60C Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har begynt å få store problemer med WinXP på compen min. Se tidligere tråd: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...7636&highlight= Problemet er med "dynamic link library". Jeg har kommet frem til at en reinstalering eller repair er det eneste som funker. Problemet er at jeg får ikke booted cd`en ved f. eks restart. Har vært i biosen, men den er ikke min sterke side. Kan jeg fra windows starte setup og kjøre evt ny instalering, uppgrade eller repair? Jeg begynner å bli fortvila. Denne posten started som et spill problem, gikk over til å bli et hardware problem (trodde jeg) til nå bli et OS problem. Spec: OS WinXP Pro Sp1 HK ASUS A7V266-E CPU 1600Xp+ AMD Grafikk kort SiluroMx400 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sett CDRom som first boot device i bios, HDD 0 nr. 2 og floppy nr. 3 Du kan kjøre reparering med XPèn, tror det er nok. Lenke til kommentar
60C Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Kan jeg disable harddisken i booten for å få cdrommen som boot nr 1. Så langt jeg kan se så var det det eneste valget jeg hadde? Jeg bare lurer på dette da jeg ikke er sikker på om windows ved en repair/install vil finne hardsiken med OS`et siden denne disables. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan velge riktig rekkefølge i bios, cdrom/hdd/floppy. HDD skal du ikke disablet. Lenke til kommentar
60C Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 jarmo Takker så langt for engasjemanget ditt. Jeg har vært i bios. Dette er valgene jeg har. 1. Removable Device (der har jeg Legacy floppy, LS120, ZIP og ATAPI MO) 2. IDE Hard Drive (der har jeg mine to hd`er, ingen andre valg) 3. ATAPI CD-ROM (der har jeg min cd-rom og cd/rw brenner, ingen andre valg. 4. Other Boot Device (denne bruker jeg ikke) Jeg har prøvd ATAPI MO på valg nr 1, den booter fortsatt ikke på WinXP cd`en som sitter i cd-rommen. Hva gjør jeg?Hvordan får jeg bootet fra cd`en. Det var en kompis som la inn WinXP for meg etter at jeg hadde kjøpt ny cpu, hk osv osv. Hva han gjorde for å boote og få dette til veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sett CDRom som first boot device i bios, HDD 0 nr. 2 og floppy nr. 3. Får du boote fra floppy da? Floppy må vel stå foran HD, ellers vil HD alltid boote før den kommer til floppy. Det pleier å være et spørsmål om du vil boote fra CD når en bootbar CD er funnet. Hvis du ikke svarer (kjapt) så hopper BIOS forbi og booter HD i stedet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sett CDRom som first boot device i bios, HDD 0 nr. 2 og floppy nr. 3. Får du boote fra floppy da? Floppy må vel stå foran HD, ellers vil HD alltid boote før den kommer til floppy. Det pleier å være et spørsmål om du vil boote fra CD når en bootbar CD er funnet. Hvis du ikke svarer (kjapt) så hopper BIOS forbi og booter HD i stedet. Har faktisk den rekkefølgen i maskinen min nå :wink: Går litt raskere å komme i windows men hvis jeg vil installere noe (bootdisk elns.) så bytter jeg rekkefølgen seff. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 60C, hvis du virkelig sliter så send PM, så tar vi dette over TLF. i morgen ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Går litt raskere å komme i windows men hvis jeg vil installere noe (bootdisk elns.) så bytter jeg rekkefølgen seff. Det er jo noe tungvindt, da. Og ikke så lurt å anbefale spesial-løsninger til andre uten forbehold, man bør ikke gå ut fra at andre har et kunnskapsnivå som gjør at de forstår hva det innebærer. :wink: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Går litt raskere å komme i windows men hvis jeg vil installere noe (bootdisk elns.) så bytter jeg rekkefølgen seff. Det er jo noe tungvindt, da. Og ikke så lurt å anbefale spesial-løsninger til andre uten forbehold, man bør ikke gå ut fra at andre har et kunnskapsnivå som gjør at de forstår hva det innebærer. :wink: God morgen hårek du har nok rett i det du sier. Skal høre på deg og ta dette til etterretning :wink: Lenke til kommentar
60C Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Nå er det fiksa. En takk til dere begge to, og en spesiell takk til deg jarmo for tilbudet om støtte. 1. Xp boot disketter 2. Repair 3. google er vår venn (igjen) 4. Instalere Sp1 på nytt 3. Problem løst 4. Lykkelige meg 5. Ha en god helg allesammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå