Gå til innhold

Ati Ult ED, Fireblade osv.. R9600 pro

Nitrius

Anbefalte innlegg

bra kort?

har problemer med mitt r9700 pro og hovedkortet mitt, dere har sikert sett topicene mine om det,

så defor tror jheg at det blir r9600 siden en fyr anbefalte meg det, men jeg lurer bare på hva andre syns, og om dere vet om noen spes problemer mellom r9600 og mitt hovedkort(signatur)?

og også hvilken av utgavene gir mest for pengene? rund 2000 kr helst mindre eller mer samme men ikke så alt for mye mer da!

Mvh Remy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe ville ha gjort det ja, men han typen som vet om dette hadde samme oppsett som meg før, og vis jeg ikke husker feil sa han at han ahdde bytta hovedkort til INGEN nyttem, så bytta han til R9800 pro og da ble alt strøkent! :D derfor tenker jeg på R9600 pro, og en ting, det er pappaen min som spandere det på meg siden jeg har vært så uheldig med R9700 pro :D

Lenke til kommentar

Dennis, fåkke bytta det med Komplett har hørt!

Bugbear? leser du ikke hva jeg skriver kansje? ikke for å være frekk altså, men at jeg sa at en jeg har snakket med hadde somme hovedkort og skjermkort som meg, han bytta hovedkort 2GANGER, uten å lykkes, så kjøpte han R9800 pro og alt ble bra igjen!

hmm vis collapse leser og svarer her så vil dere finne ut hvorfor! han vet alt om dette! :D han har hjelpet meg fra første stund! :D

Lenke til kommentar

orker ikke å ta den sjangsen, og som jeg sa i en annen post tror jeg, så er det ikke så farlig om jeg mister litt ytelse, så lenge jeg får spillt Diablo 2 og nye spill i passe grafikk så går det greit, jeg vil bare HA et skjermkort som passer bra sammen med Hovedkortet mitt det er alt!

Lenke til kommentar
orker ikke å ta den sjangsen, og som jeg sa i en annen post tror jeg, så er det ikke så farlig om jeg mister litt ytelse, så lenge jeg får spillt Diablo 2 og nye spill i passe grafikk så går det greit, jeg vil bare HA et skjermkort som passer bra sammen med Hovedkortet mitt det er alt!

Som du vil.. men gjør du dette er det en nedgradering. I tillegg så ville 9700 pro og nytt hovedkort vært mye mer fremtidsrettet.

Det er jo ingen sjanse å ta det med å kjøpe nytt hovedkort. Du kan jo bare levere det igjen å få pengene tilbake. Skjønner egentelig ikke hva du har å tape.

Jeg fikk nettopp kjøpt et 9700 Pro for 1999kr. Og det virker som bare det. Var lagersalg på en webshop, så jeg slo til. Angrer ikke et sekund... Enda hvertfall.

Men som du vil, du som bestemmer, prøver bare å overtale deg i å gjøre en annen ting enn å nedgradere. Lykke til.

Lenke til kommentar

Som du vil.. men gjør du dette er det en nedgradering. I tillegg så ville 9700 pro og nytt hovedkort vært mye mer fremtidsrettet.

Det er jo ingen sjanse å ta det med å kjøpe nytt hovedkort. Du kan jo bare levere det igjen å få pengene tilbake. Skjønner egentelig ikke hva du har å tape.

Jeg fikk nettopp kjøpt et 9700 Pro for 1999kr. Og det virker som bare det. Var lagersalg på en webshop, så jeg slo til. Angrer ikke et sekund... Enda hvertfall.

Men som du vil, du som bestemmer, prøver bare å overtale deg i å gjøre en annen ting enn å nedgradere. Lykke til.

Det er klart det er en nedgradering å gå fra 9700 Pro til 9600 Pro, men i

hans tilfelle så har han ukompatibel hardware som lager krøll. Og det er

jeg som har hjulpet remy mange ganger angående problemer med 7205

chipset og ATi sine 9500 Pro og 9700 Pro kort.

Du sier at et nytt hovedkort vil være mer fremtidsrettet, det er jeg ikke

enig i. Hvis han kjøper et nytt 875 kort nå, så vil han få nesten nøyaktig

de samme egenskapene som det 7205 kortet han har fra før, bortsett

fra at 875 kortet er spesifisert til å kunne kjøres raskere, bla. på minnet.

Som remy skrev tidligere, så har jeg hatt et 9700 Pro kort som jeg kjørte

på et 7205 chipset, nøyaktig det samme som remy har nå. Jeg ble dritt

lei, for det krasjet i ett sett, og kjøpte, ja nettopp, et nytt hovedkort. Et

IC7 fra Abit (875). Kortet i seg selv er jo veldig bra, men siden mye

av 875 er bygd opp fra 7205 så var inkompatibiliteten fortsatt til stede.

Jeg ble virkelig lei, og kjøpte et 9800 Pro kort som jeg hadde lest rundt

om kring på nettet at ikke skulle ha problemer med 875 chipset. Og dette

stemte, alle problemene forsvant og jeg har levd lykkelig siden.

Noen sier at hvis man har PCB-versjon 30 av 9700 Pro, så vil det være

nok for å unngå problemer, men det stemte ikke. Det var nemlig den

versjonen jeg hadde av mitt 9700 Pro.

Siden 9800 Pro fungerer helt fint med 875, så vil jeg tippe at det vil

gjøre det samme med det 7205 kortet du har fra før, remy. Hvis

det blir for mye å legge ut for et 9800 Pro kort, så kan du jo heller

kjøpe et 9800 non-Pro og få omtrent samme ytelse som det 9700 Pro

kortet du har nå!

Lenke til kommentar

der kom du Collapse, se her alle sammen collapse kan alt om dette :D

jeg får se det blir nok et nytt skjermkort, for jeg stoler på collapse, han vet mye om disse problemene, men om det blir et R9600 pro eller et R9800 nonpro/pro vet jeg ikke får det spørr nemelig hva pappaen min gidder å punge ut for meg siden han kjøpte den nye maskina mi, men han har værtfall sakt at jeg skal få et nytt skjermkort! :) og igjen collapse TUSEN TAKK!!! for alle din hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...