Ramboms Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hei kjere folk av Hardware.no Sliter med att pcn min ikkje kommer lengre ein til loading av windows og henger der til eg rebooter eller skrur av daten. Legger ut pc info : PSU - Corsair TX 605W CPU - Intel® Core™2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz Kjøling - Cooler Master X Dream i117 CPU Kjøler Hovedkort - Msi MS-7519 Skjermkort - NVIDIA GeForce GTX 560 Ti Nettverk - Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) D-Link DWA-140 RangeBooster N USB Adapter(rev.B2) Opprativsystem - Windows 7 home premium SP1 64bit. Minne - 1x Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KIT og 1x Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Disk - 1x Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM og 1x Samsung SpinPoint T166 320GB, ------------------------------------------------------------------------------------------- Eg kjøpte pcn min i 2009 fra komplett.no som komplett gamer i05. Har i det siste villet oppgradert pcn og har handlet inn blandt annet : - Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX - Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM - Cooler Master X Dream i117 CPU Kjøler (pga ulyd i gammle vifte) - Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KIT Eg kjørte tidligere 32bit system og da eg fant ut att eg kunne kjøre 64 så ville eg Freshe opp pcn litt. Problemene startet tidligt, Eg ville ha windows på SSD disken og sleit lenge med blåskjermer under installasjon, fekk tips om det kunne ver gale med SSD disken eller det nye minnet. Testa SSD`n men den virka heilt fint, kjørte memtest86 med 1 og 1 ram brikke og dette gjekk heilt fint, prøvde til og med alle ram "slotts" på hovekortet for sikkerhets skyld. Memtest fant ingen feil, men da eg prøvde alle dei 4 nye brikkene fekk eg tusenvis av feilmeldinger, til slutt fant eg ut att å kjøre 2 av mine gammle brikker og 2 av di nye så fekk eg ingen problem. Pcn har funket fint i over 1mnd og frem til i dag, da den begynner å henger seg unter loading av windows. har ikkje forandra noen drivere i det siste og har tilbakestilt bios til "default". Starta så pcn i sikkerhetsmodus og den kjørte deretter gjenoppretning, kom ikkje opp noe videre melding utenom att eg måtte reboote, når eg nå endeligt kommer inn i windows finner ikkje pcn min den andre HDD (d:). begynner bli litt frustrert her. har alltid våre inne å sett på Hardware.no vis eg har lurt på noe og nå må eg spørr om tips og hjelp til hva dette kan vere Takk på Forhånd Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Liten update - Fekk til slutt start på pcn og da fant den ikkje d: etter ein restart fant den D: og alt har funket fint i noen dager. Men ein ting eg lurer på : fekk ein del problem med java og firefox crash etter pcn kom seg igjen, og alt tilbakestillte seg til normalte instillinger. Eg kjører 32bit firefox java og flashplayer pga når eg prøvde og legge in 64bit versjon så ville det ikkje fungere i det heiletatt. Kan det ha noe med att eg kjører 32bit isteden for 64 som gjer att det krasjer til tide? når eg fjerna java 32bit fekk eg heller ikkje noge oppstartsproblemer. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Du kjører 64bit win7 nå ikkesant? Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Du kjører 64bit win7 nå ikkesant? jepp kjører nå 64bit win 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå