torilsk Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Tenker å abonnere på et fototidsskrift, fortrinnsvis norsk, men hva skal man velge? Vet om Fotografi, Natur & foto og Digital foto - uten å kjenne innholdet i dem/hva som skiller, kanskje finnes det også flere? Vi er absolutt amatører (men i utvikling liker vi å tro), tar en del bilder, særlig landskap, natur, noe makro. Interessert i komposisjon, bildekritikk, bildebehandling o.l. - mer enn produktomtaler. Kan også selvfølgelig ta en tur på Narvesen/folkebiblioteket og bla litt, men hvis noen har fulgt aktuelle tidsskrift over tid og vil dele inntrykk - på forhånd tusen takk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Vanskelig valg dette. Digital Foto har en del nyttige artikler rundt bruk av photoshop, men hardware testene er til tider merkelige... Fotografi har gode hardware-tester, men lite artikler rundt bildebehandling og andre ting dere etterlyser. De har dog mange gode artikler om mer eller mindre kjente fotografer som kan være inspirerende. Natur og Foto har mye bilder som kan virke inspirende; de skriver litt om teknikk og har noen få tester også. Av de tre, så tror jeg at Natur og Foto vil passe dere best. Men hvis dere er stødige på svensk, så vil jeg heller anbefale svenske Foto som har en bedre balanse av fotograf-presentasjoner, opplæringsartikler og tester. Et annet godt svensk blad er Kamera & Bild. De engelske bladene jeg liker best er Digital Photographer og Practical Photography. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Jeg abonnerer på engelske DigitalSLRPhotography. Bra miks stoff om bilder og om utstyr, synes jeg. Noen "gjør det selv"-beskrivelser som passer for nybegynnere og litt viderekommet. Og masse flotte bilder å beundre og inspireres av. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det Bykatt anbefaler er veldig bra, har forøvrig ca 12 fotoblader liggende i plasten da ikke har tid. N-Photo og Fotografi ligger også i den bunken, nå er de 2 engelske sagt opp og Fotografi får fortsette inntil videre. Lenke til kommentar
torilsk Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Vi prøver i første omgang Natur og foto, så får vi ta en ny vurdering etter første året. Har sjekket ut nettsidene til de engelske dere nevner, men ikke alle i the family er helt klare for å tilegne seg mer fotokunnskaper på engelsk - kan komme seg med åra. Takk for gode svar, alle tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå