Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi apotekloven?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ser ikke ut til at du tok svaret mitt på alvor? Det er ikke alle som frykter døden.

Det gjør ikke jeg heller.

Men jeg forstår synspunktet ditt rundt uførhet og tenker i samme baner, men det er viss uførhet tar fra meg livsverdien min.

 

 

 

Så istedet for å jobbe med deg selv, kanskje bli frisk igjen så vil du heller dø?

Det var egentlig et sånt scenario eg tenkte på :)

Lenke til kommentar

Det vil selvfølgelig avhenge av min vurdering av sannsynlighetene av en bedring samt hvor stor byrde jeg vil påføre mine nærmeste (ettersom jeg ikke er er forsikret mot uførhet).

 

Med hjelp fra NAV så er det nettopp dette du slipper.. du får hjelpen du trenger til å komme deg på beina igjen hvis det er mulighet for det, hvis ikke så vil du kunne motta penger så du kan leve ett tilnærmet normalt liv uansett.

Lenke til kommentar

 

Det vil selvfølgelig avhenge av min vurdering av sannsynlighetene av en bedring samt hvor stor byrde jeg vil påføre mine nærmeste (ettersom jeg ikke er er forsikret mot uførhet).

 

Så et typisk slag.. du er 'ute av spill' i noen år.. men prognosene er jo bra for unge mennesker.

Dog vet jeg ikke din alder.

 

Men viss det hadde vært deg, kunne du ha tenkt deg hjelp i fra nav eller ville du tatt saken aleine mot selskapet.

 

Eller ville du ønsket å dø? Merk at uten absolutt noen form for inntekt vil det å leve utelukkende på oppsparte midler være litt vanskelig.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Jeg har ingen rettigheter innen NAV-systemet, så dere fremsetter en hypotese som ikke eksisterer.

 

Dere kunne like gjerne spurt, vel men disse som sulter og dør i Afrika, hvorfor går de ikke bare til NAV og får "fikset" problemet?

 

Merkelig nok, eller ikke så merkelig, er det det sterkeste forsvarerne av velferdsstaten som vil stenge grensene nettopp for å hindre at folk som trenger hjelp får det. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen rettigheter innen NAV-systemet, så dere fremsetter en hypotese som ikke eksisterer.

 

Dere kunne like gjerne spurt, vel men disse som sulter og dør i Afrika, hvorfor går de ikke bare til NAV og får "fikset" problemet?

 

Merkelig nok, eller ikke så merkelig, er det det sterkeste forsvarerne av velferdsstaten som vil stenge grensene nettopp for å hindre at folk som trenger hjelp får det. :)

 

Så du er ikke norsk statsborger, det er jo relevant i scenarioet.

 

Hva gjør du da uten å kunne få hjelpen i scenarioet med slag?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen rettigheter innen NAV-systemet, så dere fremsetter en hypotese som ikke eksisterer.

 

Dere kunne like gjerne spurt, vel men disse som sulter og dør i Afrika, hvorfor går de ikke bare til NAV og får "fikset" problemet?

 

Merkelig nok, eller ikke så merkelig, er det det sterkeste forsvarerne av velferdsstaten som vil stenge grensene nettopp for å hindre at folk som trenger hjelp får det. :)

 

Det jeg skrev var da jeg antok at du faktisk bodde i norge og betalte skatt. Det å sammenligne en person som skriver norsk på ett norskt forum med en som sulter i afrika blir litt søkt.. Det er ingen vits å være vrang bare for å være vrang.

 

Hvorfor ikke? Det er ikke alle tilstander som er verd en rekonvalesens med usikker prognose.

 

Geir :)

 

Nå skal jeg ikke begynne å diskutere det å dø kontra å leve med en sykdom eller annen type lidelse da alle er forskjellige og burde gjøre det som de syns er rett for seg selv, og jeg er også for aktiv dødshjelp.. MEN, det er mulig å forsøke å leve ett tilnærmet normalt liv så langt det lar seg gjøre og viljen er der, samt det å strebe mot målet å bli frisk igjen, selv om prognosen er relativt dårlig.

Lenke til kommentar

Det jeg skrev var da jeg antok at du faktisk bodde i norge og betalte skatt. 

 

Jeg som trodde mitt "nick" var utvetydig.

 

Det å sammenligne en person som skriver norsk på ett norskt forum med en som sulter i afrika blir litt søkt..

Hvorfor? Er ikke den svarte mann verdig din medlidenhet? Han lider faktisk mer enn den gjennomsnittelige norske NAV-Kunden med internett og 30-tommers TV i stua. Kanskje jeg er svart?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg som trodde mitt "nick" var utvetydig.

 

Mitt nick betyr ikke at jeg går rundt og dreper vampyrer og demoner, selv om det skulle antyde det :p

 

Jeg tror også at selv om du ikke betaler skatt og ble ufør og så kom tilbake til norge så hadde du fremdeles hatt rett på visse stønader og slikt her i norge selv om du ikke hadde betalt skatt overhode, så lenge du ikke har sagt ifra deg ditt norske statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Mitt nick betyr ikke at jeg går rundt og dreper vampyrer og demoner, selv om det skulle antyde det :p

Ikke?

 

Jeg tror også at selv om du ikke betaler skatt og ble ufør og så kom tilbake til norge så hadde du fremdeles hatt rett på visse stønader og slikt her i norge selv om du ikke hadde betalt skatt overhode, så lenge du ikke har sagt ifra deg ditt norske statsborgerskap.

Igrunnen irrelevant for diskusjonen. I og med jeg er for en avskaffelse av hele NAV-systemet (samt noen andre ting) så innebærer det at jeg i mitt system ikke vil ha mer tilgang på NAV en den tilgangen som en som dør av sult i Chad har til NAV i Norge.

 

Derav følger at mine alternativer er fullt beskrevet i poster #177 og #184. Klart be om veldedighet (aka tigge) er også en mulighet, men jeg tror ikke jeg vil gå den veien.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg tror også at selv om du ikke betaler skatt og ble ufør og så kom tilbake til norge så hadde du fremdeles hatt rett på visse stønader og slikt her i norge selv om du ikke hadde betalt skatt overhode, så lenge du ikke har sagt ifra deg ditt norske statsborgerskap.

Er du ikke medlem av folketrygden har du ingen rettigheter.

Lenke til kommentar

Med hjelp fra NAV så er det nettopp dette du slipper.. du får hjelpen du trenger til å komme deg på beina igjen hvis det er mulighet for det, hvis ikke så vil du kunne motta penger så du kan leve ett tilnærmet normalt liv uansett.

 

Du har aldri mottatt særlig med stønader fra NAV, har du vel?

 

"Tilnærmet normalt" er luksus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...