fylle opp rammen Lenke til kommentar
comadore Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Kan godt spilles på, skjermen maks 15". Skal selger macen, så da må noe nytt inn:) Takker for eventuelle svar og veiledninger i jungelen. Hva skal du bruke pcen til? Redigering, skole,gaming eller en miks av alt? Hva er "kravene" til pcen? Lenke til kommentar
furra Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Hva skal du bruke pcen til? Redigering, skole,gaming eller en miks av alt? Hva er "kravene" til pcen? Sett spill som krav. Kan den spilles på kan den kjøre Word:) Lite redigering, så ikke noe å ta hensyn til. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) I så fall må du først og fremst ta hensyn til hvilket grafikkort som sitter i maskinen. Det er alfa og omega ved spilling av de aller fleste spill. GT 630M som sitter i den maskinen du lenket til, er temmelig middelmådig i så henseende. Du bør se etter maskiner som har Nvidia GT650M eller bedre, hvis spilling er hovedformålet med pc-bruken, etter min mening. Deretter bruker du sider som f.eks prisjakt.no, setter opp GT650M og bedre kort som valg, setter 9k som makspris, trykker på "vis" ... og ser hva som dukker opp. Prisjakt.no - bærbare datamaskiner. En rangering av grafikkort for bærbare maskiner finner du her: Notebookcheck.net - Mobile Graphics Cards - Benchmark List. Klikker du på navnene på de forskjellige kortene, får du opp en ny side som går mer i detalj om kortet, hvilken ytelse du kan vente deg i forskjellige spill, osv. Edit: Ettersom jeg ikke har stort annet å finne på for øyeblikket, tillot jeg å lage en liste hos prisjakt.no for deg. Kriteriene er som følger: Maks 16 tommers skjerm, maks 9000 kroner, og så klikket jeg inn alle de grafikkortene det er realistisk å vente seg i denne prisklassen. De som jeg vurderer som gode nok til spilling, vel og merke. I praksis vil det bety Nvidia GT 650M, Nvidia GTX 660M, samt (såvidt) AMD HD 7730M. I tillegg tillot jeg meg å sette 1920x1080 skjermoppløsning som krav, ettersom hovedformålet er spilling. Listen ble som dette. Av disse er det maskinene med Nvidia GTX 660M-kortet som vil kjøre spill aller best, men GT 650M er ikke langt unna, og så tok jeg med AMD HD 7730M, mest for å ha et AMD-alternativ i denne klassen - men det er det svakeste kortet her, og ligger mer på nivå med Nvidia GT 640M, faktisk under. Og så har du kanskje andre preferanser når det gjelder prosessor, RAM, harddisk og annet. Selv vil jeg fremholde Multicom-maskinene som temmelig innlysende alternativer, da du med disse får mest for pengene, etter min mening, samtidig som den generelle kvaliteten ellers ikke står noe tilbake for konkurrentene. Men også Asus N56VZ er et alternativ jeg ville ha vurdert seriøst. MSI-maskinene synes jeg ikke gir like mye i forholdet mellom pris, kvalitet og ytelse, og Dell'ene kan bare tilby HD 7730M, som jeg synes blir i svakeste laget. Det samme gjelder Asus N56-versjonene med AMD prosessor og skjermkort. Men det er meg Endret 10. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
furra Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 I så fall må du først og fremst ta hensyn til hvilket grafikkort som sitter i maskinen. Det er alfa og omega ved spilling av de aller fleste spill. GT 630M som sitter i den maskinen du lenket til, er temmelig middelmådig i så henseende. Det er slike ting jeg må vite, så takk for det. Da stryker jeg den maskinen av listen. Lenke til kommentar
furra Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 I så fall må du først og fremst ta hensyn til hvilket grafikkort som sitter i maskinen. Det er alfa og omega ved spilling av de aller fleste spill. GT 630M som sitter i den maskinen du lenket til, er temmelig middelmådig i så henseende. Du bør se etter maskiner som har Nvidia GT650M eller bedre, hvis spilling er hovedformålet med pc-bruken, etter min mening. Deretter bruker du sider som f.eks prisjakt.no, setter opp GT650M og bedre kort som valg, setter 9k som makspris, trykker på "vis" ... og ser hva som dukker opp. Prisjakt.no - bærbare datamaskiner. En rangering av grafikkort for bærbare maskiner finner du her: Notebookcheck.net - Mobile Graphics Cards - Benchmark List. Klikker du på navnene på de forskjellige kortene, får du opp en ny side som går mer i detalj om kortet, hvilken ytelse du kan vente deg i forskjellige spill, osv. Edit: Ettersom jeg ikke har stort annet å finne på for øyeblikket, tillot jeg å lage en liste hos prisjakt.no for deg. Kriteriene er som følger: Maks 16 tommers skjerm, maks 9000 kroner, og så klikket jeg inn alle de grafikkortene det er realistisk å vente seg i denne prisklassen. De som jeg vurderer som gode nok til spilling, vel og merke. I praksis vil det bety Nvidia GT 650M, Nvidia GTX 660M, samt (såvidt) AMD HD 7730M. I tillegg tillot jeg meg å sette 1920x1080 skjermoppløsning som krav, ettersom hovedformålet er spilling. Listen ble som dette. Av disse er det maskinene med Nvidia GTX 660M-kortet som vil kjøre spill aller best, men GT 650M er ikke langt unna, og så tok jeg med AMD HD 7730M, mest for å ha et AMD-alternativ i denne klassen - men det er det svakeste kortet her, og ligger mer på nivå med Nvidia GT 640M, faktisk under. Og så har du kanskje andre preferanser når det gjelder prosessor, RAM, harddisk og annet. Selv vil jeg fremholde Multicom-maskinene som temmelig innlysende alternativer, da du med disse får mest for pengene, etter min mening, samtidig som den generelle kvaliteten ellers ikke står noe tilbake for konkurrentene. Men også Asus N56VZ er et alternativ jeg ville ha vurdert seriøst. MSI-maskinene synes jeg ikke gir like mye i forholdet mellom pris, kvalitet og ytelse, og Dell'ene kan bare tilby HD 7730M, som jeg synes blir i svakeste laget. Det samme gjelder Asus N56-versjonene med AMD prosessor og skjermkort. Men det er meg Du gjør en bedre jobb enn meg for å finne maskin:) Takker for hjelpen, kudos kommer i posten. Jeg går for N56VZ, den ser ikke helt jævlig ut og kan tas opp om man må jobbe litt på en flyplass el. C Lenke til kommentar
AcerChris Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762324 ASUS G55VW 15.6" Full HD Matt GeForce GTX660 2GB,Core i7-3630QM,8GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,Windows 8 Er litt mere Gamer. Et Gtx660 kort er temmelig mye kraftigere enn 650. Men ser ut som...ja... hehe en gaming laptop. Men gtx kort er tingen om du vil game. Men 650 fungerer jo helt utmerket. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Et Gtx660 kort er temmelig mye kraftigere enn 650. Nei, nå tar du nok for hardt i. Det er litt kraftigere enn et GT 650M. Disse to er faktisk akkurat det samme kortet, men GT 650M er klokket litt lavere som standard. Det betyr - i forhold til spilling - en ganske så moderat forskjell. For den som er nok interessert, kan GT 650M lett klokkes forsiktig opp til å yte like godt som et standard GTX 660M. Men det er to versjoner av GT 650M å få. Det ene, som det som sitter i Asus N56VZ, har DDR3 minne. Den andre versjonen har GDDR5 minne, som er litt kraftigere, og mer lik GTX 660M. Denne versjonen finner man f.eks i Clevo's (Multicom) og MSI's modeller. Men i praksis er ytelsesforskjellen ikke særlig stor. Lenke til kommentar
AcerChris Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Ofc. Om det var DDR5 versjonen som det var snakk om. Men er det gaming som er tingen trenger man DDR5. http://www.notebookc...0M.71887.0.html Der ser man at det er 11% gennerel øking i ytelse i GTX660M. Så det vil jeg si er vært den for den prisen. Og det er ifra GT650M DDR5 versjonen. enda større hopp ifra DDR3 Endret 12. desember 2012 av AcerChris Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi får vel la det bli opp til trådstarter. Og også la det bli opp til trådstarter om han vil betale så mye som ditt forslag koster, når han oppnår samme ytelse til en langt lavere sum med en av de i den listen jeg satte opp. Dessuten har han nå sagt at han foretrekker en annen maskin, av andre grunner enn bare spillytelse - og det synes jeg er helt greit og kurant. 11%? Det betyr at hvis et GT 650 klarer å kjøre et spill på 40fps, så vil GTX 660M klare det med 44 fps. Jeg tror nok at det vil være andre egenskaper i en laptop som kan prioriteres foran det å bruke mer penger på å oppnå en såpass bagatellmessig ytelsesøkning i spill. Dessuten bør du holde deg innenfor den maksprisen som er gitt, hvis du skal anbefale eller gi råd til folk, er nå min mening Lenke til kommentar
furra Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Hear hear, men takk for alle råd! Har nettopp startet opp min nye (demokjøp) N56VZ, så får vi se hva den duger til. Synes dog HD bråker mye ved installasjon av spill. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hear hear, men takk for alle råd! Har nettopp startet opp min nye (demokjøp) N56VZ, så får vi se hva den duger til. Synes dog HD bråker mye ved installasjon av spill. SSD er tingen. Lenke til kommentar
furra Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 SSD er tingen. Ja, jeg vet. Men nå får kjøpet av PC være nok, så får SSD komme i januar eller noe:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå