ATWindsor Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Er på utkikk etter en grei bærbar PC som min søster kan bruke, til "lett PC-bruk" (type, surfing, farmville osv), det viktigste er at den har SSD og en ok mengde minne (eller mulighet for), da min erfaring er at det er dette som gjør mest med tanke på opplevd fart. Helst noe som koster under 5k. Tips? AtW Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Heisann! Det nærmeste du kommer av en god bærbar med SSD som jeg anbefaler må være Lenovo ThinkPad Edge E530. Men prisen er høyere enn det du ønsket, kr 5595,- Du vil slite med å finne en god bærbar med SSD til under 5000,-. Det du kan er å kjøpe en bærbar for å så sette inn en SSD etterpå, er dette aktuelt? Hvis ikke, og du vil ha en snurredisk, anbefaler jeg denne: Toshiba Satellite L855-11C. En veldig god bærbar med kraftig prosessor og 4GB minne. Ønsker du noe litt billigere, har du denne kraftpluggen her: HP Pavilion g7-2128 17.3" HD+. 6GB RAM men en svakere prosessor enn Toshiba'en over. Så tror du at du trenger en rask bærbar men 4GB RAM holder vil nok Toshiba'en være et godt valg Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Med 128 GB SSD til under 5000 kroner. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Aktuelt å sette inn SSD selv? http://www.dustinhome.no/product/5010653073/hp-probook-4330s-ci3-2-3-4gb-320-13-3-w7p/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Kjøpte denne sammen med en Samsung 840 SSD her om dagen. Fin maskin i 13.3", med godt tastur Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Er ikke noe problm å sette in SSD selv nei. Hp-maskinen virket jo veldig prisgunstig ihvertfall. Noen som har erfaring med HP, er det ok saker? AtW Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Sitter på akkurat den samme maskinen nå med en ocz agility 3 120GB ssd uten problemer! En helt OK bærbar til den prisen. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Er ikke noe problm å sette in SSD selv nei. Hp-maskinen virket jo veldig prisgunstig ihvertfall. Noen som har erfaring med HP, er det ok saker? AtW Med unntak av Pavilion-serien så er vel HP helt ok. HP Elitebook-serien er veldig ok. Pavilion-serien er blant de bærbare som ligger nær bunnen på den lista som viser antall feil, reklamasjoner, overopphetingsproblemer m.m., i hvertfall hvis vi ser litt bakover i tid. ProBook-serien kan vi vel anta har en noe høyere bygge- og materialkvalitet? Men, tross alt - det er en billig serie, så en skal vel ikke vente seg all verden. Endret 10. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Probook er klassen under EliteBook, men den gir fortsatt en helt annen kvalitetsfølelse enn feks Pavilion serien. Om jeg skal nevne noe negativt, så er det et litt for høyt viftesus fra maskinen. Det kommer ikke av overoppheting, men innstillinger i maskinen. Har ikke klart å deaktivere det fra BIOS helt ennå. Tastaturet er godt å skrive på, føles som ok kvalitet, og at den har HDMI er et pluss. Liker også 13.3", synes det er en fin str å jobbe på, og i tillegg ta med seg ut i felten. Til prisen så kan den absolutt anbefales. Kjempeenkelt å bytte disk i tillegg, tok meg 2 minutter. Behøver bare en liten stjernetrekker. Bytte av disk er et must på denne, da den blir levert med 5400 rpm disk.. Og skulle jeg kjøpt ny SSD i dag hadde jeg heller gått for Intel 335 eller Samsung 830, bare et lite tilleggsnotis Endret 10. desember 2012 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå