Gå til innhold

Hjelp til valg av pc(2forskjellige)

Hvilket alternativ?  

2 stemmer

1. 1. Hvilket alternativ er best for BF3/Wow + levetid/kjøling?

• PC 1 I20
      1
    • PC 2 WINTER GAMER
      1

Anbefalte innlegg

Situasjon: Blir ferdigbygd pc pakke fra komplett... Spill blir BF3,WoW og RTW2 primært.

Så spørsmålet er: hva av dette nedenfor egner seg best til "gaming"?

Spør grunnet jeg "må" bestille ila denne uken hvis jeg skal få ha den hjemme i juletider!

Funnet ut at jeg mest sannsynlig kan bruke boksen komplett kommer til å sende pcen i til å sende til studiested! Woho!

Så hva egner seg best?Gjelder da selvfølgelig spill opplevelse/levetid(kjøling)!

PS: Enkelte ting får jeg ikke ta vekk som f.eks høytalere, jeg kan IKKE bytte HK, eller i7 til i5 på PC2 f.eks... Komponentene er der for en grunn! hehe!

Pc 1: Game i20 fra komplett 8344kr

- nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher)

- Støtsikker PC-eske

- SteelSeries QcK, Musematte

- Kabinett: Fractal Design Define R4 Black Pearl

- Prosessor: Intel® Core i5-3570

- Corsair CX 500W PSU BULK ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard(kan gå for 550 eller 600w også)

- MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

- EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB

- Samsung DVD Writer,

- Crucial m4 SSD 2.5" 128GB SATA 6 Gb/s

- Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s

- Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler Sort

- Microsoft Windows 8 64bit kun til PC produksjon

- Garanti 3 år

Spørsmål: trenger jeg 550w eller 600w? Holder det med 500w?

Pc 2: Winter Gamer Komplett 8467

-nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher)

- nVIDIA's Borderlands 2 (Voucher)

- Støtsikkker pc eske

- Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvit

- Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus(Kan også ta 550w eller 500w)

- Intel® Core i7-2700K Processor Socket-LGA1155

- Hk: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

- EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB

- Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s

- Samsung DVD Writer

- Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler Sort

- Microsoft Windows 8 64bit kun til PC produksjon

- Garanti 3 år

Spørsmål: 550w,500w, eller 600w?

Forskjeller ligger stort sett it PSU og at ene har SSD.. Så vet ikke om det er store forskjellen?

Endret av midtun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv synes jeg at en SSD er mer verdt det enn hyperthreadinga på i7en. SSDen vil gi deg en raskere opplevelse i langt flere situasjoner enn i7en vil.

Når det kommer til strømforsyninga vil det være 72W mer brukbar effekt i en CX 600 enn en CX 500 (408W vs 480W). Dette er ikke egentlig noe problem med noen av dem da PCen ikke vil klare å trekke så mye uansett. Hvis du har tenkt litt på det med et stille system med en strømforsyning som kanskej varer litt lengre vil en XFX 650W være litt til hjelp på veien dit.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du har nå også fått æren av å være vitne til mitt innlegg nummer 5000!!!

:thumbs::laugh::w00t::fun: :fun: Yay! :fun: :fun: :w00t::laugh::thumbs:

WHEEEEEEE.gif

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv synes jeg at en SSD er mer verdt det enn hyperthreadinga på i7en. SSDen vil gi deg en raskere opplevelse i langt flere situasjoner enn i7en vil.

Når det kommer til strømforsyninga vil det være 72W mer brukbar effekt i en CX 600 enn en CX 500 (408W vs 480W). Dette er ikke egentlig noe problem med noen av dem da PCen ikke vil klare å trekke så mye uansett. Hvis du har tenkt litt på det med et stille system med en strømforsyning som kanskej varer litt lengre vil en XFX 650W være litt til hjelp på veien dit

Lol! Haha! Ok, da blir det nok 8740kr.. Hmm... Er det verdt ? Tenker da: kan jeg beholde PSU over lengre tid? Med tanke på hvis jeg oppgradere skjermkort osv om 1-2år?:)

Er det verdt de 400kr ekstra? Med tanke på at budsjettet er egentlig på maks 8500kr?:p hehe!Eller kan jeg klare meg med 500w eller XFX 550(tot pris 8596)(150kr mindre enn 650w)

Er villig til å kjøpe 650w hvis dette er noe som skal holde LENGE i så fall:)

Ang HT trenger jeg jo ikke dette, skal jo bare game. Så har forstått det ikke har mye å si! Tenker på "total" pakken av pcene!

Lenke til kommentar

Det skal holde helt fint med CX 500, selv om du oppgraderer skjermkortet om 1-2 år. Men hvis du velger en XFX strømforsyning vil du mest sannsynelig kunne beholde til ditt neste bygg hvis du skulle bygge en nye PC om 2-3år.

Ok, skal vurdere dette!! Blir jo muligens noe peng til jul! Så får vel muligens spytte i det lille i så fall! Så kan jeg ihvertfall beholde den! Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...