Robert Dahl Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Høststemning på Island Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
photogurl Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ser du har vært på Þingvellir, ett flott sted (som de fleste andre steder på Island). For å ta bildebehandlingen først; det er gode og sterke farger, og lys og kontrast er også meget bra - så ingen klager der. Når det gjelder komp, så er jeg ikke helt komfortabel med at du har kuttet gangsti/trappa på høyre side. Gangstien som slynger seg gjennom landskapet fra oppe på høyden og langt ned over neste bru som så vidt er med i bildet er en flott måte og få dybde i bildet, men det er litt misbrukt her. Skal du ha dette bildet i høydeformat, ville jeg i det minste ha dreid kameraet litt til høyre for å få med hele svingen på gangstien. Men aller best tror jeg bildet ville ha vært, hvis du hadde tatt det i landskapsformat, og litt høyere opp. (Dette er bare sånn jeg ser det, siden jeg har vært der 2 ganger, og har prøvd meg frem med mange forskjellige komposisjoner fra hele Þingvellir området.) Lenke til kommentar
karoald Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Her har eg gått tur----ellers fine farger ,men eg har ein følelse av at eg "går"ut av bilde min veg blir kutta av i kanten ,ikkje god følelse--eg kan stoppe blikket på broa og oversjå resten av vegen-da blir bilde mer i harmoni.Kunna kutta litt av den blå kjedelege himmelen også-så ein blir dradd inn i bilde--- Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Her ville jeg nok hatt med litt mer til høyre og fått med hele gangstien nede også - kanskje med litt luft mellom fram til høyre bildekant.. Kanskje litt mye himmel. Jeg ville halvert den for å senke betrakters blikk mer ned mot der det skjer noe i bildet.. Ellers gode farger, detaljer og dybde. Skarphet og lys sitter også som det skal. Roar Lenke til kommentar
Robert Dahl Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Takk for tilbakemeldingene. Har irritert meg over at jeg kuttet gangstien. Ser at det ødelegger litt av bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg