blackfish13 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Denne errorkoden sier at du får BSOD pga skjermdriveren sluttet å virke og Windows mislyktes med å restarte den. Jeg har skiftet sjermkort og får fremdeles bluescreen men da var BCCode: 101. vett du hva det kan være? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Som Bjoolz sier, så kan det være grunnet driverproblemer. Har du en annen disk, så kan du teste å installere windows på nytt på denne, og se om du får feil da? Med mindre du allerede har prøvd dette, da ligger feilen (IKKE SIKKERT) mest sannsynligvis i hovedkortet eller skjermkortet. Jeg utelukker prosessor da det er denne komponenten som har minst sansynlighet for å gå i stykker. Hovedkort har størst. Men husk, det kan fortsatt være et software-problem, men hre kan jeg desverre ikke hjelpe til stort Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 men da var BCCode: 101. vett du hva det kan være? BCCode: 101 er "CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT" Denne feilen er relatert til en klasse av feil som oftest er relatert til hardware(Cpu). 101 er en så spesifisert feilkode at debugging av .dmp filer med WinDbg satt om med symbols,vil som oftest ikke gi noe klarere svar. Feilsøking? Du må sjekke temperatur på Cpu,det kan være at du har kommet borti kjøler til Cpu når du byttet skjermkortet. Belaste Cpu med prime-95(velg small ftt`s) eller bruk IntelBurnTest,følg med på temp bør hvertfall ligge under 80c under last(intel har satt 72c max). Drivere kan lage denne feilen,selv om det er sjeldnere det gjelder da system drivere som kan gi "deadlocked". Bios,det og oppgradere bios til nyeste versjon er noe du må gjøre viss du ikke blir kvitt feilen. Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) BCCode: 101 er "CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT" Denne feilen er relatert til en klasse av feil som oftest er relatert til hardware(Cpu). 101 er en så spesifisert feilkode at debugging av .dmp filer med WinDbg satt om med symbols,vil som oftest ikke gi noe klarere svar. Feilsøking? Du må sjekke temperatur på Cpu,det kan være at du har kommet borti kjøler til Cpu når du byttet skjermkortet. Belaste Cpu med prime-95(velg small ftt`s) eller bruk IntelBurnTest,følg med på temp bør hvertfall ligge under 80c under last(intel har satt 72c max). Drivere kan lage denne feilen,selv om det er sjeldnere det gjelder da system drivere som kan gi "deadlocked". Bios,det og oppgradere bios til nyeste versjon er noe du må gjøre viss du ikke blir kvitt feilen. hva mener du med å oppgradere BIOS? og nå har jeg tatt ut de to gamle 2GB ram brikkene som noen foreslo håper det fungerer Endret 11. januar 2013 av blackfish13 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) hva mener du med å oppgradere BIOS? BIOS holder på grunnleggende informasjon,viss du går på Asus sin sider under nedlasting,og velge BIOS. Vil du se at nyeste BIOS versjon er 1805 for ditt hovedkort(ASUS P8Z77-M PRO) For og finne ut hvilken versjon du har nå kan du bruke CPU-Z,velg fane Mainboard. og nå har jeg tatt ut de to gamle 2GB ram brikkene som noen foreslo håper det fungerer Viss du har kjørt 21 timer i Memtest86+ uten feil,er det lite sannsynligvis at minnet lager feilen. BCCode: 101 som du fikk sist,er relatert til det jeg skrev om i siste post. Endret 11. januar 2013 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 BIOS holder på grunnleggende informasjon,viss du går på Asus sin sider under nedlasting,og velge BIOS. Vil du se at nyeste BIOS versjon er 1805 for ditt hovedkort(ASUS P8Z77-M PRO) For og finne ut hvilken versjon du har nå kan du bruke CPU-Z,velg fane Mainboard. Viss du har kjørt 21 timer i Memtest86+ uten feil,er det lite sannsynligvis at minnet lager feilen. BCCode: 101 som du fikk sist,er relatert til det jeg skrev om i siste post. det står at jeg har versjon 1406. men når jeg laster ned 1805 så sjer det ingen forandringer står fremdeles 1406. så du tror kansje jeg kan bare sette i ram brikkene igjen? uansett prøver å game litt uten og ser hva som skjer vett aldri det kan jo var Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 men når jeg laster ned 1805 så sjer det ingen forandringer står fremdeles 1406. Ja og det var bra,skjønner at det meste av dette er helt nytt for deg. På hovedkort ditt så har man det nye system "USB BIOS Flashback" kommet,les mere om hvordan du bruker dette den til oppgradere BIOS i manualen. Vanlig før har vært og gå inn i BIOS og bruke asus Ez Flash(for så og velge filen man har laset ned) så du tror kansje jeg kan bare sette i ram brikkene igjen? Du kan prøve uten når du først har tatt dem ut. Det finnes sjeldne tilfeller hvor Memtest86+ ikke gir feil,men at problemet kan kan være hovedkortet(minnekontroll) sin kommunikasjon med minne. Også for dette problemet kan BIOS oppgradering hjelpe. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Følg SNIPPSAT sin forklaring. Å flashe BIOS i gamle dager betydde at man måtte inn med et lite flashprogram som kjørte i DOS, og man måtte bruke tekstbasert konsoll og komandoer for å flashe BIOS. Mange leverandører har fortsatt denne løsningen, så vær glad du har Asus Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Ja og det var bra,skjønner at det meste av dette er helt nytt for deg. På hovedkort ditt så har man det nye system "USB BIOS Flashback" kommet,les mere om hvordan du bruker dette den til oppgradere BIOS i manualen. Vanlig før har vært og gå inn i BIOS og bruke asus Ez Flash(for så og velge filen man har laset ned) Du kan prøve uten når du først har tatt dem ut. Det finnes sjeldne tilfeller hvor Memtest86+ ikke gir feil,men at problemet kan kan være hovedkortet(minnekontroll) sin kommunikasjon med minne. Også for dette problemet kan BIOS oppgradering hjelpe. ok jeg forstod ikke helt hvordan jeg skulle oppgradere BIOS. kan du forklare en gang til? Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) ok jeg forstod ikke helt hvordan jeg skulle oppgradere BIOS. kan du forklare en gang til? Jeg lurer på om det kansje kan være strømforsyningen? eller noe har en 650W strømforsyning til pc delene jeg har oppgitt tidligerer i denne diskusjonen eller så kan du se det på profilen min. håper det ikke gjør noe at jeg skrev to ganger jeg trykket på Multisitat og håpet det fungerte Endret 13. januar 2013 av blackfish13 Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Prøv å skaf deg like ram. Det kan hver dine ram er forskjell Mhz Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 nope begge er 1333Mhz. og har prøvd og tatt ut de gamle brikkene men hadde fremdeles samme problem Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg fikk Bluescreen igjen men denne ganger var det slikt etter på Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 7f BCP1: 0000000000000008 BCP2: 0000000080050033 BCP3: 00000000000406F8 BCP4: FFFFF880104FDD54 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Hehe, morsom service pack du har 0_0 Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kan det vær hovdkortet ditt Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) ikke vett jeg hvordan kan jeg finne ut av det da? det er en stor mulighet for det for det begynte etter jeg fikk nytt hovedkort og prossessor men brydde meg ikke i starten for det sjedde ikke så ofte. Endret 17. januar 2013 av blackfish13 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Har du reinstallert windows etter å ha fått nytt hovedkort? 1 Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Har du reinstallert windows etter å ha fått nytt hovedkort? ja selvfølgelig. jeg har gjort det to ganger etter jeg fikk nytt hovedkort jeg gjorde det også når jeg fikk nytt sjermkort. Endret 18. januar 2013 av blackfish13 Lenke til kommentar
blackfish13 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Noen som har mer forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå