Alex_2xA Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Heim jeg fikk pcn i posten i dag, det jeg lurer på er hvordan man får festet cdrommene i kabinetet, det er ikke skruer som man hadde før, men det en noen slags skinner som jeg ikke skjønner ***** av, noe hjelp? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Det er vel egentlig ganske selvforklarende? Skru "skinnene" fast i cd-romen, og skyv så denne inn i kabinettet... Kan ikke forklare det særlig bedre enn det. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Det er vel egentlig ganske selvforklarende? Skru "skinnene" fast i cd-romen, og skyv så denne inn i kabinettet... Kan ikke forklare det særlig bedre enn det. Det tenkte jeg å, men da blir den for bred til å skyve inn :-? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sannsynligvis feil vei da. Den ene enden fungerer som "clips" som låser cd-romen fast i kabinettet. Skal søke og se om jeg can finne bilde av dette. Edit: Dårlig bilde, men her ser du ihverfall hvordan "skinnene" er montert etter at cdrom'en er skjøvet inn i kabinettet: http://www.techwarelabs.com/reviews/cases/.../pics/Cdrom.jpg Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Sannsynligvis feil vei da. Den ene enden fungerer som "clips" som låser cd-romen fast i kabinettet. Skal søke og se om jeg can finne bilde av dette. Edit: Dårlig bilde, men her ser du ihverfall hvordan "skinnene" er montert etter at cdrom'en er skjøvet inn i kabinettet: http://www.techwarelabs.com/reviews/cases/chieftec_thermtke/pics/Cdrom.jpg ahh får prøve det. Dette er kabinettet jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Takker får svar, jeg så på nette nå nettop hva jeg horde feil, jeg glemte å fjerne dekslet :oops: , let å gjøre feil når man nettop har fått ny pce å er i ekstase Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Godt å høre at du fikk det til. Forøvrig et kabinett det er høy sannsynlighetsfaktor for at du kommer til å være fornøyd med i lang tid framover. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Ja, det ser bra ut foreløpig, men det jeg lurte på var om hovrdan vet jeg hvem av kablene fra fronten er USB og Firewire, jeg tror jeg fant ut av det, men vet ikke om det er riktig, noen jeg vet om sa at hovedkortet kunne ta skader hvis du koblet feil, og siden dette ikke er min sterke side vet jeg ikke. (Sorry tastaturet var instilt på engelsk :/) Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har også et annet problem med kabinettet, jeg får ikke trøkt den saken som sitter rundt I/O enehetene bak på kabinettet, jeg fjernet seff den gammle da den ikke passet, men nå har jeg ingen der. Noen gode råd om hvordan man putter på denne "plata"? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 I/O dekselet bak på kabinettet følger med hovedkortet ditt. Evt om du har flyttet HK fra gammle kabinettet til det nye så kan du evt flytte dekselet etter også. Grunnen til dette er at selv om ATX er en standard så er det noe forskjell bak der allikevel. Noen har 2 USB andre har 4 etc, derfor annerledes. Når det gjelder kablene som går fra front som har sånne små jumper kobliner på seg, pwr hdd reset etc. Det er til å koble til power bryter, reset bryter og slikt. Se HK manualen din for info om hvor og hvordan de skal settes på hovedkortet. Lykke til. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 I/O dekselet bak på kabinettet følger med hovedkortet ditt. Evt om du har flyttet HK fra gammle kabinettet til det nye så kan du evt flytte dekselet etter også. Grunnen til dette er at selv om ATX er en standard så er det noe forskjell bak der allikevel. Noen har 2 USB andre har 4 etc, derfor annerledes. Når det gjelder kablene som går fra front som har sånne små jumper kobliner på seg, pwr hdd reset etc. Det er til å koble til power bryter, reset bryter og slikt. Se HK manualen din for info om hvor og hvordan de skal settes på hovedkortet. Lykke til. Takker. I/O deklet fant jeg å skjønte at måtte byttes, men det vill ikke passe så jeg ga opp. De til power og led forman på kabinette fant jeg også ut av, men jeg er ikke 100% sikker på hvem av de som er USB kablem og hvem som er FireWire kablen, jeg tror den som er delt opp og som det står d+ og d- på er USB. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 1 stk USB port har 4 stk kabler det er følgende. +5Volt Data - Data + Ground (jord) Så du hadde rett i 50% av pinnene. :o) Hvordan de settes inn på hovedkortet må du finne ut av ved å se i brukermanualen til hovedkortet ditt. Og I/O boardet er ofte litt trangt, jeg fikk på mitt etter ett par tre forsøk, men har vært borti folk som har også gitt opp. Extra luftehull til kjøling? Evt gå inn på www.chieftec.com så skal du finne koblingskjema til USB porter der. :o) Har selv ett Dragon kabinett, men uten USB/FireWire i front. Kjøpte nylig 3,5" front panel som er påmontert. Har ikke koblet til firewire enda, da jeg ikke har noen firewire enheter å bruke enda. Lykke til. Lenke til kommentar
robern Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Zimon skrev: "Kjøpte nylig 3,5" front panel som er påmontert. Har ikke koblet til firewire enda, da jeg ikke har noen firewire enheter å bruke enda. " Er der dette ?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=4&s=pl Ta og mål hvor VP kommer ut hen? På mitt kom det ut i spissen oppe til høyre og det er feil.. Henviser til høyre tegning på linken. Riktig plassering av VP er nede til venstre i det vinkelrette hjørne. Jeg har lagd et riktig koblingskjema til den delen. Skal sende det til komplett da det var en dyrkjøpt erfaring. Mvh Robern Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 heh, jeg ga opp men I/O boardet, men jeg fant ut av USB'ene, firewire har jeg ikke giga å kople opp ennå, trenger de ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå