Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hei, jeg går i 9. klasse og jeg har byttet klasse en gang fordi læreren og jeg ikke kom overens og at det var mye uro og bråk der. Byttet klasse, var mer rolig og fikk mer ut av timene, men kom mye forsent men det dabba av nå de siste ukene. Hadde samtale med foreldre og lærer om at jeg ikke gjorde lekser, var forsatt urolig i timene og at karakterene var dårlige. Grunnen til at oppføreselen min er dårlig er ikke pga jeg ikke oppfører meg men har den læreren jeg hadde før jeg byttet klasse, og mange mener at du setter anmerkning uten å si noe eler gi advarsel slik at vi plutselig får 3 anmerkninger i timen uten å vite det, hu sier at vi kan diskutere anmerkningene etter timen og når vi skal det sier hun bare "ingen diskusjon". Hu er rett og slett ei dårlig og rar lærer. Og alle sier at de ikke lærer en dritt av henne i motsetning til alle andre lærere. Så måtte snakke med en skole ansvarlig og rektor. Kom frem til at viss jeg ikke skjerper meg må sitte i et rom vet rektor's rom der jeg skal sitte der uten friminutt eller noe, sitte der bare og gjøre ting som er grunnleggende drit. Når lærer satt anmerkining på meg for å snu meg, sa hun at det var tydelig beskjed på at jeg ikke gidder å gjøre som jeg får beskjed om (jeg var godt i gang, stod på og tenkte for første gang å gi noe innsats for denne dritt læreren) og da sa hun at jeg kunne opp til rektor. Jeg nekta og trinnansvarlig hentet meg og kjefta så ble jeg bare irritert fordi jeg hadde snudd meg rundt i timen for å kikke rundt. Når lærere skal ta TLF min så nekter jeg alltid, men fikk beskjed om at når lærer ber om noe, så gjør man det uansett hva. Så kan jeg nekte å sitte i rommet ved rektor? Kan jeg nekte på å gi fra meg tlf inkludert å gå opp til rektor, når jeg faktisk ikke har gjort noe? Tips? Lenke til kommentar
esmerf Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Må du oppholde deg på rommet i friminuttet? Det høres ganske rart ut! Jeg forstår at man kan gjøre det dersom du forstyrret de andre i klassen I TIMEN, og dermed måtte oppholde deg separat, men ikke i friminuttet! Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Må du oppholde deg på rommet i friminuttet? Det høres ganske rart ut! Jeg forstår at man kan gjøre det dersom du forstyrret de andre i klassen I TIMEN, og dermed måtte oppholde deg separat, men ikke i friminuttet! Stemmer, får ikke lov til å ha friminutt med andre eller noe sitter dere straight fra 8.30 til 14.00 men det kommer ikke til å skje, uansett hva kommer jeg enten til å nekte eller ikke gidde å dra til skolen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg anbefaler at ts bøyen nakken litt, og innser hvem som har makten til å enten sette opp eller sette ned karakteren, og dermed bestemme fremtiden for ts. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg anbefaler at ts bøyen nakken litt, og innser hvem som har makten til å enten sette opp eller sette ned karakteren, og dermed bestemme fremtiden for ts. Har bøyd nakken veldig lenge nå, men er nok. Ingen lærere har lov til å beskylde meg for noe jeg har gjort, isåfall så skal jeg få lov til å forklare meg selv. Prøv å sett deg selv i denne situasjonen, takk. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg anbefaler at ts bøyen nakken litt, og innser hvem som har makten til å enten sette opp eller sette ned karakteren, og dermed bestemme fremtiden for ts. Anyway, lærere/rektor osv. har ingen makt så lenge elevene ikke vil. Tror du læreren kan ha makt over meg, når jeg selv f.eks sier nei til å delta i et møte? Nei Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Har bøyd nakken veldig lenge nå, men er nok. Ingen lærere har lov til å beskylde meg for noe jeg har gjort, isåfall så skal jeg få lov til å forklare meg selv. Prøv å sett deg selv i denne situasjonen, takk. Var dette en skrivefeil? Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Var dette en skrivefeil? ja skulle stå for noe jeg IKKE har gjort Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Ja, du bør ha retten til å forklare deg. Men hvis "å forklare seg" betyr at du kjefter på lærer/rektor istedet for å prate normalt så er det ikke rart at du mister troverdighet. Jeg har vanskelig for å tro at de har utpekt deg til å være skyldig for alt som skjer og ikke skjer helt uten grunn. Måten du skriver ting på her (som at du skal nekte det ene og det andre) så tyder det på at du har et problem med å innrette deg. Kanskje det ikke er slik at du alltid har gjort noe galt, men jeg nekter å tro at de sånn helt uten videre legger all skyld på deg uten at du har gjort noe som helst. Jeg har selv vært i samme situasjon som deg. Det hele bunner ut i at terskelen for å bli irettesatt blir lavere jo oftere man gjør noe galt. Og før du sier at det er løgn eller jeg vet ikke hva jeg prater om... Jeg har blitt beskyldt for å skadet noen, før noen hadde pratet med den som ble skadd, jeg har blitt sendt hjem fra skolen for ting andre ville fått tilsnakk for osv. Slik hadde jeg det i 4-5 år. Jeg vet at mye av det var fordi jeg faktisk var en dritt unge som ikke kunne oppføre seg, jeg kranglet alltid med lærerne. Dessverre ble det slik at toleransen for å være slik jeg var ble svært lav, så jeg fikk hardere straff enn andre som gjorde det samme. Det er helt sikkert