Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få jobb for ingeniør?

Camlon

Anbefalte innlegg

Jeg har studert mechatronics i Auckland de siste 3 årene og har ett år igjen. Jeg planlegger å dra hjem til Norge og jobbe i noen år for å få arbeidserfaring og tjene penger. Jeg vil helst jobbe i Oslo. Det er et krav at jobben er i en av de større byene, og jeg vil helst tjene 30000 kroner i måneden eller mer.

Jeg har middels karakterer (B) og jeg er ikke en innelukket type. Jeg har jobbet i organisasjonen AIESEC, har vært leder og jeg har noe arbeidserfaring i en ingeniørbedrift. Hvor vanskelig er det å få seg jobb iløpet av en måned eller to om jeg kommer til Norge rundt Desember 2013?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har studert mechatronics i Auckland de siste 3 årene og har ett år igjen. Jeg planlegger å dra hjem til Norge og jobbe i noen år for å få arbeidserfaring og tjene penger. Jeg vil helst jobbe i Oslo. Det er et krav at jobben er i en av de større byene, og jeg vil helst tjene 30000 kroner i måneden eller mer.

Jeg har middels karakterer (B) og jeg er ikke en innelukket type. Jeg har jobbet i organisasjonen AIESEC, har vært leder og jeg har noe arbeidserfaring i en ingeniørbedrift. Hvor vanskelig er det å få seg jobb iløpet av en måned eller to om jeg kommer til Norge rundt Desember 2013?

Hei,

jeg studerte mekatronikk og tok en bachelor på 3 år ved UiA. Regner med det du har tatt dekker mye av det samme, kanskje mer. Jeg var ferdig med studiene og begynte å søke rundt nyttår 2010/2011, fikk napp på første søknad og fikk jobben i mars. Begynte rett etter jeg var ferdig med studiene. Dette var i Kr.sand, men selskapet jeg jobber for har en avdeling i Asker som er litt mindre, men de ansetter folk med samme bakgrunn da jeg vet en i klassen min begynte ved Asker avdelingen.

De fleste som går på UiA og tar mekatronikk der ender opp i oljeserivicebransjen, da det er mange store selskaper innen dette med hovedkontor i Kr.sand. Vil tro du kan finne lignende ting i Oslo. Selskapet jeg jobber i har også avdeling i Stavanger.

Virker som gj.snitt lønn for de som sitter i en vanlig plain/typisk ingeniørjobb som nyutdannet bachelor havner på ca 430-450K i grunnlønn første året.

Vet ikke om det hjelper, men ser at det ligger mye stillinger ute her i Kr.sand på denne type kompetanse, men kjenner ikke arbeidssøkermarkedet så veldig godt i Oslo og de andre store byene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...