konduktans Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 La inn Windows 8 fordi jeg ville ha bedre flerskjermstøtte enn Windows 7 har. Det fikk jeg. Metro hatet jeg i starten, men når prøveperioden på Start8 gikk ut, ville jeg ikke betale for det, så jeg holdt meg til Metro. Etter å ha fjernet alle drittappene sitter jeg igjen med en Metro-meny som er identisk med "mye brukte programmer" på startmenyen i Windows 7. Funker greit. Har uansett programmene jeg bruker mest på startmenyen(og bruker Win+1,2,3...), og alle andre finner jeg ved å trykke startknappen og skrive programnavnet :-) Lenke til kommentar
otl Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Lurer på en ting ang. windows 8 oppgradering. Hvis jeg oppgraderer fra windows 7 fullversjon, mister jeg den når jeg oppgraderer til windows 8? Er det begrensning på hvor mange ganger jeg kan legge inn windows 8? Bytter en del komponenter i pc'n med jevne mellomrom og aldri forstått meg på om windows 8 også blir fullversjon? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Nei du får ikke Windows 8 fullversjon om du ikke kjøper en Windows 8 fullversjon (som egentlig ikke går an lengre). Win8 bryr seg ikke om hva du har liggende på pcen før og avgjøres helt og holdent av hvilken lisens du kjøper. Så kjøper du en oppgraderingslisens så er det oppgraderingslisens du har etter oppgraderingen. Fordelen med en oppgraderingslisens er jo at den har alle fullversjonrettighetene, du kan bytte hardware og flytte lisensen til ny pcer. Eneste bakdel er at du kanskje må gjøre en liten registerendring for å få aktivert på nye pcer. Så lisensen til 249 kroner lar deg bytte så mye hardware du vil. Men det er ikke en fullversjon likevel. Lenke til kommentar
Sebastian Kristensen Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Hei igjen folkens! Jeg har brukt W8 i 10 dager nå, og jeg må si jeg elsker den!! Som dere leste så ble jeg sint på at MS fordi de fjernet windows start og jeg sa at Metro er dritt, men jeg må innrømme at Metro er 100000 ganger lettere og bedre en windows start!!! Jeg installerte Start8 når jeg fikk w8 og brukt start8 i kun 3 dager så slettet jeg den og bruker nå kun Metro. I starten kjennes w8 vanskelig men etter man blir bedre kjent så elsker man alt med w8 og hater alt med W7!! Folk på Youtube er invalide hønsehuer som sier Metro er ikke bra!! Neste gang skal jeg aldri si noe dritt før jeg har teste det selv! Alle burde kjøpe w8! w8 er fantastisk operativsystem!! Den koster bare 800kr! Endret 22. desember 2012 av Sebastian Kristensen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Den koster fortsatt bare 249 kroner, ingen vits i å betale mer enn det. Ellers bra oppsummering. 2 Lenke til kommentar
allak Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Du som kan alt kan gjerne fortelle oss andre hvordan du fjerner "Metro-skjermen" permanent? Er det noen som vet hvordan en "slår" av metro? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja ved å bruke tredjepartsprogrammer som Start8, Classic Shell eller lignende. Utenom disse er det ikke mulig å slå av Metro. Noe av grunnen til at mange ikke liker Win8, men det er super enkelt å fikse med slike programmer da. Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Fungerer Rainmeter til win8? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Fikk en datamaskin i hus her med W8, og etter en del bruk nå må jeg si at det er noe dritt. W7 er bedre på alle måter jeg har brukt det hittil i alle fall. Ser virkelig ikke en eneste fordel. Blir vel å enten gå tilbake til W7 eller fjerne metro-delen ved hjelp av programmer nevnt tidligere. Har stort sett vært fan av Windows, men nå er jeg glad jeg sitter på en Mac istedet! Lenke til kommentar
allak Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja ved å bruke tredjepartsprogrammer som Start8, Classic Shell eller lignende. Utenom disse er det ikke mulig å slå av Metro. Noe av grunnen til at mange ikke liker Win8, men det er super enkelt å fikse med slike programmer da. Har lastet ned clasic shell. Men når jeg drar musa ovenfra- høyre (på skrivebordet) Så har jeg fortsatt muligheten til å velge metro..... Er det eventuelle innstillinger inne på clasic shell å gjøre, eller får en ikke skrudd metro helt av? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Bruker kun Start8 og der kan du slå av aktive hjørner i alle fall. Er usikker på om det går an i Classic Shell. Lenke til kommentar
twb Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er Windows 8 bra? Helt ærlig: Det er en katastrofe, i hvertfall for alle som bruker Windows slik det er ment: med flere vinduer synlig samtidig. Jeg åpner en pdf, hva skjer? Skjermen blir først rød, så åpnes dokumentet i en Metro-app som dekker hele skjermen. Hvordan kan jeg lese denne og samtidig jobbe i et annet program? Det ser ikke ut til å være mulig. Og åpner jeg en ny pdf, så forsvinner den forrige. Dette skjer uansett hvilken fil du åpner, så sant det finnes en app for den. Bilder, mp3, osv. Det er ikke lenger mulig å åpne flere slike filer på en gang, uten å tukle med systemet. Enten avinstallere appene, eller installere et normalt program som du setter som default. Uansett krever det mye tid, og kompetanse som overgår den vanlige bruker. Jeg blir frustrert, sint og oppgitt. Hva er det som har rammet Microsoft? Har alle de gode folkene sluttet og blitt erstattet av enkle mennesker med downs (ikke støtende ment)? En titt på den grelle designen peker også i den retningen. Windows 8 ser kort og greit ut til å være laget av idioter, for idioter. Men dette tilbakeskrittet til datasteinalderen er dessverre gjort med hensikt. Men ikke med tanke på oss. Her er det simpel grådighet som har vært eneste kriterium i beslutningene. Det lukter råtne epler lang vei. Noen smarte idioter har studert Apple sin strategi. Dessverre mener Microsoft at det er tvang og innlåsing som er suksessformelen til Apple. De ser ikke at Apple har lyktes, ikke på grunn av, men til tross for dette. Det er rene kommersielle hensyn som gjør at de på død og liv skal tvinge oss via App-menyen for ett og alt, og ikke ville la oss velge å bruke den gamle Start-menyen. MS tror det er her pengene ligger i fremtiden. Det er sjelden jeg gir råd, men i denne saken vil jeg advare mot å bruke av ditt tilmålte liv her på jorden til frustrasjon og tweaking av Windows 8. Har du livet ditt kjært, så hopp over denne versjonen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er Windows 8 bra? Helt ærlig: Det er en katastrofe, i hvertfall for alle som bruker Windows slik det er ment: med flere vinduer synlig samtidig. Jeg åpner en pdf, hva skjer? Skjermen blir først rød, så åpnes dokumentet i en Metro-app som dekker hele skjermen. Hvordan kan jeg lese denne og samtidig jobbe i et annet program? Det ser ikke ut til å være mulig. Og åpner jeg en ny pdf, så forsvinner den forrige. Når PDF-en er åpnet, så legger du musepekeren øverst på midten. Trykk ned, og dra til venstre eller høyre side av skjermen. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er Windows 8 bra? Helt ærlig: Det er en katastrofe, i hvertfall for alle som bruker Windows slik det er ment: med flere vinduer synlig samtidig. Neida. Kan fint bruke desktop mode. Har vanilla Windows 8, men er nesten aldri i Metro-menyen. Bruker den som en fullskjerm "Alle programmer" for desktop apps. Jeg åpner en pdf, hva skjer? Skjermen blir først rød, så åpnes dokumentet i en Metro-app som dekker hele skjermen. Hvordan kan jeg lese denne og samtidig jobbe i et annet program? Det ser ikke ut til å være mulig. Og åpner jeg en ny pdf, så forsvinner den forrige. Last ned vanlig adobe reader, så slipper du det. Dette skjer uansett hvilken fil du åpner, så sant det finnes en app for den. Bilder, mp3, osv. Det er ikke lenger mulig å åpne flere slike filer på en gang, uten å tukle med systemet. Enten avinstallere appene, eller installere et normalt program som du setter som default. Uansett krever det mye tid, og kompetanse som overgår den vanlige bruker. Slett alle apps i Metro-menyen. Vanlig bildeviser finnes fremdeles i desktop mode. Jeg blir frustrert, sint og oppgitt. Hva er det som har rammet Microsoft? Har alle de gode folkene sluttet og blitt erstattet av enkle mennesker med downs (ikke støtende ment)? En titt på den grelle designen peker også i den retningen. Windows 8 ser kort og greit