Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av gamer pc -kjøpe nytt gtx 670?


paali

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp! Men det koster, og det er ikke like mye vits i å vannkjøle slike kort lengre da de allerede er svært støysvake og forholdsvis kjølige. Vel, de fleste ihvertfall.

 

Vet ikke om det eksisterer ferdigløsninger til skjermkort lengre. Disse var uansett ikke stort å skryte av.

 

Edit: Sen på avtrekkeren.. :ph34r:

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan love det at på bakgrunn av tester kan du få et overklokket ikke-referansekort GTX 670 til å yte på omtrent lik linje med et GTX 680 kort. Ikke spør meg hvordan, men har blitt bevist i tester.

 

Så da kommer det atlså ann på om du ønsker de siste 10-15 ekstra prosentene. Ikke få feil oppfatning, GTX 680 er en killer av et kort, men GTX 670 er rett i hælene på det.

 

Ja, du vil nok få et par(kanskje også en del) ekstra FPS i Far Cry 3 på høyeste oppløsning. I andre spill hvor kravene satt til GPUen ikke er like store, kan jeg med trygghet si at et GXT 670 kort overkjører det meste.

 

I tillegg har jeg vært vitne til at GTX 680 kan bli litt varmere enn forventet under tyngre spill. Kortet har et mye høyere effektforbruk, så en kraftigere PSU er nødvendig for å sikre stabil ytelse. Vannkjøling er også anbefalt, men om du har et greit kabinett med god air-flow, tror jeg at det skal gå bra.

Ok, nok om GTX 680.

 

Om du er bekymret over temperatur, kan du ta en kikk på de ulike ikke-referansekortene. Se på hva ASUS/ZOTAC/MSI/Gainward har å tilby og hvilke kjøleløsninger de har på sitt kort.

http://www.komplett....aspx?sku=751639

Om du er temperatur/akustikk orientert, kan du prøve ASUS sitt kort. De har en spesialtilpasset kjøleløsning i tillegg til at kortet er kåret til det mest stillegående 670 kortet.

De andre fokuserer hovedsakelig på økt ytelse. Har du en god kjøleløsning, ville jeg gått for enten ZOTAC eller Gainward sitt kort.

 

Når det kommer til PSUen er det ikke helt sikkert. Du kan prøve Newegg sin anbefalte PSU-kalkulator.

http://images10.newe...calc/index.html

Skal jeg tippe så tror jeg at du ender opp på rundt 700W. Det vil sikkert gå, men du må være litt oppmerksom på hva du utsetter maskinen for. Strømforbruket i et SLI-oppsett kan ofte være litt uforutsigbart.

Alt i alt tror jeg at det kommer til å gå helt fint, så lenge du ikke planlegger overklokking. Da går strømforbruket til himmels om du ikke er oppmerksom.

 

Installering av kortet er ikke så vanskelig. Det finnes tusenvis av videoer som demonstrerer denne prosedyren.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Ikke kjøp 670, kjøp heller 680 eller 7970.670 kommer til å bli bottlenecken, og det kommer du til å irritere deg over, trust me!

Tull og vas!

Trust me? Kom med noen gode argumenter ;)

 

JEg har dog 3 stk gtx680, men ville aldri anbefale å kjøpe 680 fremfor 670 med mindre man vil sløse penger.

Hadde et Gigabyte 670 med ikkje ref kjøler, og den overklokket til 1300mhz. Da yter denne nok som et gtx 680 på ca 1200mhz på det meste. 670 har vel disablet noen shadere eller hva det er,.

 

Ok, takk for svarene. Så jeg bør heller satse på geforce gtx 690 når den går ned i pris? :)

690 kommer ikkje til å gå særlig ned i pris, den blir bare faset ut. Det kan man se på de andre dobbeltkorta som er produsert av nVidia. 2x 670 er nok noe av den beste pris/ytelse man kan få med nVidiakort. Iallefall om man skal kjøre tunge spill.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvis han ikke skal klokke vil jeg anbefale 680/7970. De er bedre enn 670, og vil vare mye lengre. (7970 er jo himmelsk!)

Den dagen 670 er for dårlig, så er også 680 for drålig.

Hva er det du snakker om egentlig? Har du testet korta selv, eller kan vise til noen tester der 680 er sinnsykt mye bedre enn 670.

Er jo også snakk om en grei prisforskjell på 680 vs 670 også. Er penger ingen problem, så er det jo alltid greitt, men vil man ha mest mulig for pengene, eller ikkje vil sløse for mye så.....

 

:hmm:

 

Edit: Fant ut av hvorfor:

 

........

Bursdag:

Februar 20, 1999

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den dagen 670 er for dårlig, så er også 680 for drålig.

Hva er det du snakker om egentlig? Har du testet korta selv, eller kan vise til noen tester der 680 er sinnsykt mye bedre enn 670.

Er jo også snakk om en grei prisforskjell på 680 vs 670 også. Er penger ingen problem, så er det jo alltid greitt, men vil man ha mest mulig for pengene, eller ikkje vil sløse for mye så.....

 

:hmm:

 

Edit: Fant ut av hvorfor:

 

........

Bursdag:

Februar 20, 1999

Jeg vil vel si at å være 13, snart 14, ikke er et så veldig saklig argument.

 

Spørs hvilken modell av 670 og 680, er jo bare en tusenlapps forskjell. Personlig ville jeg gått for 7970 eller 680, som sagt, fordi de kan klokkes enda høyere. Du får bedre ytelse, spesielt for 7970, som er konge i Battlefield 3.

Lenke til kommentar

Hæ? Jeg skjønner ikke dette ;p

 

noen mennesker syns 1000kr er mye.. hvis du først skal kjøpe kort for 3000 er ikke 4000 mye syns jeg :p og jeg kjøper kun det beste. selvom du får et kort som er 5% dårligere for 1000 mindre kjøper jeg heller det beste ass :p

 

men jeg kjøper ikke et 7970 uansett om det til tider yter bedre og koster det samme eller mindre da jeg ikke takler AMD produkter lenger :p kanskje neste generasjon kort men ikke nå.

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen mennesker syns 1000kr er mye.. hvis du først skal kjøpe kort for 3000 er ikke 4000 mye syns jeg :p og jeg kjøper kun det beste. selvom du får et kort som er 5% dårligere for 1000 mindre kjøper jeg heller det beste ass :p

 

men jeg kjøper ikke et 7970 uansett om det til tider yter bedre og koster det samme eller mindre da jeg ikke takler AMD produkter lenger :p kanskje neste generasjon kort men ikke nå.

Er litt enig der, jeg ville heller hatt 680 enn 7970 pga driverstyret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...