Gå til innhold

Politiet advarer mot å bruke Apple-kart

Anbefalte innlegg

Men som med alt annet, når et stort og kjent selskap tråkker i salaten så blir det blåst opp ut av dimensjoner, har stadig folk innom jobb som lurer på ditten og datten rundt sin iPhone 4S hvor jeg ser at de ikke har oppdatert fra iOS 5.1.1 og når jeg spør hvorfor så forklarer de at de har hørt så mye negativt om iOS 6.0 og at kartene skal være helt elendige.. Men så fort jeg spør hvor ofte de faktisk har brukt Maps i iOS i det hele tatt, og om de i det hele tatt vet hvor enkelt de kan pinne maps.google.com til hjemskjermen så står de jo der som store spørsmålstegn og må gjerne innrømme at de knapt bruker Maps i det hele tatt og da skjønner du jo at det blir mye misvisende informasjon fra slike oppblåste saker i media.

Det er jo en ganske stor sak, Apple kastet ut konkurrenten, og erstattet med en egen løsning som er under pari, det er mere kritisk i ett så låst system som de operer med.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt slikt, vi må tilpasse veiene våre slik at Apple sin kart er korrekte. Noe annet er hinsides.Men seriøst, burde det jo få følger å lansere slike tjenester som er trafikkfarlige.

Det får jo følger. De mister masse kunder over tid. Bare denne artikkelen gjør at jeg ikke kommer til å stole på kartene fra Apple på lang tid. Jeg hadde vurdert å kjøpe en iPhone, men aldri i livet nå (hvis jeg forstår det riktig og det ikke går an å bruke google maps lengre). Jeg tror ikke dette ville skjedd med Steve Jobs. Hoder ville rullet i Apple for lenge siden om han var sjef, for han var mye mer langsiktig.

Men jeg utelukker ikke at det kanskje bør få rettslige konsekvenser dersom noen har tatt skade, og hadde grunn til å tro at kartene var til å stole på. Men jeg synes det bør være lov å ha ukomplette tjenester så lenge dette opplyses om. Ellers er det enormt med tjenester som ikke ville eksistert i dag, og openstreetmap kunne aldri begynt engang.

Lenke til kommentar

Dette var jo litt interessant:

To be blunt, there is a place called Mildura whose location is given as exactly where Apple put it – at least, there is in an authoritative source for such a location.

[...]

In this case, the Australian Gazetteer – the authoritative list of 300,000-plus placenames, complete with coordinates – includes two Milduras. One is the “real” town, the other is an entry for “Mildura Rural City”, coordinates -34.79724 141.76108.

http://www.theregister.co.uk/2012/12/10/apple_maps_ghost_mildura/

Lenke til kommentar

Å forsøke å lage en "morsom" sammenligning mellom Google sine kart og Apples fiasko kart-lansering er faktisk morsomt :)

Klarer ikke å se hva som er så morsomt med det...

Det får derimot frem et viktig poeng. Hverken Google, Apple eller andre kartsystemer er uten feil, og politiet burde heller advare på generell basis å stole for mye på GPS navigasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det får derimot frem et viktig poeng. Hverken Google, Apple eller andre kartsystemer er uten feil, og politiet burde heller advare på generell basis å stole for mye på GPS navigasjon.

Jeg synes ikke det er ett spesielt viktig poeng for å være helt ærlig, alle som er noe i nærheten av oppgående skjønner at alle systemer har feil. I tillegg er det en "innsikt" som gir veldig lite nyanser, at ingen er perfekte betyr ikke at det ikke kan være store forskjeller på kvalitet.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man er intet mindre enn en komplett idiot dersom man forsøker å sammenligne Google maps med Apple sine maps. Selvsagt er det sikkert mulig å finne en manglende kjerrevei eller ett eller annet form for avvik i Google sine maps. Det er ikke det som er poenget her i det hele tatt. Poenget er at Apple sine maps inneholder mange ekstremt grove feil som berører svært mange og som i mange tilfeller gjør kartet fullstendig ubrukelig.
Lenke til kommentar

Man er intet mindre enn en komplett idiot dersom man forsøker å sammenligne Google maps med Apple sine maps. Selvsagt er det sikkert mulig å finne en manglende kjerrevei eller ett eller annet form for avvik i Google sine maps. Det er ikke det som er poenget her i det hele tatt. Poenget er at Apple sine maps inneholder mange ekstremt grove feil som berører svært mange og som i mange tilfeller gjør kartet fullstendig ubrukelig.

Å være en "komplett idiot" for stå for din egen regning...

Jeg har brukt Apple Maps ganske mye i Norge siden iOS 6 var i beta, og har ikke hatt noen problemer med det, så fullstendig ubrukelig er det ikke.

Har også flere ganger brukt TomTom for iOS i USA, og synes ikke "brukeropplevelsen" av Apple Maps i Norge har vært noe dårligere en det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å være en "komplett idiot" for stå for din egen regning...

Jeg har brukt Apple Maps ganske mye i Norge siden iOS 6 var i beta, og har ikke hatt noen problemer med det, så fullstendig ubrukelig er det ikke.

Har også flere ganger brukt TomTom for iOS i USA, og synes ikke "brukeropplevelsen" av Apple Maps i Norge har vært noe dårligere en det.

Nå har jeg aldri skrevet noe sted at Apple kartene er fullstendig ubrukelige. Har forsåvidt også brukt TomTom selv via iOS og har ikke støtt på noen grove feil der, men nå er det tydeligvis ikke noen ren kopi av TomTom Apple har brukt til tross for at de har samarbeidet med TomTom. (Og selv om verken jeg eller du har funnet noen feil betyr tydeligvis ikke det at det ikke finnes feil.)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...