Gå til innhold

Corsair H80i - Hjelp med innstallasjon, bakplate problem?

Anbefalte innlegg

Driver å monterer inn Corsairs H80i ferdig vannkjøling.

Og har ett par spørsmål.

Sokkelen er LGA-1155. Når jeg setter inn bakplaten og skrur inn de riktige skruene, så er hele bakplaten løs. Dette har jeg ikke opplevd før. Den delen av mottakeren som går igjennom hovedkortet stikker ca 2-3mm over hovedkortet, slik at når "skruene" blir skrudd inn, så er stopper de i denne, og jeg kan bevege hver av de 4 skruene ut og inn 2-3mm.

Alle andre bakplatekjølere jeg har vært borti har alltid blitt skrudd fast.

Har ikke testet med selve kjøleren, men denne vil vel da henge løst?

Spørsmål 2. Det sies at kjølepastaen som sitter ferdig på er god nok som de andre man kjøper, og at man likegjerne kan bruke denne. Tenkte det er enkleste løsning. Men pastaområdet på kjøleren er større en selve kjøleren, vil det skape noe problem om den skulle dryppe eller noe slik?

Har både Arctic Silver 5 og Noctua sine pastaer liggende jeg kan bruke i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakplata skal nok ikkje sitta løst nei, har du glømt noko mellomstykker (spacere) som skal mellom bakplata og hovedkortet?

Har ikkje hørt at det skal vera ett problem nei men vist du vil vera heilt sikker så er det jo berre å bytte ut.

Endret av X672
Lenke til kommentar

Da var saken løst.

Fikk svar fra Corsair at det er riktig at den er løs, pga forskjellig tykkelse på hovedkort.

Når man bruker festebraketten som følger med så strammer det seg slik at det sitter.

Jeg testet det før jeg fikk svar, og den så ut til å sitte riktig og stramt, så da trenger jeg ikke demontere noe igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...