Bigelk Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hei. Jeg har 2 kolonner. Kolonne A og Kolonne B i kolonne A har jeg forskjellige verdier. la oss si 1 - 10 hvor A1 = 1 A2 = 2 OSV i kolonne B Har jeg verdier som ikke skal slettes i kolonne A. F.EKS 2 og 7 B1 = 2 B2 = 7 Jeg vil også ha muligheten til og legge inn hvor mange verdier jeg vil i kolonne B som ikke skal slettes i kolonne A Noen som vet hvordan man kan lage en makro som får til det? Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
keas Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Er ikke sikker på hva du mener med "ikke slettes" ! Koden under vil kjøre hver gang du velger en ny celle i regneearket. Hvis valgt celle er i kolonne A og verdien finnes i kolonne B kommer en melding om dette og celle C1 blir så valgt. Koden må legges inn i det aktuelle regnearkets kodemodul for at den skal fungere: Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) If Target.Columns.Column = 1 And Not IsEmpty(Target) Then Set C = [b:B].Find(Target.Value, LookIn:=xlValues) If Not C Is Nothing Then M = MsgBox("Verdien finnes i kolonne B !", vbOKOnly) [C1].Select End If End If End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå