Gå til innhold

[Løst] Antec Kuhler 620


eXhaLes

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har for litt siden gått til innkjøp av en Antec Kuhler 620 som jeg er godt fornøyd med på temperatur siden, men den støyer veldig og det høres ikke akkurat ut som det er sånn det skal være når jeg hører på videoen som ligger på komplett.no sine sider hvor den demonstreres.

 

Jeg har tatt to lydopptak med min iphone, fikk ikke laste opp her så jeg legger inn direktelink istedenfor.

I begge lydklippene er radiatoren løsnet fra kabinettet for lettere kunne separere lydene.

http://exhale.no/Opptak.m4a

på det første opptaket prøver jeg å vise at det ikke er radiatoren som lager den bråkete lyden, men den lille blokken som er koblet på prosessoren.

 

http://exhale.no/Opptak2.m4a

i dette opptaket har jeg latt radiatoren henge over kanten på kabinettet noe som en kan høre har store effekter på lyden. etter en liten stund løfter jeg opp radiatoren og prøver å bevege litt på ledningene noe som resulterer i en liten forbedring på lyden i en veldig kort periode (et par sekunder) før den går tilbake til den samme bråkete lyden igjen.

 

 

Nå har jeg bare hørt lydklippene over høytalere og da hørtes ikke lyden så gale ut, forhåpentligvis høres det bedre hvis en har headsett på seg. også mulig telefonen reduserer en del av støyen også.

 

Noen som har noen ideer om hva det kan være?

før jeg kjøpte denne kjøleren kjøpte jeg en H70 som jeg mener hadde noe tilsvarende problem.

Fikk tips om at Antec kjøleren var mye bedre og lettere å ha med å gjøre.

 

Jeg er enig med dette, i hvert fall når det kommer til gummirørene som gjør monteringen hundre ganger lettere enn med plastrørene på H70 f.eks.

 

Hvis jeg ikke finner ut av noe snart vurderer jeg å gå tilbake til viftekjøling for prosessoren Noctua NH-D14 som jeg brukte på den gamle maskinen min. dvs hvis den faktisk passer på 1155 hovedkortet da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer en kabel borti en vifte i løpet av lydklippene, men det er ikke den lyden jeg tenker på, lyden kommer ikke fra radiatoren, men fra blokken som er koblet til hovedkortet/prosessoren. fant fort ut dette når jeg koblet radiatoren fra kabinettet for å få lengre avstand mellom dem.

Lenke til kommentar

Kan høres ut som om du er offer for dette fenomenet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Kavitasjon

 

Hadde tilsvarende på en H60 pumpe fra Corsair, og sånn som du beskriver lyden så høres det likt ut.

Jeg prøvde det meste, flytta på radiatoren, tok av pumpe, snudde litt frem og tilbake men ingenting hjalp.

 

Ta det opp med selger å krev ny pumpe. Det gjorde jeg og er nå godt fornøyd med en "lydløs" H60.

Lenke til kommentar

Nå var jeg så heldig at jeg kunne gå til butikken jeg kjøpte kjøleren i og bytte. de ba meg ta med maskinen slik at de kunne verifisere. det tok ikke mer enn et par minutter før de også fant ut at den var defekt.

 

De hadde selvfølgelig ikke inne 620 versjonen så jeg oppgraderte til 920 og må si jeg er veldig fornøyd så langt!

 

Ligger på rundt 30 grader idle med en romtemperatur på rundt 25 grader, vil si det ikke er så gale.

 

Igjen takk for all responsen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...