Andrull Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Det er nå en ting. Hovedproblemet med spill-autodetect er at utvikler kun kan teste med aktuelle kort på spillets utgivelses tidspunkt. 6 mnd seinere kan maskinvaren som benyttes være totalt ukjent for "autosetting"-mekanismene i spillet uansett hvor god jobb utviklerne gjorde med sine auto settinger. Enten må da utgiver lage super-smarte hw test algoritmer eller benytte en fail-safe setting. De fleste velger det siste (og bruker isteden tiden på å utvikle selve spillet). Ja det stemmer, eldre spill vil naturligvis ikke henge med. Det er faktisk noen få spill som lager en "test-run" som tester grafikken i praksis og deretter gjetter ut i fra det, men tror nok Nvidia kunne spart disse spilluitviklerene for en del arbeid også ja. Dette er selvsagt en del bedre enn gjettingen de driver med fra før av, men er på langt nær feilfri den heller. Problemet selv slike smarte algoritmer sliter med er at de egentlig er ganske overfladiske, og vil bare se om du kommer innenfor visse rammer, og om du gjorde det for dårlig så vil den senke det generelle grafikknivået, uten å ta hensyn til minnemengden/båndbredden etc. på skjermkortet, eller om det er prosessoren som holder tilbake, eller RAM'en. Dette ender i at den senker alt, og ikke bare de instillingene som holder deg igjen. Endret 12. desember 2012 av Andrull Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 har nok lekt med instillinger siden commodore64 på 80 tallet, pc'er på 90 tallet og i nyere tid... så den lekinga du snakker om er godt utprøvd. Hvordan tweaker man på en C64? Hvordan tweaket man på PCer før 3D kort? Ærlig talt, jeg er nysjerrig, på C64 var det bare "load" og "run" for min del, meg og faren min "installerte" et spill (skrev inn hele koden) og på PC før 3dfx-kort var turbo-knappen min eneste form for tweaking. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hvordan tweaker man på en C64? Hvordan tweaket man på PCer før 3D kort? Ærlig talt, jeg er nysjerrig, på C64 var det bare "load" og "run" for min del, meg og faren min "installerte" et spill (skrev inn hele koden) og på PC før 3dfx-kort var turbo-knappen min eneste form for tweaking. I motsetning til dagens spillemaskiner så var det ikke mye hardware å konfigure på en C64 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Rart, programmet stiller alle spilla mine på max grafikk Dermed må jeg stille tilbake og få bort "motion blur" Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) I motsetning til dagens spillemaskiner så var det ikke mye hardware å konfigure på en C64 Jeg vet, derfor jeg lurer på hvordan han klarte å "lekte med instillinger" på en C64. Såvidt jeg vet var det de som lagte spillene som brukte hardwaren på spesielle måter for å overgå begrensninger maskinvaren i utgangspunktet hadde. Endret 12. desember 2012 av GlennLemus Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 De hadde sikkert studert den grundig . nå har jeg ikke selv eid en slik , men innbiller meg at man lett kunne få tak grundig dokumentasjon om den. Dette i grell kontrast til dagens pcer Lenke til kommentar
Auintr Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Alle som spiller er tjent med automatiske innstillinger, skriver Jørgen Elton Nilsen.tjent? ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå