eidos Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hei, Jeg trenger litt ekspertise, siden jeg ikke har mulighet for å teste monteringen på en stund. Jeg har et hus på 2 etasjer, med en router i første. Den gir ikke signal med dørene igjen, så jeg må sette opp en router nr. 2 i 2. etg. Derfor har jeg strukket en TP-kabel fra første til andre etasje som kobles inn i hver sin router. MEN, for å få et penere resultat i 2. etasje, ønsker jeg datauttaksboks fra Elko. Normalt ville man også da montert samme elkoboks i motsatt ende, men jeg hopper over det. Vil det være mulig?! Se vedlagte skisse over mitt oppsett. Jeg har brukt Cat5 RJ45 kobling på både RJ45-plugg og Elkoboks, selv om sistnevnte normalt har en annen kobling. For det er vel viktig at begge endene har samme rekkefølge på koblingene? Håper på kloke hoder. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg er ingen ekspert, men er rimelig sikker på at det ikke er lov. Fast installasjon skal være fast. Ikke bare i den ene enden. At det går har jeg liten tvil om. Lenke til kommentar
eidos Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Fast installasjon skal være fast. Ikke bare i den ene enden. Det er vel kun dersom det er sterkstrøm? Hvis noen vet om oppsettet virker blir jeg superglad Får ikke testet på en stund... Lenke til kommentar
Footy Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 kjør på. fult lovlig og trenger ikke fagfolk for slikt. hilsen elektriker 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Det er fullt mulig og lovlig. Kjør på som han over her sier I pluggen er rekkefølgen hvit/oransje, oransje, hvit/grønn, blå, hvit/blå, grønn, hvit/brun, brun og i boksen kobler du fargene der de er merket med "B". Endret 10. desember 2012 av TMB Lenke til kommentar
eidos Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 I pluggen er rekkefølgen hvit/oransje, oransje, hvit/grønn, blå, hvit/blå, grønn, hvit/brun, brun og i boksen kobler du fargene der de er merket med "B". Pluggen er som du beskriver, slik som bildet i første post. Veggboksen, der fulgte jeg samme oppskrift og la inn: 1=hvit/orange 2=oransje 3=hvit/grønn 4=blå 5=hvit/blå 6=grønn 7=hvit/brun 8=brun Får ikke testet, men om dere sier det funker så stoler jeg på det Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Du skal ikke koble samme oppskrift i selve boksen, der er rekkefølgen annerledes. Fargene er uansett merket i boksen så er bare å ta farge på farge Endret 10. desember 2012 av TMB Lenke til kommentar
eidos Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Det er supert, da har jeg gjort det riktig! Hvis jeg ikke får signal, gir jeg lyd fra meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå