Camlon Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har studert mechatronics i Auckland de siste 3 årene og har ett år igjen. Jeg planlegger å dra hjem til Norge og jobbe i noen år for å få arbeidserfaring og tjene penger. Jeg vil helst jobbe i Oslo. Det er et krav at jobben er i en av de større byene, og jeg vil helst tjene 30000 kroner i måneden eller mer. Jeg har middels karakterer (B) og jeg er ikke en innelukket type. Jeg har jobbet i organisasjonen AIESEC, har vært leder og jeg har noe arbeidserfaring i en ingeniørbedrift. Hvor vanskelig er det å få seg jobb iløpet av en måned eller to om jeg kommer til Norge rundt Desember 2013? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har studert mechatronics i Auckland de siste 3 årene og har ett år igjen. Jeg planlegger å dra hjem til Norge og jobbe i noen år for å få arbeidserfaring og tjene penger. Jeg vil helst jobbe i Oslo. Det er et krav at jobben er i en av de større byene, og jeg vil helst tjene 30000 kroner i måneden eller mer. Jeg har middels karakterer (B) og jeg er ikke en innelukket type. Jeg har jobbet i organisasjonen AIESEC, har vært leder og jeg har noe arbeidserfaring i en ingeniørbedrift. Hvor vanskelig er det å få seg jobb iløpet av en måned eller to om jeg kommer til Norge rundt Desember 2013? Hei, jeg studerte mekatronikk og tok en bachelor på 3 år ved UiA. Regner med det du har tatt dekker mye av det samme, kanskje mer. Jeg var ferdig med studiene og begynte å søke rundt nyttår 2010/2011, fikk napp på første søknad og fikk jobben i mars. Begynte rett etter jeg var ferdig med studiene. Dette var i Kr.sand, men selskapet jeg jobber for har en avdeling i Asker som er litt mindre, men de ansetter folk med samme bakgrunn da jeg vet en i klassen min begynte ved Asker avdelingen. De fleste som går på UiA og tar mekatronikk der ender opp i oljeserivicebransjen, da det er mange store selskaper innen dette med hovedkontor i Kr.sand. Vil tro du kan finne lignende ting i Oslo. Selskapet jeg jobber i har også avdeling i Stavanger. Virker som gj.snitt lønn for de som sitter i en vanlig plain/typisk ingeniørjobb som nyutdannet bachelor havner på ca 430-450K i grunnlønn første året. Vet ikke om det hjelper, men ser at det ligger mye stillinger ute her i Kr.sand på denne type kompetanse, men kjenner ikke arbeidssøkermarkedet så veldig godt i Oslo og de andre store byene. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Takker for svar. Var litt beskymret for at jeg ville bli tvunget til å få en jobb i en liten bygd, noe som jeg absolutt ikke kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå