Gå til innhold

[Løst] ATV2 oppstartsproblemer (ip tull?)

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Tidligere i dag hadde jeg både ruter og ATV frakoblet i en liten time pga rydding i kabelrot. Da jeg plugget alt tilbake ville ikke ATV-en starte opp. Applelogo kommer, men den roterende stjernen bare repeterer seg i det uendelige.

Jeg rekner med det betyr at den ikke klarer å koble seg opp til nettverket av en eller annen grunn. ATV-en hadde manuelle instillinger så tenkte kansje den ble tildelt en annen ip enn den som låg inne som manuelt. Prøvde på auto TCP/IP instillinger, men virket ikke. Nå har ATV-en fått låst ip (10.0.1.2) i Apple Timecapsule (som jeg bruker som ruter), men det vil forsatt ikke virke. Ruteren er 10.0.1.1

Den er jailbreaket, innstilt på USA og amerikansk DNS (via Unklock-us).

Den starter heller ikke om jeg velger norge og automatisk TCP/IP oppsett. Den velger DNS-adr fra unblock-us, jeg trodde den skulle velge den norske da?

Any ideas? For å komme ut av den uendelige løkka med roterende stjerne i oppstarten så drar jeg ut nettverkskabelen. Da starter den, går så inn i nettverksinnstillinger og kobler kabel inn igjen, da får den tildelt ip osv.

Er det noe sammenheng i hva land jeg har oppført under iTunes konto og DNS adr?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som skulle oppleve det samme og søker seg frem til dette innlegget kan jeg meddele løsningen.

Uten nettverkskabel i, gjekk jeg inn på Maintenance, altså ikke settings, men ikonet fra Firecore(?). Satte så i nettverkskabelen og ATV-en koblet seg opp. Under menyen for programmer som en kan installere, såg jeg at selve Maintenance programmet selv var klar for en oppdatering. Jeg trykket på update, restartet og så virket alt igjen.

Det som er uvisst er om denne updaten tilfeldigvis ble tilgjengelig mens ATV-en var frakoblet. Tviler sterkt på det. Meget sterkt, men virket gjorde det!

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...