ut til å være laget av idioter, for idioter. Men dette tilbakeskrittet til datasteinalderen er dessverre gjort med hensikt. Men ikke med tanke på oss. Her er det simpel grådighet som har vært eneste kriterium i beslutningene. Det lukter råtne epler lang vei. Noen smarte idioter har studert Apple sin strategi. Dessverre mener Microsoft at det er tvang og innlåsing som er suksessformelen til Apple. De ser ikke at Apple har lyktes, ikke på grunn av, men til tross for dette. Det er rene kommersielle hensyn som gjør at de på død og liv skal tvinge oss via App-menyen for ett og alt, og ikke ville la oss velge å bruke den gamle Start-menyen. MS tror det er her pengene ligger i fremtiden. Det er sjelden jeg gir råd, men i denne saken vil jeg advare mot å bruke av ditt tilmålte liv her på jorden til frustrasjon og tweaking av Windows 8. Har du livet ditt kjært, så hopp over denne versjonen. Altså, jeg er enig i det du mener. Det finnes enkle løsninger som fikser alle problemene, men i bunn og grunn synes jeg ikke noe om Windows 8 og det det står for. Vi som bruker PC mye kommer nok til å bli mer og mer misfornøyd for hver Windows-versjon som kommer. Heldigvis er Linux på vei opp, og om noen (få?) år har sannsynligvis Linux samme muligheter som Windows når det kommer til spilling. Steam er allerede på vei, og når resten av bransjen følger etter, ber jeg pent Apple og Microsoft dra til helvete, og kjører Linux på alt jeg eier. Jeg tror Linux er fremtiden for Power Users, både på bærbar, stasjonær og mobilt. Lenke til kommentar
idos Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Får installert W8 i dag på ny pc, men har merket meg en ting. Jeg bryr meg mindre og mindre om hvordan og hvilket system jeg bruker så lenge jeg får gjort jobben effektivt (les: programmene jeg kjører, bruker og liker fungerer og er enkelt tilgjengelig) . Rotet litt rundt på en PC med win 8 i går og fant litt utav det, men er ikke helt overbevist ennå. Liker prinsippet med metro/tiles: At det du bruker mest skal være lettere tilgjengelig. i et mer oversiktlig grensesnitt. Om jeg liker det om en uke skal være usagt.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Altså, jeg er enig i det du mener. Det finnes enkle løsninger som fikser alle problemene, men i bunn og grunn synes jeg ikke noe om Windows 8 og det det står for. Vi som bruker PC mye kommer nok til å bli mer og mer misfornøyd for hver Windows-versjon som kommer. Heldigvis er Linux på vei opp, og om noen (få?) år har sannsynligvis Linux samme muligheter som Windows når det kommer til spilling. Steam er allerede på vei, og når resten av bransjen følger etter, ber jeg pent Apple og Microsoft dra til helvete, og kjører Linux på alt jeg eier. Jeg tror Linux er fremtiden for Power Users, både på bærbar, stasjonær og mobilt. 3dsmax, Maya, Lightwave, Photoshop, ZBrush, Unity (editor), Unreal Engine, DirectX, PhysX og Visual Studio finnes ikke til Linux. Alle er veldig utbredt blant spillutviklere. Sååååå vi får se, men jeg stiller meg svært tvilende til at Steam er den eneste grunnen til at Linux ikke er mer utbredt. Lenke til kommentar
abze Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Fikk installert win8 på ny maskin i går og har brukt det i 2 timer sånn cirka (etter å ha fått det installert, gjennom USB fordi jeg hadde glemt å kjøpe dvd rom, (trodde jeg kunne bruke den gamle med ATA) så oppdaget jeg også at det tråløsenettverkskortet heller ikke passer i det nye hovedkortet (som kun har PCIe). Kort og greit, jeg liker ikke Metro og bruk Start8 fra Stardock for å få tilbake Start menyen, funker helt glimrende, og er kanskje grunnen for at Windows 8 funker for meg. Tror også der er gratis alternativ til startmeny i win8. Jeg liker snarveiene i hjørnene for å komme inn og ut av, frem og tilbake og til desktop og greier. Det som skuffet meg voldsomt var at Civ5 ikke virket men er sikkert en workaround for det Nå virker Civ, merkelig nok ville det ikke bli skikkelig installert når filene ikke var lokalt på PC. Foreslår at du leser denne http://lifehacker.co...es-in-windows-8 flere nyttige tips. Endret 12. januar 2013 av abze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå