GullLars Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 At det går an å gjøre "hacks" for å gjøre det brukbart gjør det ikke til mindre av en design fail fra youtube/google's side. Om de hadde fått til noe tilsvarende som forumet her gjør, og dynamisk tilpasse bredden til skjermoppløsningen så hadde det fikset mye. Optimalt hadde kanskje vært sortert vertikalt på kanaler, og listet videoer fra dem horisontalt bortover, med mulighet for å huke av "bare usette videoer". Jeg tror ikke det hadde tatt mange utviklere lange tida å fikse det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 At det går an å gjøre "hacks" for å gjøre det brukbart gjør det ikke til mindre av en design fail fra youtube/google's side. Om de hadde fått til noe tilsvarende som forumet her gjør, og dynamisk tilpasse bredden til skjermoppløsningen så hadde det fikset mye. Optimalt hadde kanskje vært sortert vertikalt på kanaler, og listet videoer fra dem horisontalt bortover, med mulighet for å huke av "bare usette videoer". Jeg tror ikke det hadde tatt mange utviklere lange tida å fikse det. Dynamisk tilpassing er etterlengtet ja, og er helt enig i at det er en fail, på samme måte som det meste av dagens nettsider som alle ser ut til å utnytte en liten streng på midten, eller på en av sidene. Deler av mitt underliggende poeng var egentlig nettopp dette du tok opp, at de burde effektivisere for bredere skjermer. Den andre delen var at jeg synes det er høl i huet å klage på at youtube nå har blitt flyttet noen cm til venstre, når de EGENTLIG burde klage på den dårlige utnyttelsen. Det er jo det som er problemet, ikke om de velger å ha to enorme hvite striper på begge sidene, eller en større på den ene siden. Men dette har jeg tatt opp så mange ganger (synes jeg) at jeg ikke gidder engang. Har vært på forum med en mer dynamisk stil, som jeg har ansett som langt mer effektive og bedre å bruke. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Andrull, jeg synes diskusjon.no er gode på å utnytte større skjermer. Her er 2560x1440 vs 1200x1920 oppløsning for å illustrere: Det er kanskje 10-15% av skjermarealet som ikke utnyttes, uavhengig av oppløsning, men det gir en følelse av litt luft mellom innholdet og er helt OK. Mens på youtube kan det være så ille som at 75% av skjermarealet ikke utnyttes (om man scroller ned langs videoene bruker de 640 i bredden av en 2560 skjerm), og det er noe jeg ikke klarer å la være å irritere meg over. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det øverste skjermbildet der er et argument i mot automatisk utfylling i bredden etter min mening. Fytti rakkern, det var gyselig å se på og nærmest umulig å lese. Men, smaken er jo som baken. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det øverste skjermbildet der er et argument i mot automatisk utfylling i bredden etter min mening. Fytti rakkern, det var gyselig å se på og nærmest umulig å lese. Men, smaken er jo som baken. Nei, det er ikke snakk om noen smakforskjeller, men enten ignoranse eller at folk ikke klarer å se et potensiale fordi det rett og slett er annerledes. For det er ingen grunn til at det skal være noe vanskeligere å lese, annet enn en tilvenningssak. Dette er ikke noe nytt fenomen akkurat, og er og har alltid vært et av de største problemene når det kommer til fremgang i verden. Er sikkert ikke noe kremeksempel selv, men jeg prøver i det minste å tilpasse meg. Andrull, jeg synes diskusjon.no er gode på å utnytte større skjermer. Her er 2560x1440 vs 1200x1920 oppløsning for å illustrere: Det er kanskje 10-15% av skjermarealet som ikke utnyttes, uavhengig av oppløsning, men det gir en følelse av litt luft mellom innholdet og er helt OK. Mens på youtube kan det være så ille som at 75% av skjermarealet ikke utnyttes (om man scroller ned langs videoene bruker de 640 i bredden av en 2560 skjerm), og det er noe jeg ikke klarer å la være å irritere meg over. Bruker selv 1200x1920 og 2560x1440, og det ser IKKE sånn ut. Hvordan fikset du det? For det er ikke slik forumet ser ut til vanlig, om man ikke har gått i dybden i innstillingene. Edit: Endelig fant jeg det ut! Etter å ha lest gjennom profilinstillingene mine samtlige ganger, så viste det seg at jeg måtte se bort fra det "automatiske spam-filteret", og lese teksten i bunnen av forumet. Endret 11. desember 2012 av Andrull Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Men det verste av alt, er at Google kommer til å ta et halvt år på å fikse feilene sine igjen.. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Gamle youtube: Stripen er på midten av min 1920x1080-skjerm Endret 7. august 2013 av konduktans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå