Gå til innhold

Lydkort for 5.1 Surround output


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker å få 5.1 surround ut fra min PC, det viste seg at dette ikke er mulig siden onboard audioen ikke støtter konvertering til 5.1 surrond fra uncompressed.

 

Har dere noen tips til gode lydkort som fikser biffen? DTS og DD Surrond 5.1 ville vært bra.

 

Kobler altså PC opp mot TV, pluss SPDIF (optical) inn i et Logitech Z5500 system.

 

Takk! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er nok dette jeg var ute etter, kjempefint! Har skjønt at optisk kabel klarer å føre ferdig pakket DTS og DD, men ikke i ukomprimert format. Stemmer det?

 

Må vel gå for et lydsporet som har DTS Connect slik at jeg kan emigrere surround på PCen.

Lenke til kommentar
Det er nok dette jeg var ute etter, kjempefint! Har skjønt at optisk kabel klarer å føre ferdig pakket DTS og DD, men ikke i ukomprimert format. Stemmer det? Må vel gå for et lydsporet som har DTS Connect slik at jeg kan emigrere surround på PCen.
Slik jeg har forstått det: Dolby Digital, DTS og DTS 96/24 PCM støtter ukomprimert stereo med optisk kabel.

For ukomprimert surround må du ha HDMI.

 

Velg et lydkort med DTS Connect og DDL, med disse får du 5.1 digital lyd på alt du spiller av.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det: Dolby Digital, DTS og DTS 96/24 PCM støtter ukomprimert stereo med optisk kabel.

For ukomprimert surround må du ha HDMI.

 

Velg et lydkort med DTS Connect og DDL, med disse får du 5.1 digital lyd på alt du spiller av.

 

Er sånn jeg også har forstått det.

 

Da blir det nytt lydkort utpå nyåret, satser på et av de nye Sound Blaster Zx, har både DDL og DTS C.

 

Takk for hjelp! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...