Cryogen Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Leter etter ny disk og vet ikke hva jeg skal kjøpe. Har lest litt om SSD vs HDD men vet ikke nok til å bestemme meg. Har en http://www.prisguide...ue-640-gb-99497 og den fungerer helt greit, men har ikke mer plass. SSD har ikke nok plass til alt av spill + OS, og fra hva jeg leste så er ikke 2-3TB diskene beregnet på generelt bruk (OS, gaming)? Er det dumt å kjøpe en ny 7200 disk? Eller er det bedre å kjøpe en SSD også investere i en 2-3TB lagringsdisk senere (bruke den jeg har nå som lagring/program)? Systemet er 550ti, 6gb, Phenom II X6 1055T, windows 7. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 En SSD vil gi deg raskere oppstart av OS og programmer, samt forkorte eventuelle lastetider i spill. For noen er ikke dette en "big deal" mens andre setter pris på det. Min anbefaling er å kjøpe en SSD nå (hvis du ikke har råd til SSD og HDD), og en større HDD senere. Når folk ikke anbefaler HDD'er med stor lagring er dette de grønne diskene. Disse er laget med tanke på lagring og er ikke å anbefale for disker som skal kjøres kontinuerlig. Seagate Barracude og WD Black er to eksempler på HDD'er som du godt kan bruke som hoveddisk. -Deluze Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Den beste jeg mener du kan gjøre, er å kjøpe en SSD for å installere OS på. Kjøpte meg en SSD bare for OS da jeg bygde PC, og angrer ikke ett sekund. Alt som har med selve Windows å gjøre, samt de programmene du putter på disken, jobber mye raskere. Som for eks. WIndows skrur seg på i løpet av sekunder. Og da kjøpte jeg en 500GB HDD ved siden av for spill og større programmer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 SSD er en oplevelse du ikke vil glemme. Har 6 ssd, bestilte i dag en 240GiB disk ssd. så ja velg ssd, det er alt jeg kan si?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå