Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Min pc er nå den 15 des 2 år gammel og er godt brukt så tenker på å kjøpe meg en ny en til jul. fikk veldig god hjelp her til pcen jeg har nå så prøver igjen. Skal brukes til WoW ,BF3 ,Farcry 3 og andre nye spill som kommer. Har lyst og prøve 3d spilling så kjøper skjerm og briller til den pcen jeg har nå er: Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D PSU: PSU: Corsair AX 850W Hovedkort: ASUS RAMPAGE III GENE CPU: Intel Core i7-950 CPU-kjøler: CORSAIR H70 Skjermkort: ASUS Geforce GTX 570 RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB SSD: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s Så har tenkt å bruke kabinett , psu,SSD og wd hardisken i den nye og selger resten til en kompis Nå har jeg ikke overclocked den gamle pcen så kommer vel ikke til å gjøre det med den nye heller Ny pc blir da: Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D PSU: Corsair AX 850W Hovedkort: ASUS P8Z77-V PRO THUNDERBOLT Z77 CPU: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB CPU-kjøler: CORSAIR H100I HYDRO Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 680 OC RAM:CORSAIR 16GB DOMINATOR PLATINUM 1866MHZ CL9 (2x8gb) SSD 1 CORSAIR NEUTRON SERIES GTX 2.5" 240GB SSD 2: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s Blu-ray: ASUS BLU-RAY WRITER 12X Skjerm : BENQ XL2420T 24" WIDE TFT LED 120HZ BLACK 3D : NVIDIA GEFORCE 3D VISION V2.0 WIRELESS KIT Hva syntes dere ? noe jeg burde bytte ut eller er det en grei spill pc ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ser bra ut, men når du bruker 16-17k burde du strengt tatt få til en i7 3770K prosessor 1 Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Takk for svar. har nå bytta ut til i7 3770K prosessor og er oppe i 18k ca INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB 2419kr INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB 1649kr vil koste meg 770kr mer for i7 syntes du jeg skulle gå får det ? Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Glemt og ta med os. bør jeg bruke pengene på Wndows 8 eller holde meg til Win7 ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja, gå for i7 3770K prosessoren. Kan være du finner den billigere hvis du søker gjennom prisjakt.no Trenger du 2 seperate SSD-disker? Eventuelt gå for 1 som er litt større fremfor 2 stykk. 240GB skal også holde til spill, OS og andre ting. Eventuelt oppgradere seinere hvis du føler du trenger med plass, da til en SSD som er raskere enn en snurredisk. Når det gjelder Win 8 eller holde deg til Win 7, så må du nesten skjekke ut Win 8 og se om du liker det. Oppgraderingspakken fra Win 7 til Win 8 (hvis du vil seinere) er billig sist jeg skjekket, så hvis du er usikker hold deg til Win 7 og kjøp oppgraderingspakken til 2-300,- til Win 8 etterpå. Hvis du føler dette blir dyrt, så kan du droppe Platinum RAM-brikkene. De er utrolig stilige, men prisen er også utrolig. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Lyst å bare gi meg pcen eller pengene eller? haha jealous much Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 når det gjelder spilling så er det ekstremt lite å hente ved å ta i7 i stedet for i5. Selv om du skal bruke 17 000 så er ikke det noen god grunn til å hive litt ut av vinduet for det Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Takk:) Da blir det i7 på meg jeg har en fra før på 120gb men den blir litt liten så kjøpe ny nå på 240gb til os og spill. bør jeg ikke ha mer en 1 ssd om ganga ? eller kan jeg ha den 120gb til ekstra lagring blir Windows 7 da så får jeg heller se seinere om det bli win 8. De pengene har jeg jobbet mange timer overtid for så dem får du ikke:) hehe Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Forstår det slik at han allerede har en Crucial C300 SSD på 120GB, men vil ha en større, derfor 2xSSD. 3770k git lite over en 3570k. Litt overrasket du ikke vil overklokke, da det faktisk er mulig å hente ekstra ytelse i flere spill ved å overklokke selv på de raskeste 1155 CPUene, uten at dette er noe riskiko med god hardware. Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Ja pcen blir kun brukt til spill så holder vel med i5 da men blir jo sikkert 2 år til neste gang jeg kjøper så du tror ikke jeg bør bruke 600-700 hundre mer og få meg i7 eller har det ikke noe å si ? Preben Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja pcen blir kun brukt til spill så holder vel med i5 da men blir jo sikkert 2 år til neste gang jeg kjøper så du tror ikke jeg bør bruke 600-700 hundre mer og få meg i7 eller har det ikke noe å si ? Preben i spilling så har det ikke noe å si Lenke til kommentar
Monkholm Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 jepp har en Crucial C300 SSD på 120GB fra før men trenger en større en. Grunnen til at jeg ikke har overklokket til nå er at jeg er redd for å ødelegge pcen men ser at det er mange guider på det så blir vel å prøve på den nye pcen Lenke til kommentar
comadore Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Takk:) Da blir det i7 på meg jeg har en fra før på 120gb men den blir litt liten så kjøpe ny nå på 240gb til os og spill. bør jeg ikke ha mer en 1 ssd om ganga ? eller kan jeg ha den 120gb til ekstra lagring blir Windows 7 da så får jeg heller se seinere om det bli win 8. De pengene har jeg jobbet mange timer overtid for så dem får du ikke:) hehe Må bare spørre,uten at det er frekt. Hva jobber/jobbet du som? Går utifra du er født i 96.. aka er 16år Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ingen vits med 16GB 1866-RAM. Du vil få akkurat like mye ytelse av 8GB 1600MHz. Siden du bare skal spille og multitaske litt er det ingen vits med 16GB. Du får ikke brukt halvparten en gang.. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 så en artikkel for en stund siden om at 4 gig ram er best til spilling, men det begynner å nærme seg et år siden Lenke til kommentar
BakerAndersen Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Trenger du virkelig thunderbolt på hovedkortet? Og 16 gb ram og 850 watt er litt overkill men er greit for fremtiden. Hadde selv gått får en 7970 ghz edition, billigere og bedre på noen spill. Happy building :-) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Takk:) Da blir det i7 på meg jeg har en fra før på 120gb men den blir litt liten så kjøpe ny nå på 240gb til os og spill. bør jeg ikke ha mer en 1 ssd om ganga ? eller kan jeg ha den 120gb til ekstra lagring blir Windows 7 da så får jeg heller se seinere om det bli win 8. De pengene har jeg jobbet mange timer overtid for så dem får du ikke:) hehe Åja, la ikke merke til at du har 120GB fra før, men da går det fint med 2 SSD'er. Ja pcen blir kun brukt til spill så holder vel med i5 da men blir jo sikkert 2 år til neste gang jeg kjøper så du tror ikke jeg bør bruke 600-700 hundre mer og få meg i7 eller har det ikke noe å si ? Preben Altså, jeg sier min mening. Hvis du bygger en PC i dag, og skal bruke 16-17.000,- er det ufattelig idiotisk å IKKE gå for en i7 Ivy Bridge prosessor. Det er greit at i7 ikke er noe spesielt bedre i spill, men uansett så er det på tryne å gå for en i5 når du først punger ut så mye penger på en PC. Just sayin' liksom, jeg ville ihvertfall aldri gått for en "svak" i5 med mindre jeg hadde et stramt budsjett på under 10.000,-. Ekstra kraft er kjekt å ha Endret 9. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Trenger du virkelig thunderbolt på hovedkortet? Og 16 gb ram og 850 watt er litt overkill men er greit for fremtiden. Hadde selv gått får en 7970 ghz edition, billigere og bedre på noen spill. Happy building :-) Han har vel allerede den PSUen. Det er uansett verdt å putte penger I PSU, da du kan bruke den i mange år fremover, selv om du oppgraderer. RAM er kjempebillig, så skader ikke mye å kjøpe 16gb over 8gb om man ikke er på budsjett.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 RAM er kjempebillig, så skader ikke mye å kjøpe 16gb over 8gb om man ikke er på budsjett.. Merk deg hvilken type RAM han skal gå for. Corsair Vengeance Platinum. Koster en del. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Er det bare jeg som syns det er litt overdrevet å kjøpe ny PC for 18000 når han allerede har en som er over gjennomsnittet kraftig? Overklokk heller det du har, både prosessorkjøler og strømforsyning tåler mye mer enn du belaster dem med for øyeblikket. Normalt er dette et teit råd, men med såppass god hardware i forhold til hva som kreves i dag mener jeg det er relevant: Vent til neste generasjon skjermkort og Intel-prosessorer og kjøp nytt da heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå