Gå til innhold

BK: Høststemning på Island

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du har vært på Þingvellir, ett flott sted (som de fleste andre steder på Island).

For å ta bildebehandlingen først; det er gode og sterke farger, og lys og kontrast er også meget bra - så ingen klager der.

Når det gjelder komp, så er jeg ikke helt komfortabel med at du har kuttet gangsti/trappa på høyre side. Gangstien som slynger seg gjennom landskapet fra oppe på høyden og langt ned over neste bru som så vidt er med i bildet er en flott måte og få dybde i bildet, men det er litt misbrukt her. Skal du ha dette bildet i høydeformat, ville jeg i det minste ha dreid kameraet litt til høyre for å få med hele svingen på gangstien.

Men aller best tror jeg bildet ville ha vært, hvis du hadde tatt det i landskapsformat, og litt høyere opp.

(Dette er bare sånn jeg ser det, siden jeg har vært der 2 ganger, og har prøvd meg frem med mange forskjellige komposisjoner fra hele Þingvellir området.)

Lenke til kommentar

Her har eg gått tur----ellers fine farger ,men eg har ein følelse av at eg "går"ut av bilde min veg blir kutta av i kanten ,ikkje god følelse--eg kan stoppe blikket på broa og oversjå resten av vegen-da blir bilde mer i harmoni.Kunna kutta litt av den blå kjedelege himmelen også-så ein blir dradd inn i bilde---

Lenke til kommentar

Her ville jeg nok hatt med litt mer til høyre og fått med hele gangstien nede også - kanskje med litt luft mellom fram til høyre bildekant..

Kanskje litt mye himmel. Jeg ville halvert den for å senke betrakters blikk mer ned mot der det skjer noe i bildet..

Ellers gode farger, detaljer og dybde.

Skarphet og lys sitter også som det skal.

Roar

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...