Gå til innhold

Nybegynner trenger tips til kjøp av hjelm og briller m.m.

tepe2

Anbefalte innlegg

Er helt nybegynner og kjøpte carving-pakke hos G-Sport. Ble frarådet å kjøpe den billigste pakken med Nordica sko, så jeg kjøpte nest billigste pakken til ca 2500,-. Head ski, sko og bindinger.

Jeg er 177 cm høy, og hadde valget mellom 163 og 170 cm lange ski. Ble anbefalt de lengste skiene 170 cm.

Som nybegynner blir jeg vel kun å kjøre i preparerte bakker.

1. Var 170 cm lange ski det rette valget for meg?

2. Trenger hjelm og briller. Hva skal man velge her med tanke på sikkerhet, pris, komfort, brukervennlighet?

3. Annet utstyr som kan være greit å ha? Andre tips/råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer stabile i stor fart, det er jo greit.

Hjelm er hjelm, de er ganske like.

Jeg kjøpte de billigste brillene på xxl og i -15 i åre med strålende sol eller tåke så fungerte de utmerket.

Ville ha kjøpt en "hals" noe du har rundt halsen du kan trekke litt opp over munn og nese i for eks heisen på veg opp.

Og tøyet du har på deg må ikke bli vått om du er i snøen/faller.

Du må for all del ha varme sko når du tar de på.

Ligger de i bilen fra hytta til bakken så er du -10 på tæra resten av dagen.

Av annet utstyr så er vel ryggskinne å anbefale om du har tenk deg ut på noe som helst hopp / kjøre utfor fjekklkipper på 80+ meter fall eller skli på rekverk.

Hjelmkamera er inn fortiden, sette på elgitarsolo og ha kjøringene på film.

Lenke til kommentar

Takker for svar og tips.

Noe til halsen skal jeg ordne. Ryggskinne blir kanskje overflødig da jeg neppe kommer til å hoppe. Skal være glad bare jeg slipper å ta av skiene og gå ned, he he. Helt nybegynner.

Kan jeg tolke det dithen at når det gjelder briller, så er alle inkludert de rimeligste, duggfri og ellers helt grei? Og lite som skiller hjelmene, kan også her gå for de rimeligste?

Tenkte å bestille på nett, men er samtidig litt betenkt med tanke på størrelse og passform på hjelmen.

Lenke til kommentar

Gikk inn på intersport, fant hjelm til 999 som kosta 400 nå.

Helt grei den, men den burde dekke øra så slipper du ha på lue og hjelm.

Hjelm er isopor med skall, den burde ha feste bak til å holde på brillene, for de vil du ha utenpå hjemlem.

Hadde ingen problem med dugging, de skal sitte tett rundt og ikke komme noe fuktighet inn fra pusten. Her ble mitt sett som kostet 4000 før rabatt og 1000 etter på intersport.

post-64596-0-42266300-1355017013_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...