Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny stasjonær spill pc ca 16-17k

Anbefalte innlegg

Min pc er nå den 15 des 2 år gammel og er godt brukt så tenker på å kjøpe meg en ny en til jul. fikk veldig god hjelp her til pcen jeg har nå så prøver igjen.

Skal brukes til WoW ,BF3 ,Farcry 3 og andre nye spill som kommer.

Har lyst og prøve 3d spilling så kjøper skjerm og briller til den

pcen jeg har nå er:

Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D

PSU: PSU: Corsair AX 850W

Hovedkort: ASUS RAMPAGE III GENE

CPU: Intel Core i7-950

CPU-kjøler: CORSAIR H70

Skjermkort: ASUS Geforce GTX 570

RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB

SSD: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s

Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s

Så har tenkt å bruke kabinett , psu,SSD og wd hardisken

i den nye og selger resten til en kompis

Nå har jeg ikke overclocked den gamle pcen så kommer vel ikke til å gjøre det med den nye heller

Ny pc blir da:

Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D

PSU: Corsair AX 850W

Hovedkort: ASUS P8Z77-V PRO THUNDERBOLT Z77

CPU: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB

CPU-kjøler: CORSAIR H100I HYDRO

Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 680 OC

RAM:CORSAIR 16GB DOMINATOR PLATINUM 1866MHZ CL9 (2x8gb)

SSD 1 CORSAIR NEUTRON SERIES GTX 2.5" 240GB

SSD 2: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s

Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s

Blu-ray: ASUS BLU-RAY WRITER 12X

Skjerm : BENQ XL2420T 24" WIDE TFT LED 120HZ BLACK

3D : NVIDIA GEFORCE 3D VISION V2.0 WIRELESS KIT

Hva syntes dere ? noe jeg burde bytte ut eller er det en grei spill pc ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gå for i7 3770K prosessoren. Kan være du finner den billigere hvis du søker gjennom prisjakt.no

Trenger du 2 seperate SSD-disker? Eventuelt gå for 1 som er litt større fremfor 2 stykk.

240GB skal også holde til spill, OS og andre ting. Eventuelt oppgradere seinere hvis du føler du trenger med plass, da til en SSD som er raskere enn en snurredisk.

Når det gjelder Win 8 eller holde deg til Win 7, så må du nesten skjekke ut Win 8 og se om du liker det. Oppgraderingspakken fra Win 7 til Win 8 (hvis du vil seinere) er billig sist jeg skjekket, så hvis du er usikker hold deg til Win 7 og kjøp oppgraderingspakken til 2-300,- til Win 8 etterpå.

Hvis du føler dette blir dyrt, så kan du droppe Platinum RAM-brikkene. De er utrolig stilige, men prisen er også utrolig. :)

Lenke til kommentar

Takk:) Da blir det i7 på meg :) jeg har en fra før på 120gb men den blir litt liten så kjøpe ny nå på 240gb til os og spill. bør jeg ikke ha mer en 1 ssd om ganga ? eller kan jeg ha den 120gb til ekstra lagring

blir Windows 7 da :) så får jeg heller se seinere om det bli win 8.

De pengene har jeg jobbet mange timer overtid for så dem får du ikke:) hehe

Lenke til kommentar

Forstår det slik at han allerede har en Crucial C300 SSD på 120GB, men vil ha en større, derfor 2xSSD.

3770k git lite over en 3570k. Litt overrasket du ikke vil overklokke, da det faktisk er mulig å hente ekstra ytelse i flere spill ved å overklokke selv på de raskeste 1155 CPUene, uten at dette er noe riskiko med god hardware.

Lenke til kommentar

Takk:) Da blir det i7 på meg :) jeg har en fra før på 120gb men den blir litt liten så kjøpe ny nå på 240gb til os og spill. bør jeg ikke ha mer en 1 ssd om ganga ? eller kan jeg ha den 120gb til ekstra lagring

Må bare spørre,uten at det er frekt. Hva jobber/jobbet du som? Går utifra du er født i 96.. aka er 16år :)

Lenke til kommentar

Åja, la ikke merke til at du har 120GB fra før, men da går det fint med 2 SSD'er.

Ja pcen blir kun brukt til spill så holder vel med i5 da men blir jo sikkert 2 år til neste gang jeg kjøper så du

tror ikke jeg bør bruke 600-700 hundre mer og få meg i7 eller har det ikke noe å si ?

Preben

Altså, jeg sier min mening.

Hvis du bygger en PC i dag, og skal bruke 16-17.000,- er det ufattelig idiotisk å IKKE gå for en i7 Ivy Bridge prosessor. Det er greit at i7 ikke er noe spesielt bedre i spill, men uansett så er det på tryne å gå for en i5 når du først punger ut så mye penger på en PC.

Just sayin' liksom, jeg ville ihvertfall aldri gått for en "svak" i5 med mindre jeg hadde et stramt budsjett på under 10.000,-.

Ekstra kraft er kjekt å ha :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Trenger du virkelig thunderbolt på hovedkortet? Og 16 gb ram og 850 watt er litt overkill men er greit for fremtiden. Hadde selv gått får en 7970 ghz edition, billigere og bedre på noen spill. Happy building :-)

Han har vel allerede den PSUen. Det er uansett verdt å putte penger I PSU, da du kan bruke den i mange år fremover, selv om du oppgraderer.

RAM er kjempebillig, så skader ikke mye å kjøpe 16gb over 8gb om man ikke er på budsjett..

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns det er litt overdrevet å kjøpe ny PC for 18000 når han allerede har en som er over gjennomsnittet kraftig?

Overklokk heller det du har, både prosessorkjøler og strømforsyning tåler mye mer enn du belaster dem med for øyeblikket. Normalt er dette et teit råd, men med såppass god hardware i forhold til hva som kreves i dag mener jeg det er relevant: Vent til neste generasjon skjermkort og Intel-prosessorer og kjøp nytt da heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...