Gå til innhold

lurt å bytte herc.8500le 64 mot saph.9000aiw64?


stoff3r

Anbefalte innlegg

en kompis vil ikke ha sitt AIW-kort, det er et

 

saphire radeon 9000 all in wonder 64mb, det har mange artige finesser(d har ikke tv-tuner??) men er lavere klokket en mitt:

 

hercules 3d prophet fdx8500le 64mb. han sier at vi kan bytte kort, så jeg lurer litt...(FÅÅ TIPS!!) vet at mitt kort er(var) et hi-end kort, mens hans er et low-end, men hans har mye nyere teknologi... jeg må besteme meg fort så takker for alle som gidder å svare!

 

noen som vet noe spes jeg kan gjøre med aiw? fikk bare til å ta opp svart/hvitt med s-vhs in forresten...(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en kompis vil ikke ha sitt AIW-kort, det er et

 

saphire radeon 9000 all in wonder 64mb, det har mange artige finesser(d har ikke tv-tuner??)

 

AIW har tv-tuner.

Hvis ikke det fungerer på det kortet, så prøv andre drivere.

Ati har drivere fra en stund tilbake, på siden sin, ikke bare de nyeste.

 

Jeg hadde byttet kort med han kompisen din , med en gang.

Har Hercules versjonen av 9000 pro AIW.

9000 og 8500 skal være ca like. Noe er fjernet, og noe er lagt til i kjernen, i forhold til 8500.

Lenke til kommentar

Det spørs helt på hva du vil. Spiller du mye, og ikke bryr deg om TV mulighter på PC'en, eller vil du kunne ta opp og se på TV på PC'en?

 

Hovedforskjellene er at hos Radeon9000 har det fjernet en tekstur unit slik at designen er forandret fra Radeon8500.

 

Radeon8500 har en 4x2 design (Fire pipes, med 2 "tekstur enheter")

Radeon9000 har en 4x1 design

 

Men igjen er det poenget med at Radeon9000 er nyere enn 8500...

Eneste jeg er 100% sikker på:

 

Radeon9000 trengtes ikke på markedet =)

 

Edit: Kan trøkke inn en URL om det også! =)

Lenke til kommentar

jeg skal se mer på mulighetene for å ta opp tv(fikk bare sort/hvit forrige gang)

 

jeg spiller like mye som jeg ser film og driver i windows, så det er sånn 50/50 forhold, kommer til å velge det som kjører hl² og doom3 best, merket ikkeno forskjell på kortene der, fikk 11-23 fps med begge kortene og begge kræsja på samme plassen. så skal tenke lenge på dette, blir nok så jeg velger 8500kortet, siden jeg er vant med det....

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å styre unna AIW-kort. Kjøp deg heller et separat tv-kort, for da kan du det beholde det når du oppgraderer skjermkort. Hvis du har et aiw og ønsker å oppgradere har du to muligheter hvis du fortsatt ønsker å beholde tv-funksjonaliteten :

 

1. Kjøpe nytt aiw-kort = dyrt

2. Kjøpe nytt skjermkort + separat tv-kort.

 

Kjøp like godt tv-kort med det samme.

Lenke til kommentar

R9000 er jo MYE svakere enn et R8500 , men TVtuner er jo sinsykt digg og ha. Men vil du kunne spille spill samtidig som du har TVtuner så må du opp i noe "litt" bedre.

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200212...1218/index.html <-- VGA charts

http://www17.tomshardware.com/graphic/2002...7181/index.html <-- R9000 test

 

Så jeg ville hatt et R8500 kort. Har selv et separat TVkort da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ok ripper opp denne posten igjen.

 

sapphire radeon 9000aiw har ikke TV-tuner. basta. jeg og kompisen bare bytter på kortene etter behov nå. jeg fant ut at jeg nå kan ta opp film i god kvalitet med pappas filmkamera(fra tidlig 80-tall) og overføre det til en avi-fil med ati's software. det er genialt, blir mye snowboardkjøring i vinter med kameraet parat 8)

Lenke til kommentar
kan hende andre lignende kort har tv-tuner, men ikke dette, det er heller ikke med noen fjernkontroll, og det har 64mb ram. i følge meg så er tv-tuner synlig på kortet, og 2x antenne ut/inn bak(tror jeg) jeg har muligheten til å ta opp bilde fra video-in. men endet er altså det este.

 

Da er det ikke et AIW kort... men et VIVO kort (Video In Video Out)

 

AIW kort skal ha mulighet for fjernkontroll og tv-tuner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...