Gå til innhold

Erfarer du problemer med Wii U ?, post de her.


PÃ¥inter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt min Wii U i noen få dager nå og allerede den første dagen fikk jeg problemer med at den frøs under konfigurasjonen. Etterpå har den fryst over 30 ganger. Jeg vet ikke om jeg bare skal vente på en oppdatering eller om jeg må gjøre noe annet.

 

Du mener ikke den første oppdateringen? Den tok seriøst 4 timer her... De er ELENDIGE på båndbredde. Skjønner ikke hvordan å laste ned oppdateringer kan ta så lang tid.. sitter på 100mbits linje...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut til at Wii U'en min har klikket fullstendig. For å ta noen høydepunkter:

 

- Logge på, lete etter (trådløst) nettverk og finner det. Prøver å faktisk bruke det (eShop, Miiverse osv), men da finner den det ikke likevel.

 

- Konsollen slo seg ikke på da jeg slo på gamepaden.

 

- Laste ned store spill? Lykke til. Trenger som regel tre, fire forsøk, om det i det hele tatt går.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+asdf243

Jeg har en Wii U deluxe med 32 GB, siden detfortsatt er bare en dråpe i havet når du skal laste ned spill fra e-shop så kjøpte jeg en seagate backup (1tb) Den fikk desverre ikke nok strøm, så jeg leste på sidene til Nintendo at jeg trengte en y-kabel. Det har jeg fått nå, Wii U'en registrerer harddisken og den er formatert, MEN!! Når jeg laster ned (prøver) de to spillene jeg har kjøpt (need for speed og lego city) så stopper begge på 30% og maskinen fryser seg, kan ikke gjøre noenting og alt har bare låst seg. Må trekke ut strømmen for og slå den av. Vil gjerne spille de spillene jeg har kjøpt etter og ha først måttet brukt penger på en ekstra harddisk, en kabel, og ikke minst de to spilla da. Veldig surt når ting ikke virker som de skal. Har sendt mail om problemet til både nintendo i amerika og i norge. Fikk først svar med de i amerika, men de bare sendte meg videre til avdelingen i norge, uten noen forklaring. Nintendo Norge, eller bergsala som de kaller seg har jeg fortsatt ikke fått svar med. Noen andre som sliter med samme problemet her? Er det en løsning på det?

Lenke til kommentar

The Best Hard Drives for the Wii U

 

Because of the behavior of the console, Nintendo has a few recommended parameters for an attached hard drive. First and foremost, the manufacturer

advises to use an A/C-powered desktop hard drive rather than a USB-powered portable drive or a solid state drive to ensure that adequate power is distributed and memory is accessed quickly.

 

Next, the company limits the size of the external storage to 2 TB, so the console won't read any mega-memory monoliths (though Nintendo has promised that will change sometime in the future.)

 

 

After narrowing down to a handful od hard-drive options, Nintendo has personally backed five of them for use: Buffalo Drive Station Axis , Seagate Backup Plus, Seagate Expansion Desktop , Toshiba Canvio Desk, and Western Digital My Book. Nintendo doesn't guarantee that any of these specific drives will perform optimally on the Wii U, but they are all tested for success.

 

http://www.ign.com/articles/2013/04/11/the-best-hard-drives-for-the-wii-u

Lenke til kommentar

Random comment , men hvorfor er det alltid Wii og Wii U som har populere feil tråder, hvem er det som lager dem og hvorfor?

 

Like mye problemer med andre konsoller og kanskje mere , for og ikke snakke om Ps3 internett breakdown og Xbox Red ring of doom.

 

Er det fordi flere folk eier Wii eller fordi det store problemer.

Lenke til kommentar

Random comment , men hvorfor er det alltid Wii og Wii U som har populere feil tråder, hvem er det som lager dem og hvorfor?

 

Like mye problemer med andre konsoller og kanskje mere , for og ikke snakke om Ps3 internett breakdown og Xbox Red ring of doom.

 

Er det fordi flere folk eier Wii eller fordi det store problemer.

 

Det er en god del problemer med Wii U, men med Wii føler jeg det var betydelig mindre enn konkurentene. Generelt er det mye mer sutring over Nintendo enn Sony/MS online dog, så kanskje det bidrar til å gi deg dette inntrykket. Men det er en haug med problemer med Wii U, så er forsåvidt ikke rart mange har en del ting å rapportere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mister til tider forbindelsen til gamepadden ved avstander rundt 4 meter og mer. Kjøpte den ved lansering og aldri hatt en eneste frys og aldri hatt problemer med nedlastinger. Muligens bortsett fra at de har tatt litt tid.

 

Ellers har gamepadden ganske høy selvutlading og en smule laber batteritid.

Lenke til kommentar

Random comment , men hvorfor er det alltid Wii og Wii U som har populere feil tråder, hvem er det som lager dem og hvorfor?

 

Like mye problemer med andre konsoller og kanskje mere , for og ikke snakke om Ps3 internett breakdown og Xbox Red ring of doom.

 

Er det fordi flere folk eier Wii eller fordi det store problemer.

 

Kjekt å kunne dele og kanskje kunne hjelpe hverandre med problemløsning ved eventuelle problemer å kanskje henvise til en slik tråd hvis Nintendo skulle lure på et eller annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdf243

The Best Hard Drives for the Wii U

 

Because of the behavior of the console, Nintendo has a few recommended parameters for an attached hard drive. First and foremost, the manufacturer

advises to use an A/C-powered desktop hard drive rather than a USB-powered portable drive or a solid state drive to ensure that adequate power is distributed and memory is accessed quickly.

 

Next, the company limits the size of the external storage to 2 TB, so the console won't read any mega-memory monoliths (though Nintendo has promised that will change sometime in the future.)

 

 

After narrowing down to a handful od hard-drive options, Nintendo has personally backed five of them for use: Buffalo Drive Station Axis , Seagate Backup Plus, Seagate Expansion Desktop , Toshiba Canvio Desk, and Western Digital My Book. Nintendo doesn't guarantee that any of these specific drives will perform optimally on the Wii U, but they are all tested for success.

 

http://www.ign.com/articles/2013/04/11/the-best-hard-drives-for-the-wii-u

 

Takk! Leste på kommentarene i den artikkelen der en hadde samme problemet som meg, han løste det med og bruke usb inngangene i front istedenfor de på baksiden. Sært, men om det funker er jeg fornøyd. Dersom ikke så får jeg bare skaffe meg en av de diskene som er testet og har egen strømforsyning. Takk for svaret vertfall, jeg ble litt klokere, hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdf243

Har aldri opplevd noen problemer med min Wii U annet enn det med harddisken som ikke kommer helt overens med maskinen. Har vært fornøyd så langt, og kommer straks en oppdatering som gjør den blir raskere og får nye funksjoner. Tror nok Nintendo lærer av de som rapporterer feil og lager oppdateringer etterhvert som feilmeldingene kommer inn, de er flinke til det, maskinen er jo helt ny, så det er ikke uvanlig med feil i en liten periode i begynnelsen. Dere husker jo hvordan det var med xbox360 når den var ny. Operativsystemet har endret seg drastisk på den siden begynnelsen, så vil tro at Nintendo har mange muligheter for og forbedre Wii U'en når det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Ting vil nok bedres voldsomt, men jeg sitter likevel med en mistanke om at Nintendo har undervurdert hvor mange folk de trenger for å lage et dynamisk, raskt og lite minne-krevende OS - og at de først nå er i ferd med å utvide den delen av selskapet som jobber med dette. Synd, men meget klassisk Nintendo om så er tilfellet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...