Gå til innhold

[Løst] Chrome og Java

Beme

Anbefalte innlegg

Chrome viser sterk motvilje til å samarbeide med Java, feks i nettbank og Norsk Tipping. jeg har prøvd avinstallering/reinstallering for såvel Chrome som for Java, gått inn på såvel Explorer som Chrome og gitt tillatelser, men nei.

Noen som har noen gode tips?

NB! Firefox har ingen problemer, men i og med at jeg bruker Chrome mest, kunne jeg tenke meg å få løst problemet.

Noen der ute...........?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du noen feilmeldinger? Hvis ikke, hva er det som skjer? Som skudd fra hofta ville jeg forsøkt å slette midlertidig java-filer/java cache fra kontrollpanelet (se etter java-ikon). Lukk nettleserne først og restart PCen etterpå for å være sikker.

Melding: "Java ikke installert".

Cache er slettet flere ganger.

Lenke til kommentar

Hei

Mener å ha begge. Får sjekke mer. Men i og med at Firefox fungerer så.........

Har googlet litt ekstra, kom opp med dette: "If you download Java 7, you will not be able to run Java content in Chrome and will need to use a 64-bit browser (such as Safari or Firefox) to run Java content within a browser. Additionally, installing Java 7 will disable the ability to use Apple Java 6 on your system."

Da er det vel bare å resignere foreløpig.

Lenke til kommentar

Tanken slo meg, men antok at du brukte Windows siden du nevnte IE. Stemmer det at Chrome kommer kun i 32 bit for Mac og Java kun i 64 bit.

Hmmm........ rare greier. Plutselig "over natten" fungerer alt som det skal. Har for sikkerhets skyld sjekket maskinen, men alt er ok. Lurer på om det befinner seg en liten og overivrig asiat inni min Asus. :))
Lenke til kommentar

Ver oppmersom på at java har mange sikkerhetshull, uten at eg kan sei noke med sikkerthet, så kan det vere at chrome eller potesielt antivirus har avinstallert java, muligens pga. utdatert versjon. Kan også vere at du er innfisert med eit virus, og at den ber deg installere java gjennom ein spesifikk link?

Prøv å avinstallert java, også installer igjen.

Lenke til kommentar

Ver oppmersom på at java har mange sikkerhetshull, uten at eg kan sei noke med sikkerthet, så kan det vere at chrome eller potesielt antivirus har avinstallert java, muligens pga. utdatert versjon. Kan også vere at du er innfisert med eit virus, og at den ber deg installere java gjennom ein spesifikk link?

Prøv å avinstallert java, også installer igjen.

Har sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket, intet mystisk på maskinen. :)
Lenke til kommentar

ser du har fått løst problemet, vil du dele det med oss?

Fjernet Java og Chrome fullstendig ved hjelp av "Your Uninstaller", "CCleaner Pro", "SpeedUp My PC".

Gikk deretter inn i registeret for å sjekke om det skulle ligge igjen noen rester. Installerte så Chrome og Java på nytt.

Sørget for å få med såvel 32 som 64 for Java, altså begge utgavene.

Det ser ut til at når Java og Chrome kommer med oppdateringer, så legges det igjen mye rart i "kroker og kriker".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...