Gå til innhold

Chieftech Kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis feil vei da. Den ene enden fungerer som "clips" som låser cd-romen fast i kabinettet. Skal søke og se om jeg can finne bilde av dette.

Edit:

Dårlig bilde, men her ser du ihverfall hvordan "skinnene" er montert etter at cdrom'en er skjøvet inn i kabinettet:

http://www.techwarelabs.com/reviews/cases/chieftec_thermtke/pics/Cdrom.jpg

ahh :) får prøve det.

Dette er kabinettet jeg har:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Takker får svar, jeg så på nette nå nettop hva jeg horde feil, jeg glemte å fjerne dekslet :oops: , let å gjøre feil når man nettop har fått ny pce å er i ekstase :D

Lenke til kommentar

Ja, det ser bra ut foreløpig, men det jeg lurte på var om hovrdan vet jeg hvem av kablene fra fronten er USB og Firewire, jeg tror jeg fant ut av det, men vet ikke om det er riktig, noen jeg vet om sa at hovedkortet kunne ta skader hvis du koblet feil, og siden dette ikke er min sterke side vet jeg ikke.

(Sorry tastaturet var instilt på engelsk :/)

Lenke til kommentar

I/O dekselet bak på kabinettet følger med hovedkortet ditt. Evt om du har flyttet HK fra gammle kabinettet til det nye så kan du evt flytte dekselet etter også. Grunnen til dette er at selv om ATX er en standard så er det noe forskjell bak der allikevel. Noen har 2 USB andre har 4 etc, derfor annerledes.

Når det gjelder kablene som går fra front som har sånne små jumper kobliner på seg, pwr hdd reset etc. Det er til å koble til power bryter, reset bryter og slikt. Se HK manualen din for info om hvor og hvordan de skal settes på hovedkortet.

Lykke til.

Lenke til kommentar
I/O dekselet bak på kabinettet følger med hovedkortet ditt. Evt om du har flyttet HK fra gammle kabinettet til det nye så kan du evt flytte dekselet etter også. Grunnen til dette er at selv om ATX er en standard så er det noe forskjell bak der allikevel. Noen har 2 USB andre har 4 etc, derfor annerledes.

Når det gjelder kablene som går fra front som har sånne små jumper kobliner på seg, pwr hdd reset etc. Det er til å koble til power bryter, reset bryter og slikt. Se HK manualen din for info om hvor og hvordan de skal settes på hovedkortet.

Lykke til.

Takker.

I/O deklet fant jeg å skjønte at måtte byttes, men det vill ikke passe så jeg ga opp. De til power og led forman på kabinette fant jeg også ut av, men jeg er ikke 100% sikker på hvem av de som er USB kablem og hvem som er FireWire kablen, jeg tror den som er delt opp og som det står d+ og d- på er USB.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

1 stk USB port har 4 stk kabler det er følgende.

+5Volt

Data -

Data +

Ground (jord)

Så du hadde rett i 50% av pinnene. :o) Hvordan de settes inn på hovedkortet må du finne ut av ved å se i brukermanualen til hovedkortet ditt.

Og I/O boardet er ofte litt trangt, jeg fikk på mitt etter ett par tre forsøk, men har vært borti folk som har også gitt opp. Extra luftehull til kjøling? :D:lol:

Evt gå inn på www.chieftec.com så skal du finne koblingskjema til USB porter der. :o) Har selv ett Dragon kabinett, men uten USB/FireWire i front. Kjøpte nylig 3,5" front panel som er påmontert. Har ikke koblet til firewire enda, da jeg ikke har noen firewire enheter å bruke enda.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Zimon skrev:

"Kjøpte nylig 3,5" front panel som er påmontert. Har ikke koblet til firewire enda, da jeg ikke har noen firewire enheter å bruke enda. "

Er der dette ??

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=4&s=pl

Ta og mål hvor VP kommer ut hen? På mitt kom det ut i spissen oppe til høyre og det er feil.. Henviser til høyre tegning på linken. Riktig plassering av VP er nede til venstre i det vinkelrette hjørne. Jeg har lagd et riktig koblingskjema til den delen. Skal sende det til komplett da det var en dyrkjøpt erfaring. :evil:

Mvh Robern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...