Gå til innhold

Alkohol&Styrketrening


dimiles

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at man får mye mindre utbytte av treningen hvis man drikker litt i helgene i tillegg? Er dette sant? I såfall vil jeg lure på hvor mye utbytte man mister. Skal begynne med styrketrening, og vil helst ikke slutte med lørdagspilsen :wink:

har du noen bra øvelser for styrketrening kan du gjerne dele de :-)

 

DiMiles :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke noe om alkohol greia påvirker treninga; men det du bør gjøre er å dra på nærmeste respektable treningsstudio og spørre d00den/kjerringa i kassa om ett treningsopplegg som er tilpassa antall ganger du kommer dit i uka. Hvis du trener f.eks 2 ganger i uka; så tar du alle musklene begge dagene; hvis du trener 3 dager eller mer, tar du forskjellige muskelgrupper per gang. Hvis du begynner å trene hardt nuh så er vaskebrettet klart til våren :woot::green:

Lenke til kommentar
...og vil helst ikke slutte med lørdagspilsen :wink:

 

Du er gal mann! Ikke dropp lørdagspilsen, dette er jo det mest sosiale som finnes ... Ikke minst så smaker øl'n så sinnsykt godt !

 

Men hva er det som skjer med dagens samfunn a :o Datanerder som tenker på kroppen sin ?? Dette er no' nytt no.... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at man får mye mindre utbytte av treningen hvis man drikker litt i helgene i tillegg? Er dette sant? I såfall vil jeg lure på hvor mye utbytte man mister.

Har vel en tendens til å gi litt mer ****** i hva en hiver i seg av mat når man drikker pluss dagen/dagene etter. Og det kan skade treningen en del (i tillegg til alkoholen selvsagt)

 

Slutter man å drikke og trener særiøst 3-4 ganger i uka samtidig som man spiser sunt vil man få musklene fortere samtidig som fett prosenten holder seg nede..

 

men tilbake til virkeligheten;

glass040.jpg

 

ha en fin lørdagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at man får mye mindre utbytte av treningen hvis man drikker litt i helgene i tillegg? Er dette sant? I såfall vil jeg lure på hvor mye utbytte man mister. Skal begynne med styrketrening, og vil helst ikke slutte med lørdagspilsen :wink:

har du noen bra øvelser for styrketrening kan du gjerne dele de :-)

 

DiMiles :-)

 

Jeg koser meg en en pils en gang i blandt, og trener styrke. Har et program jeg synes funker bra. Les gjerne litt rundt, eller spør om noen med utdanning kan sette opp et program til deg. Mitt program:

 

Mandag: Jobb

Tirsdag: Benkpress, Skrå hantelpress, pec flies, sidehev, fronthev, skulderpress, tricep extension, hantelkickback, (noe mage)

Onsdag: Jobb

Torsdag: Dype knebøy, leg extension, leg curl, calf press, mage, korsrygg.

Fredag: Chins, nedtrekk foran, stangroing (konge øvelse), smalt nedtrekk, bicepcurl med hantler, hammercurl med hantler (evt over skråbenk)

Lørdag: Pils =)

Søndag: Fri og fordragelighet.

 

 

Dette funker fint for meg, hvertfall!

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...