Gå til innhold

Motivasjon for produktkjøp i MLM

3 stemmer

1. 1. Kva var din hovudmotivasjon då du kjøpte eller når du kjøper produkt frå eit MLM-firma?

• Bra produkt, frivillig kjøp.
      2
    • Ville tene pengar, og kjøp var eit krav.
      0
    • Kjøpte produkt for å "tilfredsstille" salsperson evt. ha respekt for firma hans og unngå spørsmål om partisipering.
      1

Anbefalte innlegg

Mange har på eit eller ana vis vore borti MLM. Her er eksempel på ulike firma som opererer med MLM-modellen:

Nu Skin

Herbalife

Amway

Zinzino

Tupperware

Mary Kay

Melaleuca

USANA

4life

Xango

Ein del av desse finst også i Noreg. Det eg lurer på er kva som i starten var den eventuelle hovudmotivasjonen for kjøp av produkt (sjå avstemning).

Vil prøve å finne ut kor mange som vart med i eit slikt firma med mål om å tene pengar, og kor mange som berre ville ha produkt. Evt. kor mange som ville tene pengar, men trakk seg ut og brukte det faktum at ein hadde fått produkt for pengane som "unnskyldning" for tap av pengar.

Håpar på respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blander du litt mellom kunder og folk som jobber med det her, eller missforstår jeg?

Trur du misforstår. Eg inkluderar både kundar, distributørar og distributør-kundar. Poenget er å finne motivasjon for eit kvart produktkjøp.

Ekstremt lite respons dog, så det ser ikkje ut som me får noko fornuftig ut av dette.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar

Jeg er blitt veldig glad i Nu skin sine produkter. Var som alle andre, skeptisk i starten, men etterhvert som jeg har blitt kjent med de forskjellige produktene, så har jeg ikke lovord nok som beskriver hvor gode dem er.

Det er en sann glede å se hvor mange som får hjelp til sine små og store helseplager i hverdagen. I tillegg kunne bruke gode hverdagsprodukter som shampo, deodoranter, tannkrem og kremer uten hormonforstyrrende stoffer, eller andre dårlige fyllstoffer. Som dame har jeg for eks også prøvd mye sminke, foundation osv , men nå først, etter å ha begynt med Nuskin, har jeg funnet mine favorittprodukter, som topper alt annet jeg har prøvd. Tannkremen i Nuskin er helt uten skadelige blekemidler, og skader ikke emaljen slik som andre blekemidler gjør.

Det jeg luer på: hvordan kan folk gå på Rema og handle alle disse produktene, uten så mye som å ofre en tanke på om det de bruker er skadelig for seg selv. Kun fordi det er et mlm firma så skal man være uber-mistenksom, til tross for vitenskapelig dokumentasjon.

Det heter at "når det høres for godt ut til å være sant, så er det det" Men til ettertanke: ingen regler uten unntak.

Lenke til kommentar

Er motivasjonen å tene pengar, så har ein feila.

Hva i all verden er det for noe tøv? Det er det dummeste jeg har hørt.

Såklart er hoved-motivasjonen til nesten samtlige folk som går inn i dette (ikke kunder altså), å tjene penger. Om folk klarer å tjene penger på det eller ikke, kommer helt ann på hvor mye tid og jobb hver enkelt legger i det, og hvor godt nettverk man har rundt seg i utgangspunktet, da dette går på direkte-salg.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Hva i all verden er det for noe tøv? Det er det dummeste jeg har hørt.

Såklart er hoved-motivasjonen til nesten samtlige folk som går inn i dette (ikke kunder altså), å tjene penger. Om folk klarer å tjene penger på det eller ikke, kommer helt ann på hvor mye tid og jobb hver enkelt legger i det, og hvor godt nettverk man har rundt seg i utgangspunktet, da dette går på direkte-salg.

Ja, men om ein sluttar utan å ha tent ei einaste krone, gjerne har tapt pengar, så har ein feila. Så kan ein diskutere om det er distributøren og uplinen si feil eller om det er firmaet si feil. Eg meiner det er mykje firmaet si feil. Her er eit utdrag frå Jon M Taylor si bok The Network Marketing Game:

"[...] But one thing that did not compute with me was why I should fail. I reviewed from my months of notetaking why some people succeed and some fail at NWM:

NWM distributors fail when they don't invest the time and effort necessary to succeed. Reality: Except for Sundays, I had given about 10 to 12 hours a day for a year.

People fail because they are working with a weak company and/or product line. Reality: My careful research told me WealthPlus was one of the very best in the entire NWM field.

Unwillingness to invest money in products and services offered by the company - to be a "product of the products" - can severely limit progress. Reality: I had invested many thousands of dollars, not only for myself, but for my family, friends, neighbours, and downline - and (had helped) would have given away nutritionals to almost any person walking the street who looked malnourished.

Some people lack contacts - family, friends, and associates they can invite to join their NWM program: Reality: I had introduced WealthPlus to over 700 people.

Some fail due to lack of sales ability or the willingness to asswer themselves when opportunities come along. Reality: No one who knows me would accuse me of being cowardly in efforts to persuade people. And plenty of awards at home testify to my salesmanship abilities."

Dette peikar mot at innsats ikkje nødvendigvis viser seg til å bli suksess.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...