robertaksland Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Finnes det programvare som kan lage statistikk over bilder med tanke på brennvidde, blender, iso og slikt? Med mange tusen bilder vil en slik statistikk kunne gi verdiull informasjon på hva jeg bruker mest, og vil være nyttig når jeg skal vurdere nye objektiver. Har googlet og lurket men ikke funnet noe som helst. Eventuelt får jeg programmere noe slikt selv, men enklere om det finnes fra før. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 For jpeg filer, så finnes det ExposurePlot. Hvis du tar bilder i RAW, så kan du bruke Lightroom - du må bare importere alle bildene først. Nå er det jo ikke en stor jobb å slenge sammen noe med Python + PyExiv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) I lightroom har du mulighet til og se/sjekke blender, lukker, kamera, iso, objektiv, etc. På antall. Endret 10. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hadde samme problemstilling, for en tid tilbake, brukte exiftool, til å finne brennvidde for bildene mine. /Jan Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Bruk Lightroom til å finne hvor mange bilder du har tatt med de forskjellige brennvidder/ISO etc. og lim de inn i excel og lag noen grafer der. Var forresten en ganske god ide... Endret 10. desember 2012 av BjerkneZ 1 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 For LR-brukarar kan Data Plot-pluginen til Jeffrey Friedl nemnast. (Har ikkje testa denne sjølv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå