danfredr Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 hei. jeg driver på med et program i Visual Basic som jør det enklere og slette temp, cookies, OSV. men så trenger jeg kodene får å slette: Hva er koden får Slette "C:temp.tmp" hvis filen finnes ? og koden får å slette alle filene i "C:temp" ? jeg takker får svarene :smile: Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 kill "C:temptemp.txt" Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 men det blir bere feil når jeg skriver på comand1 : kill "c:temp" Finnes det en kode som gjør at vis mapen ikke finnes så går den bare forbi koden og utfører resten ? eller noe lignene ? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Du kan bruke noe slikt for å slette alle filer og mapper (rekursivt): If Dir("c:temp*.*") <> "" Then Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") fs.DeleteFolder "c:temp*.*", True fs.DeleteFile "c:temp*.*", True End If Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Dette er ikke ASP Dessuten er det ikke rekursivt; dette er rekursivt: Public Function Math Call Math() End Function Dette vil lage en stack overflow, over til problemet: On Local Error Resume Next Pleier å fungere bra. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Dette er ikke ASPDessuten er det ikke rekursivt; dette er rekursivt: Public Function Math Call Math() End Function Dette vil lage en stack overflow, over til problemet: On Local Error Resume Next Pleier å fungere bra. Greit nok, rekursivt var kanskje ikke riktig ord å bruke. Poenget var imidlert at alt innhold i mappen slettes (ikke bare toppnivået). Og hva i all verden har asp med saken å gjøre? Koden fungerer greit i vb6.0 hos meg og dette er da en Visual Basic tråd.. eller er det noe jeg har gått glipp av? Fso-objektmodellen anbefales såvidt jeg vet av Microsoft. Utover det fungerer muligens "On error resume next", men er IMO ikke noen spesielt god teknisk løsning. Da er det bedre å teste for katalog + innhold spesifikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå