Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Hei der er ikke 16 er 25 år var opptatt det nicket jeg ville ha så ble 96. jobber som prossesoperatør. trenger vel egentlig ikke thunderbolt så kan gå for ASUS P8Z77-V PRO Z77 uten Thunderbolt har 8gb ram CORSAIR 8GB DDR3 DOMINATOR PLATINUM 1866MHZ da ble det ca 1000kr biligere i på dustinhome. Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D PSU: Corsair AX 850W Hovedkort: ASUS P8Z77-V PRO Z77 CPU: INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB CPU-kjøler: CORSAIR H100I HYDRO Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 680 OC RAM:CORSAIR 8GB DOMINATOR PLATINUM 1866MHZ (2x4gb) SSD 1 CORSAIR NEUTRON SERIES GTX 2.5" 240GB SSD 2: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s Blu-ray: ASUS BLU-RAY WRITER 12X Skjerm : BENQ XL2420T 24" WIDE TFT LED 120HZ BLACK 3D : NVIDIA GEFORCE 3D VISION V2.0 WIRELESS KIT Gå for GIGABYTE GEFORCE GTX 670 eller GIGABYTE GEFORCE GTX 680 ? 750kr biligere for 670. Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Er det bare jeg som syns det er litt overdrevet å kjøpe ny PC for 18000 når han allerede har en som er over gjennomsnittet kraftig? Overklokk heller det du har, både prosessorkjøler og strømforsyning tåler mye mer enn du belaster dem med for øyeblikket. Normalt er dette et teit råd, men med såppass god hardware i forhold til hva som kreves i dag mener jeg det er relevant: Vent til neste generasjon skjermkort og Intel-prosessorer og kjøp nytt da heller. merker at pcen starter å bli godt brukt og har lag når jeg spiller noen ganger så kan tenke meg noe nytt og spille på Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Du kan like gjerne gå for 670, ytelsesforskjellen i forhold til 680 er minimal, hvertfall i overklokket stand. Videre er luftkjøling bedre enn lukket vannkjøling på mange områder. Det kjøler likt og bråker mindre, men tar mer plass. Og hva skal du egentlig med blu-ray brenner? Man trenger jo knapt en DVD-leser lenger. Ja, det får være opp til deg å avgjøre om du kjøper nytt nå. Tross alt vil det ta rundt et halvt år før det neste nye har kommet. Trodde også du var 16 og at penger var et større problem enn det er. Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Du kan like gjerne gå for 670, ytelsesforskjellen i forhold til 680 er minimal, hvertfall i overklokket stand. Videre er luftkjøling bedre enn lukket vannkjøling på mange områder. Det kjøler likt og bråker mindre, men tar mer plass. Og hva skal du egentlig med blu-ray brenner? Man trenger jo knapt en DVD-leser lenger. Ja, det får være opp til deg å avgjøre om du kjøper nytt nå. Tross alt vil det ta rundt et halvt år før det neste nye har kommet. Trodde også du var 16 og at penger var et større problem enn det er. Takk for svar var første data med vannkjøling nå og må si meg godt fornøyd med det. nei blu-ray brenner trenger jeg vel egetlig ikke klarer vel og vente litt til. tror jeg bare kjøpe meg en ny SSD nå og vente med resten til det nye kommer. Takk for all hjelpa Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 merker at pcen starter å bli godt brukt og har lag når jeg spiller noen ganger så kan tenke meg noe nytt og spille på du ahr ikke vurdert å bare oppgradere den gamle, siden du da slipper å kjøpe noen av delene så kan du enten spare mye, eller få en mye råere pc Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hmm, først av alt så tror jeg du bør vurdere å jobbe litt videre med den gamle, for det er nesten litt for gale å kjøpte helt nytt på en såpass oppegående maskin. Jeg tror jeg ville vurdert å kjøpe en skikkelig kjøler og så ta for seg litt lett overklokking (burde kunne nå rett oppunder 4Ghz relativt enkelt), og så heller spandere på med nytt skjermkort. Da sitter du igjen med en maskin som eter opp det aller aller meste. Jeg er forøvrig ikke enig med at i7 er verdt det for en gaming-maskin. Bedre å putte pengene inn andre steder i maskinen der du får mer tilbake for dem. Du bør vurdere ihvertfall konservativ overklokking for disse prosessorene er så triviellt enkle å overklokke at det er skammelig å ikke gjøre det. Mange hovedkort gjør det faktisk automatisk for deg. Sånn sett får du langt mer tilbake for pengene av en god kjøler enn å kaste mer penger inn i en mye dyrere i7 med marginalt bedre ytelse. Skal ta en titt på resten av dette litt senere i mer detalj når jeg har litt bedre tid, i morgen sansynligvis. -Stigma Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 du har en i7 950 og gtx 570? jeg synes du bør fikse litt på PC'n fordi problemet ligger ikke i ytelsen men i en av diskene dine. Eventuelt opprader skjermkortet. Og overklokk det. Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Takk for alle svar blir og fikse opp det jeg har nå og vente med å kjøpe allt nytt til det nye kommer ut og bruke litt penger da. Blir en ny ssd nå Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Takk for alle svar blir og fikse opp det jeg har nå og vente med å kjøpe allt nytt til det nye kommer ut og bruke litt penger da. Blir en ny ssd nå Jeg tror som sagt du kommer veldig langt med å overklokke litt på den CPUen du allerede har, og så (om du føler at det er nødvendig) evt. oppgradere skjermkortet. Det sagt så er jo ikke en GTX570 dårlig på noen måte - og det er ikke et voldsomt hopp opp til selv en GTX680, så å vente på den fronten til neste anledning til oppgradere GPU er nok kanskje det jeg personlig ville ha gjort (å oppgradere GPU på hver generasjon blir fort dyrt i forhold til hva du får igjen for det). Overklokkingen på disse platformene er såpass enkelt og gir såpass mye ekstra ytelse gratis at det er anbefalt å sjekke ut. Så lenge du ikke presser grensene og går for en "konservativ" overklokk så er det minimalt med potensielle problemer som oppstår med dette og du kan slippe unna selv med stock kjøler egentlig. Jeg kjører selv en I5 2500K (stock 3,4Ghz) på 4,2Ghz med stock kjøleren, og det var rimelig trivielt å oppnå. På disse nyeste Intel platformene involverer det som regel skjeldent mer enn å øke multiplieren din til det du vil ha - så fungerer det. Det er kun om du skal skvise de siste hundre Mhz ut av CPUen at du faktisk må ha detaljkunskaper om overklokking i disse dager (ihvertfall på Intel platofrmene, jeg kjenner ikke like mye til AMD og kan ikke kommentere der). Med såpass mange spill i disse dager som krever relativt mye ut av CPU så er det absolutt en merkbar forbedring som tross alt er gratis - og jeg synes det gir et godt perspektiv på hvorfor det er litt dumt å "kaste bort" hundrevis eller tusenvis ekstra på de aller dyreste CPUene når de tross alt ikke kjører i nærheten like raskt en gang som en mildt overklokket "mye for pengene" CPU. Med en lett overklokk på CPUen du allerede har + en GTX 570 så tror jeg du vil kunne kjøre det aller meste. Kanskje du må "ta til takke" med "high" settings fremfor ultra på noen spill men... krise krise liksom =P Bedre å benytte pengene bedre senere IMO når andre alternativer er på banen - f.eks. ved neste betydelige GPU refresh. Hvis du føler at saken er løst for denne gang så setter jeg strek der, men du må gjerne ta kontakt igjen senere når du skal se videre på dette så skal jeg komme med råd om jeg kan -Stigma Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg tror som sagt du kommer veldig langt med å overklokke litt på den CPUen du allerede har, og så (om du føler at det er nødvendig) evt. oppgradere skjermkortet. Det sagt så er jo ikke en GTX570 dårlig på noen måte - og det er ikke et voldsomt hopp opp til selv en GTX680, så å vente på den fronten til neste anledning til oppgradere GPU er nok kanskje det jeg personlig ville ha gjort (å oppgradere GPU på hver generasjon blir fort dyrt i forhold til hva du får igjen for det). Overklokkingen på disse platformene er såpass enkelt og gir såpass mye ekstra ytelse gratis at det er anbefalt å sjekke ut. Så lenge du ikke presser grensene og går for en "konservativ" overklokk så er det minimalt med potensielle problemer som oppstår med dette og du kan slippe unna selv med stock kjøler egentlig. Jeg kjører selv en I5 2500K (stock 3,4Ghz) på 4,2Ghz med stock kjøleren, og det var rimelig trivielt å oppnå. På disse nyeste Intel platformene involverer det som regel skjeldent mer enn å øke multiplieren din til det du vil ha - så fungerer det. Det er kun om du skal skvise de siste hundre Mhz ut av CPUen at du faktisk må ha detaljkunskaper om overklokking i disse dager (ihvertfall på Intel platofrmene, jeg kjenner ikke like mye til AMD og kan ikke kommentere der). Med såpass mange spill i disse dager som krever relativt mye ut av CPU så er det absolutt en merkbar forbedring som tross alt er gratis - og jeg synes det gir et godt perspektiv på hvorfor det er litt dumt å "kaste bort" hundrevis eller tusenvis ekstra på de aller dyreste CPUene når de tross alt ikke kjører i nærheten like raskt en gang som en mildt overklokket "mye for pengene" CPU. Med en lett overklokk på CPUen du allerede har + en GTX 570 så tror jeg du vil kunne kjøre det aller meste. Kanskje du må "ta til takke" med "high" settings fremfor ultra på noen spill men... krise krise liksom =P Bedre å benytte pengene bedre senere IMO når andre alternativer er på banen - f.eks. ved neste betydelige GPU refresh. Hvis du føler at saken er løst for denne gang så setter jeg strek der, men du må gjerne ta kontakt igjen senere når du skal se videre på dette så skal jeg komme med råd om jeg kan -Stigma Takk for hjelpen jeg har fått og skal prøve meg litt frem med å overklokke cpu i helgen:) klarer spillene jeg spiller nå på ultra så pcen henger med enda men litt lag av å til. Ser at det nye CPU og gpu kommer kanskje i mars så blir vel ny pc da -Monkholm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå