Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nettverksadapteren funker ikke på den stasjonære

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem når det gjelder min nettverksadapter. Har denne http://www.dustinhom...tm_content=1346

Den sluttet å virke i morgen, skjønner ikke helt hva som har skjedd. Har testa på alle USB inngangene, men fortsatt uten hell. Det som er merkelig er at adapteren funker på den bærbare uten noe problem.

Tastatur, mus osv er det null poblem med når det gjelder de USB-inngangene. Bare den nettverksadapteren som har sluttet å virke.

Adapteren har vært litt ustabilt i perioder før alt stoppa opp. Koblet ifra USB-inngangen så jeg måtte bytte til en annen. Gjort det alt for mange ganger.

Noen som har noe peiling her? Vil gjerne få fiksa det siden jeg ikke kan bruke kabel her i huset :hm:

edit: kan også nevne at jeg har en annen nettverksadapter som heller ikke funker på den stasjonære pcen

Endret av -bLaZiNg^DuCk-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig problem :-)

Hvis du går inn på enhetsbehandling og scroller helt ned til USB så kan du kanskje gjøre noe der.

Det kan være verd et forsøk å slette oppføringer der og heller la de installeres på nytt.

Du kan også velge å innstallere wifi manuelt med driver fra linken over.

Men det hjelper jo ikke hvis OS ikke registrerer at du kobler til donglen :-)

Kanskje verd et forsøk å scanne maskinen for malware?

Lenke til kommentar

Jeg er synsk og jeg kan hjelpe deg jeg hadde en visjon i natt om at du har et strøm problem og at du må sjekke i bios om psu leverer strømmen den skal..sette bios i optimize mode..ikke bruke usb kabel og plugge usb adapter i en usb som er montert direkte på hovedkort og viss ikke dette hjelper så kan du prøve en usb hub med extern strømforsyning..eller viss du har en 5v-500mA strømforsyning og en usb forlengelse kabel så kan du kutte svart(-) og rød(+) og så tar du de 2 som går ut til usb adapter og kobler du til strøm-adapteret (+ på + og - på -) og vips så har du en diy hjemmelaget usb kabel med extern strømforsyning..

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Power

Endret av alfal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...