noen i klassen din som får lite anmerkninger, hvordan oppfører de seg når de får en? Krangler de? Unnskylder de? Hvordan oppfører dem seg til vanlig? Noe mer sympati enn dette får du ikke hos meg. Jeg har tross alt kun hørt din side av saken, og av erfaring så vet jeg at det er to sider av denne saken som sier forskjellige ting. Endret 10. desember 2012 av Nedward 1 Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Ja, du bør ha retten til å forklare deg. Men hvis "å forklare seg" betyr at du kjefter på lærer/rektor istedet for å prate normalt så er det ikke rart at du mister troverdighet. Jeg har vanskelig for å tro at de har utpekt deg til å være skyldig for alt som skjer og ikke skjer helt uten grunn. Måten du skriver ting på her (som at du skal nekte det ene og det andre) så tyder det på at du har et problem med å innrette deg. Kanskje det ikke er slik at du alltid har gjort noe galt, men jeg nekter å tro at de sånn helt uten videre legger all skyld på deg uten at du har gjort noe som helst. Jeg har selv vært i samme situasjon som deg. Det hele bunner ut i at terskelen for å bli irettesatt blir lavere jo oftere man gjør noe galt. Og før du sier at det er løgn eller jeg vet ikke hva jeg prater om... Jeg har blitt beskyldt for å skadet noen, før noen hadde pratet med den som ble skadd, jeg har blitt sendt hjem fra skolen for ting andre ville fått tilsnakk for osv. Slik hadde jeg det i 4-5 år. Jeg vet at mye av det var fordi jeg faktisk var en dritt unge som ikke kunne oppføre seg, jeg kranglet alltid med lærerne. Dessverre ble det slik at toleransen for å være slik jeg var ble svært lav, så jeg fikk hardere straff enn andre som gjorde det samme. Det er helt sikkert noen i klassen din som får lite anmerkninger, hvordan oppfører de seg når de får en? Krangler de? Unnskylder de? Hvordan oppfører dem seg til vanlig? Noe mer sympati enn dette får du ikke hos meg. Jeg har tross alt kun hørt din side av saken, og av erfaring så vet jeg at det er to sider av denne saken som sier forskjellige ting. De er stille som faen, får en anmerkining får å gå bort til en pers. for å låne penn, og syter i friminuttet at læreren vi har er ei jævla dårlig lærer Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Anyway, lærere/rektor osv. har ingen makt så lenge elevene ikke vil. Tror du læreren kan ha makt over meg, når jeg selv f.eks sier nei til å delta i et møte? Nei Det stemmer, alt du skriver Det jeg bare forsøker å få frem, er mere hva som er mest smart for deg, og driter i både rektorer osv Det det handler om er at du kommer til å møte mange irriterende mennesker i livet, og hvis alle disse situasjonen skal ende med at du problemløser med å utnevne noen til "rektor", og peiser på, selv om du vet innerst inne, at du selv kommer til å tape - da blir det et strevsomt liv, tror jeg Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Det stemmer, alt du skriver Det jeg bare forsøker å få frem, er mere hva som er mest smart for deg, og driter i både rektorer osv Det det handler om er at du kommer til å møte mange irriterende mennesker i livet, og hvis alle disse situasjonen skal ende med at du problemløser med å utnevne noen til "rektor", og peiser på, selv om du vet innerst inne, at du selv kommer til å tape - da blir det et strevsomt liv, tror jeg Hmm liker tankegangen din og var motiverende:) takk for den og jeg er ikke ironisk nå Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Bare hyggelig Lenke til kommentar
maldon Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det kan veldig godt hende at du har blitt urettferdig behandlet på skolen din (høres sånn ut), men nå ligger fortsettelsen hos deg. Du kan velge å være urimelig tilbake og fortsette å slå deg vrang og nekte å gjøre som du blir bedt om. Da kommer du til å tape. Prøv heller å samarbeide, finn den personen på skolen din som du tenker er best av de du har tilgjelgelig og be om hjelp (spør helsesøster om du ikke finner en lærer). Om ikke annet, be om hjelp til å kommunisere, til å få frem din side av saken. Hadde jeg vært deg hadde jeg latt være å diskutere om småting (i det store bildet, hva har det å si at læreren feks tar telefonen din om du bruker den når du ikke skal? jeg mener, du får den jo tilbake). Du kommer nok lengre med å samarbeide, foreslå forslag som gjør at dere møtes på midten. Små banale ting som å høre folk ut, ikke avbryte når de snakker, ikke heve stemmen og ikke la fokuset ligge på hva andre gjør galt hele tiden kan virkelig hjelpe til å snu din situasjon. Det er ikke sikkert at de voksne klarer det en gang, har møtt mange voksne som er ganske dårlige til å kommunisere, men hev deg over det. Du er ditt ansvar, du må selv stå for det du sier og gjør. La ikke fokuset ditt være på å sverte den læreren du ikke liker, ikke fall i fellen for å se så ned på andre at du glemmer å se opp. Jeg kjenner ikke læreren din, men jeg kjenner nok mennesker til å si at folk er utrolig fdrskjellige, og usikkerhet kan få folk til å gjøre mye rart. Du kommer aldri videre ved å rakke ned på andre. Jeg lover. Be the bigger person. Jeg har troen på deg! (ok, det hørtes ganske klisje ut, men jeg mener det. bare det at du tar opp dette i et forum gjør at jeg i alle fall tenker at du helt seriøst vil at tingene skal endre seg) Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå