Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

strømtilkoblings-spørsmål: EATX12V og EATX12V_1 eller bare EATX12V?

bbble

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og bygger sammen en ny computer.

Hovedkortet har 2 kontakter for EATX12V - og jeg finner ikke noe særlig relevant dokumentasjon på når de skal brukes...

EATX12V - har 8 pins, men kan også brukes som 4-pinskontakt (4 var dekket med en liten topp fra fabrikanten, men bruksanvisningen viste at det var pins med funksjon under...) I 8-pinsutgave passer denne perfekt med en av de faste kablene fra strømforsyningen, så noen grunn til å modde denne har jeg ikke funnet - plugget i uten videre dikkedarier.

EATX12V_1 - er en 4 pinskontakt. Gir denne noe i tillegg når jeg allerede har 8 pin i EATX12V kontakten? Eller er det bare å la den stå ubrukt.(Jeg innbillte meg at dette kunne være en ekstra-strøm løsning for de som brukte 4 pin i EATX12V...)

Hovedkortet er en ASUS Crosshair V Formula. Det skal ganske mye grafikkort på dette her, dersom det er relevant tilleggsopplysning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tilleggskontaktene trenger du kun hvis du skal overklokke cpu og minne siden de er der for å levere ekstra strøm. Kortet trenger bare den vanlige 24 pinskontaktene for å boote og fungere. Molexen i midten er for hvis du skal kjøre full pupp med quad-sli/cfx + oc.

EDIT: bladde om i manualen for å se om jeg hadde rett, og det viste at jeg tok feil angående 8 pins. Den må du koble på ifølge manualen, står på side 2-26

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

8 pins kontakten står som sagt i EATX12V allerede, jeg bare spekulerer på om jeg skal droppe EATX12V_1 (4 pinskontakten). Slik det er nå, høres den litt opsjonell ut, på den andre siden gjør ikke den kabelen mye nytte på bunnen av verktøykassa etter at computeren er skrudd sammen.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...