Svinepelz' Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hei! Jeg har nettopp bygget meg en ny pc, men ting gikk ikke heeelt smerte fritt. Tenkte ikke over at jeg burde ha formatert ssd'en før jeg startet. Har nå alle delene på plass, og bruker samme ssd'en som jeg hadde i den gamle. Så alle de gamle driverne er jo på den. Så når jeg prøve å starte opp nå får jeg to valg: Vanlig oppstart, eller oppstartsreperasjon (for å stille maskinen tilbake i tid.) Prøver jeg å starte normalt så kommer jeg til windows logoen og halveis inni den så restarter den og jeg kommer frem til valgene igjen. Om jeg da prøver det andre alternativet ( skru tilbake tiden ) så slutter mus og tastatur å fungere, så jeg får ikke velgt godkjenn eller avbryt. Det er Windows 7 Home Premium på ssd'en Nåværende Hovedkort: Asus Crosshair V formula Nåværende Grafikk: XFX Radeon HD 7950 Nåværende Prosessor: ADM FX 8-Core 3,1 GHz Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Kjørte du en clean installasjon, eller klonet du over disken? Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Usikker på hva du mener, men jeg gjorde aldri noe med SSD'en. Tok den bare over fra den gamle maskinen til den nye. Tenkte ikke mye over det før jeg startet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Du skjønner tydeligvis problemet, en Windows installasjon kan ikke nødvendigvis flyttes fra en PC til en annen. Du må installere på nytt. 1 Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Aha, ja da er jeg jo et steg nærmere.. Bare usikker på hvordan formateringen av disken skal gå for seg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det velger du under installasjonen. Når du kommer til denne menyen kan du bare slette alle partisjoner og trykke 'Next'. 1 Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Aah, tusen takk! Ordner seg nok nå da. Så eneste jeg vil trenge å gjøre er å installere windows på nytt alstå, bare med en " clean install " ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja. For sikkerhets skyld kan du koble vekk alle andre disker mens du installerer. Ellers kan det bli kluss med hvor oppstartsfilene havner, hvis en annen disk har hatt WIndows før. Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Ok, tusen takk for hjelpen og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå