ReaveЯ Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har et problem når det gjelder min nettverksadapter. Har denne http://www.dustinhom...tm_content=1346 Den sluttet å virke i morgen, skjønner ikke helt hva som har skjedd. Har testa på alle USB inngangene, men fortsatt uten hell. Det som er merkelig er at adapteren funker på den bærbare uten noe problem. Tastatur, mus osv er det null poblem med når det gjelder de USB-inngangene. Bare den nettverksadapteren som har sluttet å virke. Adapteren har vært litt ustabilt i perioder før alt stoppa opp. Koblet ifra USB-inngangen så jeg måtte bytte til en annen. Gjort det alt for mange ganger. Noen som har noe peiling her? Vil gjerne få fiksa det siden jeg ikke kan bruke kabel her i huset edit: kan også nevne at jeg har en annen nettverksadapter som heller ikke funker på den stasjonære pcen Endret 9. desember 2012 av -bLaZiNg^DuCk- Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Sjekk enhetsbehandling på kontrollpanelet. Finn nettverkskort og prøv å fjerne trådløst nettverkskort og velg å slette driver. Plugg så i kortet på nytt og la det installere driver. Siste driver mm finner du her. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Finner ikke noe nettverkskort der. Problemet er altså at USB-porten på PCen ikke samsvarer med min nettverksadapter. Funker ikke å plugge i adapteren. Dog funker den på min bærbare. Endret 9. desember 2012 av -bLaZiNg^DuCk- Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Merkelig problem :-) Hvis du går inn på enhetsbehandling og scroller helt ned til USB så kan du kanskje gjøre noe der. Det kan være verd et forsøk å slette oppføringer der og heller la de installeres på nytt. Du kan også velge å innstallere wifi manuelt med driver fra linken over. Men det hjelper jo ikke hvis OS ikke registrerer at du kobler til donglen :-) Kanskje verd et forsøk å scanne maskinen for malware? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Har du de siste enhetsdriverne installert for hovedkortet. Har opplevd at noen USB enheter ikke blir gjenkjent med standard USB drivere som windows legger inn automatisk Snabelen Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Kan det ha noe å si at jeg har et gammelt HK med intet støtte for Windows 8 Har dette http://support.asus.com/knowledge.aspx?SLanguage=en&p=1&s=24&m=M4A79XTD%20EVO&os=&hashedid=vk9Pqxby9MjO0WHm Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Du kan også sjekke hvilken bios og chipsetdriver du bruker. Ser at Windows 8 ikke støttes pr dato, men kan hjelpe å flashe nyeste. http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=1&s=24&m=M4A79XTD+EVO&os=29&hashedid=vk9Pqxby9MjO0WHm Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Tok liksågodt å formaterte til Windows 7, men enda reagerer ikke nettverksadaptere på stasjonære. Dette er maks frustrerende så hadde satt pris på mer hjelp. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jeg er synsk og jeg kan hjelpe deg jeg hadde en visjon i natt om at du har et strøm problem og at du må sjekke i bios om psu leverer strømmen den skal..sette bios i optimize mode..ikke bruke usb kabel og plugge usb adapter i en usb som er montert direkte på hovedkort og viss ikke dette hjelper så kan du prøve en usb hub med extern strømforsyning..eller viss du har en 5v-500mA strømforsyning og en usb forlengelse kabel så kan du kutte svart(-) og rød(+) og så tar du de 2 som går ut til usb adapter og kobler du til strøm-adapteret (+ på + og - på -) og vips så har du en diy hjemmelaget usb kabel med extern strømforsyning.. http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Power Endret 11. desember 2012 av alfal 1 Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Takker for alt svar dere har kommet med Litt sen update men adapteren funker optimalt nå. Var bare noen drivere jeg måtte installere for at det skulle gå. Endret 12. desember 2012 av -bLaZiNg^DuCk- Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hvilken type driver var det som var problemet? Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Lastet ned Chipset driveren tror jeg det var, tillegg til driveren til nettverkskortet. Hadde lastet ned begge på Windows 8, men det gikk ikke der. Holder meg til Windows 7 fra nå av. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Det er ofte sånne problemer når Windows kommer i ny versjon. Hardwaren kan være for gammel, eller det tar tid å rulle ut software / drivere. Det kan sikkert være greit å vente noen måneder før du evt prøver igjen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå