macaune23 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hallo Har en trådløs Inteno router som tar imot internett hos meg, i kjelleren er det veldig dårlig dekning så jeg har lagt kabel ned og satt inn en til router (SMC) I skrivende øyeblikk sitter jeg på pc tilkoblet trådløst til SMC med internett, problemet oppstår når jeg skal bruke min Iphone 4s på SMC. Jeg kan gå inn på safari og har da internett,vg.no, db.no o.l lastes inn på null komma niks, MEN når jeg går inn på apps, spotify, facebook, netflix o.l har jeg ikke internett. Dette syns jeg er meget merkelig og skjønner lite/ingenting om hva som kan være årsaken, men holder en knapp på at det er noen innstilinger mellom routerne som ikke stemmer. Det skal sies at kobler jeg ihpone til Inteno fungere alt på telefonen. Har nullstilt nettverksinnstillinger på telefon, restartet den men til ingen nytte. Litt synd at dette ikke fungerer da den eneste grunnen til at jeg satt opp SMC routeren var for og få bedre wifi til telefon, pc`n klarer seg bra uten. Noen som har hørt om lignende ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Du bør bruke router i kjeller som aksesspunkt. Da vil du slippe at router nr to blokkerer noe. Du gjør dette ved å slå av DHCP (LAN) i router i kjeller. Deretter kobler du nettverkskabelen ovenfra i en av LAN-portene nede. Da vil den fungere som aksesspunkt og switch og du slipper problemer :-) Bruk samme navn og kryptering oppe og nede, men sett de på forskjellig kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå