atrax Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er litt grønn innen trådløse nettverk, håper dere har litt bedre peil enn meg.. Har nettopp satt opp et trådløst aksesspunkt, men den bærbare maskinen (m/WinXP) som er tilkoblet, kobler seg fra nettet hele tiden! Den er tilkoblet i kanskje 2 minutter, før jeg må koble den til igjen! Det kommer opp en boble nede ved oppgavelinjen som påpeker at minst ett trådløst nettverk er tilgjengelig, så må jeg trykke på 'connect' hele tiden. Fryktelig irriterende mao.. Har ruter fra NGT, og to andre maskiner tilkoblet via en hub. Aksesspunktet er også tilkoblet hubben, og er den eneste DHCP-serveren i nettverket, og deler ut IP kun til den bærbare, de andre maskinene har fast ip. (Har ikke sjekka om den bærbare får ny ip-adresse for hver gang.) Hva er det som gjør at den bærbare ikke vil forbli tilkoblet? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Se om boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert, hvis den er markert fjern haken. Hadde de samme problemene når den var markert slo seg av og på hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå