Uer1000 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Skal ha muntlig-prøve eksamen for 10ende trinn kommende onsdag. Lurer på om dere har noen råd eller vink som kunne vært fint å ta med seg? Vet ikke hvilket fag jeg kommer opp, får vite dette på mandag. Denne tråden kan også være til hjelp ved andre muntlige eksamener. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Ikke tenk på sensor som en skummel person, fordi det er et helt vanlig menneske som kan være like hyggelig som alle andre 1 Lenke til kommentar
Masisco Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Det er bedre å være litt i bevegelse enn å stå helt i ro, og det er viktig å være blid. Og ikke skriv et fast manus som du følger, men ha heller noen stikkord du kan utdype. Hvis du mister tråden blir det lettere å hente seg inn igjen. Endret 8. desember 2012 av Masisco Lenke til kommentar
o39k Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Siden det er muntlig eksamen, husk å prate! Prat høyt og tydelig, IKKE for fort er en fordel Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Lær deg alt utenat, men ikke ordrett, og da trenger du ikke manus. Manus kan ødelegge for deg, fordi man kan falle ut av manuset og bruke lang tid på å komme på riktig spor igjen. Lenke til kommentar
Uer1000 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Hva er det lurt å lese på? Hva er det lurt å kunne om stoffet? Takker for alle svar! Er veldig gode råd dere gir. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Kort sagt så betyr denne eksamen ingenting for noe som helst som skjer frem i tid. (Etter min erfaring. Fikk bra i alt, gadd ikke bry meg om resten, ordna det bra) Endret 8. desember 2012 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Sats på å kunne det du skal snakke om godt utenatt, men ha en PowerPoint-presentasjon med små hint til hva du skal gå igjennom, den vil fungere som din huskeliste og også forberede sensor på hva du skal si. Prøv å unngå hele setninger i PPp'e. Jeg pleier å benytte meg av "the 5-5-5 rule", altså maks 5 slides, maks fem punkt på hver slide, maks 5 ord på hvert punkt. Nyttige illustrasjoner kan du benytte deg av på hver side om du vil, men husk at det er du som skal fortelle og forklare, ikke PPp'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå